Gå til innhold

USA i Juli. Hvor er det varmt og stabilt vær?

Anbefalte innlegg

Vi er 4 stk som vurderer å reise til USA i Juli. Vi er litt usikre på hvor vi vil reise, så er åpen for forslag. Vi er ute etter å oppleve litt, men samtidig ha en del dager på stranda. Vi er derfor ute etter å reise til steder hvor vi er garantert fint vær.

Vi tenkte også å leie bil, men vil ikke kjøre noen ekstremt lange etapper.

Planen er å bestille fly til New York og fly videre derfra.

Jeg var i New York, Orlando, Naples, Miami Beach og Key West i fjor sommer, og hadde det utrolig bra, men litt uheldig med været i Key West og Miami.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er 4 stk som vurderer å reise til USA i Juli. Vi er litt usikre på hvor vi vil reise, så er åpen for forslag. Vi er ute etter å oppleve litt, men samtidig ha en del dager på stranda. Vi er derfor ute etter å reise til steder hvor vi er garantert fint vær.

Vi tenkte også å leie bil, men vil ikke kjøre noen ekstremt lange etapper.

Planen er å bestille fly til New York og fly videre derfra.

Jeg var i New York, Orlando, Naples, Miami Beach og Key West i fjor sommer, og hadde det utrolig bra, men litt uheldig med været i Key West og Miami.

Svømmer du i Norge, da blir nesten alle strendene i USA varmt nok for deg. Jeg svømmer ofte i Lake Michigan og Huron uten problemer. Ellers finner du her de beste strendene i USA

http://travel.usnews.com/Rankings/Best_Beaches_in_the_USA/

Ellers blir det vanskelig å anbefale noe uten å vite mer om hva du er glad i. Du har utrolig mer steder å besøke, fra høye fjell til store ørkner, fra hyggelig småbyer til storbyer. Som amerikaner liker jeg å reise til historiske steder i Europa fordi det finnes ikke like gamle steder i USA. Du kan ta en tur til en cowboy dude ranch og jobbe som cowboyer, se Grand Canyon, gå på ski i Alaska og se fjordene, seile båt rundt de store sjøene, finne norske slekt i Wisconsin, Ride the roller coasters i Texas og spis rare mexikansk mat overalt. Jeg traff en taxi sjåfør i Munich denne sommeren som sa at det er lite intersannt i USA som er historiske men mener europeere ville reise til amerikas naturopplevelser. Han reiste til Montana og hadde det bra. Som nordmann kanskje du liker å oppleve naturen også?

Håper du forstår dårlig norsket mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er så mye se og gjøre i USA at jeg hadde ikke brukt så mye penger å ligge på en strand, det fungerer syden vel så bra til.

Ettersom du har vært på østkysten, kanskje det hadde vært en idé å reist til vestkysten og California denne gang?

LA har omtrent ikke regndager fra juni til september og temperaturen er som regel høy:

http://www.dagbladet.no/vaer/?uni=801662328

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er så mye se og gjøre i USA at jeg hadde ikke brukt så mye penger å ligge på en strand, det fungerer syden vel så bra til.

Enig i det. USA er for opplevelser. Dersom sol og bading er viktigst, dra heller til Middelhavet et sted, da sparer dere både tid og penger.

For å svare på det du spør om: Med norske badetemperaturer som referanse er det vel bare nordre del av Stillehavs- og Atlanterhavskystene som ikke tilfredsstiller ønsket som sol og varme i USA i juli. Syd-California er veldig bra, ihvertfall fra Santa Barbara og sydover helt til San Diego. Lenger nord blir det aldri særlig varmt i sjøen. Østkysten er flott fra noe syd for Washington DC og nedover til Florida. Det kan være fint lenger nord også, men ikke så sikkert som sydover, her kan du få 7 varmegrader og plaskregn, eller 35 grader og flott vær. I Florida kan man gjerne få plagsomt høy luftfuktighet, dette gjelder forsåvidt alle stater i syd-øst, som ligger ved/nær havet. Sist jeg var i Houston var det opp mot 100% luftfuktighet, og da er selv under 30 grader ubehagelig (jeg kom da fra tørr luft og 45 grader i Nevada og Arizona, der var det behagelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...