Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem/ruter på om natten?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Er det greit å ha ruter/modem på døgnet rundt, eller er det best å slå den av om natten/når den ikke brukes?

Jeg mener nå at det er greit å ha den på bestandig, da den er lagd for det, mens andre mener ikke det (at det tærer på den).. Og dette har vært en laaang diskusjon. Google er både for og mot. På tide med en konklusjon.

Håper på svar :)

- Victoria

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

at det tærer på den

HAHAHAHA, minner meg om stefaren min, hadde hatt ett modem i 6 år og når det gikk i stykker var det min skyld for å kjøre så mye trafikk gjennom den, og den skulle alltids skrues av når han var sur på meg for å "spare" den.

Nei, den er designet for å stå på 24/7 og det skader den ikke på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Det er først og fremst mamma og bestemor som er veldig sterkt imot at nettet er så mye på. (mamma mener det tærer på og bestemor er redd for brann :ph34r:) haha.

Og de overbevises ikke av meg... Men på tirsdag kommer folk å skal kontrollere det elektriske her.. Og mamma sa hu skulle spørre om dette (fordi jeg hele tiden går imot familien og sier det er best å la den være på.. hehe). Og siden det er så mye for og mot på nettet har jeg blitt usikker om det faktisk er best å ha den av... Men regner med at jeg vinner diskusjonen mot dem. :p

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Er det faktisk også best å ha den på hele tiden? Eller spiller det ingen rolle om den er av eller på? Tror den eneste måten de overbevises er at det faktisk er best å ha den av... Familien min er veldig sånn som plugger ut alt av ledninger om natten.. Noen som vet?

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

Hvis du vil beholde IP pga et eller annet, så er det best å ha det på hele tiden :p Hvis ikke spiller det vel ikke noen stor rolle...er også kjekt å vente med å laste ned store ting til natten da andre ikke trenger nettet.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Det er jo litt hold i at elektronikk 'slites' av å stå på. Men det har som regel ingen betydning, levetiden for elektronikk pleier å overstige levetiden for teknologien. Dvs den byttes lenge før den er 'utslitt'.

Dessuten så bør ikke elektronikk slåes av og på, det kan slite mer enn å ha den på konstant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...