Anzure Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, jeg lurer på hvilket programmerings språk jeg burde bruke for å lage ett "First person shooter"-spill. Planen var at spillet skulle gå ut på å overleve en zombie infeksjon, og det skal være mulig å utforske landsbyer og gå i skogen og skaffe seg mat. Så, hvilket språk anbefaler du? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hvor mye erfaring har du? Hvis veldig lite, så vil kanskje noe lignende crysis mod tools eller skyrim mod tools være noe. Hvis du kan programmering, er Unity3d ganske bra. 1 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Kan egentlig ganske lite om de fleste språkene. Jeg har litt erfaring med java da (ikke java scripts). Synes ikke det blir kult å redigere andre spill og lage modifikasjoner. EDIT: Hvem programmer burde jeg ha? For eksmpel hvis jeg skal legge til multiplayer og sånnt? Endret 17. februar 2013 av waremanu Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Sjekk ut Unity. Du har en hel rekke med programmeringsspråk å velge i mellom, og det går helt fint å lage et FPS i det, også med multiplayer. Faktisk er det ganske enkelt å implementere multipayer i Unity. Selv foretrekker jeg C#, men du har også Boo (sterkt Python inspirert) og JavaScript tilgjengelig der. Endret 11. februar 2013 av GeirGrusom 2 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Har ett spørsmål angående extacting. Hvordan lager jeg en installer, som installerer spillet i programfiler og lager snarvei på skrivebordet? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Du kan bruke NullSoft Scriptable Install System. Det tar litt tid å lære seg, men er ikke spesielt vanskelig. Dersom du har Visual Studio Professional, følger det også med Windows Installer der som et eget prosjekt som også kan bruke. Litt enklere å bruke enn NSIS da en ikke trenger å skrive noe script for det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå