Gå til innhold

Kjøpt ny laptop - Ren installasjon av W8

Anbefalte innlegg

Jeg monterte en helt ny SSD, så dvs at jeg begynte "helt fra scratch" uten noen partisjoner :)

Bare husk at minnepennen må være i fat32 format, slik at den blir oppdaget under boot. Visst ikke kommer du rett inn i bios istedet :)

Det stemmer, jeg brukte ikke produktnøkkelen til noe. Siden installasjonen hentet produktnøkkelen fra bios automatisk.

Supert, takk for raske svar! Da er det bare å kjøre på :) !

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

Da har jeg omsider fått testet dette selv, og kan bekrefte at dette gikk smertefritt. Eneste problemet jeg hadde var å få PC'en (Samsung 9-serie) til å boote fra USB-minne. Etter å ha deaktivert secure boot i "bios" prøvde først å lage en bootbar USB med win7 programmet uten hell- problemet var nok at denne endte opp med NTFS filsystem. Tok deretter bare å forsøkte å kopiere filene manuelt fra ISO-filen som var mountet i Daemon Tools over på USB-minnepinnen som var formatert i FAT32, og til min overraskelse klarte den å boote fra denne.

Behøvde hverken produktnøkkel eller noe annet da jeg startet windows for første gang etter installasjonen - Windows ble aktivert automatisk da jeg koblet til internett.

Takker for meget god hjelp rundt denne problemstillingen :)!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei igjen,

Da har jeg omsider fått testet dette selv, og kan bekrefte at dette gikk smertefritt. Eneste problemet jeg hadde var å få PC'en (Samsung 9-serie) til å boote fra USB-minne. Etter å ha deaktivert secure boot i "bios" prøvde først å lage en bootbar USB med win7 programmet uten hell- problemet var nok at denne endte opp med NTFS filsystem. Tok deretter bare å forsøkte å kopiere filene manuelt fra ISO-filen som var mountet i Daemon Tools over på USB-minnepinnen som var formatert i FAT32, og til min overraskelse klarte den å boote fra denne.

Behøvde hverken produktnøkkel eller noe annet da jeg startet windows for første gang etter installasjonen - Windows ble aktivert automatisk da jeg koblet til internett.

Takker for meget god hjelp rundt denne problemstillingen smile.png!

Hvordan kom du forbi problemet med at pcen ikke vil koble til internett for å "lage" iso'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...