JaniDerp Skrevet 10. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, trenger hjelp med å oppgradere pcn min. Har et XFX ati radeon 5770 HD, som begynner å bli slitent, som har høy temp, og ikke drar spillene jeg vil på høy nok grafikk. Kan noen av dere finne det beste skjermkortet til en pris på 1000-1700? Kan ikke så mye om hardware at det gjør noe. Men her er resten av speccsa mine. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10488&mfr=&filter=PRICE.1000-2500. Intel® Core™ i5-2500K 3.3 ghz Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB (4x4gb) XFX Radeon 5770 HD Corsair 650W PSU ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 I det området er vel valget mellom AMD 7870 eller NVidia GTX660 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 I det området er vel valget mellom AMD 7870 eller NVidia GTX660 Det han sa, det må nesten bli HD7870 eller GTX660. Det du burde gjøre er å sjekke opp pris på de, etterfulgt av review av hva som yter best i det du spiller. F.eks GTX660 yter bedre enn HD7870 i BF3, men HD7870 yter f.eks bedre enn GTX660 i andre spill osvosv. (De ligger ganske jamt ytelsemessig). Lenke til kommentar
JaniDerp Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 I det området er vel valget mellom AMD 7870 eller NVidia GTX660 Jepp, det noen har sagt til meg også. Men jeg lurer på hva som gir best resultat? Tenkte ang. WoW, CSS, CS:GO, BF3, SWTOR etc. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Jepp, det noen har sagt til meg også. Men jeg lurer på hva som gir best resultat? Tenkte ang. WoW, CSS, CS:GO, BF3, SWTOR etc. Som påpekt, begge kortene er ganske jevne. I noen spill er 660 litt raskere, i andre 7870, men det er ikke snakk om store forskjellene her. Bortsett fra BF3 kan du makse alle de spilla på begge korta. Lenke til kommentar
Mr.Anglevik Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Har ikke noe å si om du kjøper det ene eller det andre, eneste måten å få merkbar forskjell er å gå opp i pris:) (selv om det ikke er nødvendig for å spille WoW på flott grafikk) Etter min erfaring med Nvidia og Ati så vil jeg anbefale Nvidia; Da jeg hadde Nvidia-kort (gt7900) hadde jeg ikke noe å klage på, og da kortet ble utdattert var det lett å finne tweaket drivere som ga meg litt boost i det ene og det andre spillet. Etterpå har jeg gått for Ati pga å prøve noe nytt, det ene kortet jeg betalte i overkant av 4k på (HD4870X2) funket fint helt til det en dag "døde" (kom ikke lengre enn til bios om jeg var heldig, med flimrende skjerm som såg temmelig alvorligt ut) så eg antok at kortet var ødelagt. Ettersom jeg hadde en god bærbar så lot jeg bare den stasjonere stå og rotne til jeg skulle ha nye oppgraderinger. Men det viste seg at det bare var en driver som fucket opp skjermkortet^^(en driver jeg lastet ned fra Ati etter og ha valgt mitt kort...) Sliter også med og holde drivere oppdatert må min Alienware m15x med HD5850 (med ddr5 minne), hver gang det kommer en ny driver er det etterfuløgt av bluescreen eller dårligere ytelse, så jeg holder meg til en betadriver jeg leita etter i evigheter:) Jeg har en oppfattning av at Ati slenger ut drivere i hytt og pine som ikke nødvendigvis er bedre for ditt kort selv om logikken tyder på det. Nvidia slenger driverne ut litt skjeldnere men gir deg også litt bedre ytelse til forskjelligt her å der(5% bedre på Crysis3 for eksempel). Jeg skal ikke ta sjangsen på Ati pga mine erfaringer, men selfølgelig kan det vere uflaks fra min side eller dårligt valg av sjermkort(selv om jeg altid ser gjennom alle tester jeg kan finne i forkant). Kan hende ati er blitt bedre også, men det kan nå vere vedt å merke seg om du vil ha personlige + og - angående den eneste "merkbare" forkjellen på korta (produsenten:) Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Ville nok personlig gått for dette i den prisklassen. God og stillegående kjøler og lav pris. Alternativt dette: http://www.dustinhome.no/product/5010659920/sapphire-radeon-hd7870-ghz-edition-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Endret 11. februar 2013 av fflex Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Det som differansierer kort i denne prisklassen er hovedsakelig kjøling. Jeg ville sett etter et kort med en stillegående, men effektiv, kjøleløsning. 2 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 Husk at hvis du kjøper ett amd kort så får du med ett eller 2 spill. Bare søk på "amd never settle" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå