theobvious Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 ja jeg vet de fleste standard ting om speilrefleks og jeg har canon 550D og på tirsdag skal jeg ta bilde av 2 jenter i klassen i snøøen og det skakke være sånn aking og i aktivitet dem skal mest stå stille og jeg trenger noen gode ideer til klær, hår og hvordan jeg skal ta bilder og hvilken modus HJELP! Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Portrettmodus.. Stor blenderåpning Og for all del... Ikke blits. Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Og et tips til deg.. Punktum. Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Når det gjelder til inspirasjon til hår/klær kan du jo søke litt rundt på google og se andre bilder.. https://www.google.no/search?hl=no&q=portrait%20photography%20snow&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=SQ8YUdH8IZCVswa7uoGYCw&biw=1517&bih=725&sei=Sw8YUe6kHcTMtAaO_oCQDg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Du kan jo begynne med og lese guidet 10 tips for og ta bedre portretter som Akam har laget. Bruk kun et fokuspunkt og sikt på øyet, er det 2 modeller så prøv og få de på en linje, eller bruk stor blender f/11 eller noe sånt, ta gjerne bildene litt større en du ønsker, så har du bedre muligheter til å justere de i etterkant. Endret 10. februar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ta bildet i RAW så du har mer å gå på i ettertid om du må justere hvitbalansen, og det må du nok for snø er vanskelig. Du må også tenke på at snøen vil reflektere mye lys, og at du derfor lett kan ende opp med et mørkt motiv eller en utbrent bakgrunn. Du bør ha kontroll på det tekniske før det er mye vits i å pynte opp modellene dine så voldsomt...med mindre de/du syns det er gøy, da. 1 Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 okey takk for hjelp og forresten det er ikke noen av dere som kjeder dere på fridtiden? Kanskje noen kunne redigert for meg hvist det trengs ekke sikker enda da men......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå