Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilsendt en ny HDD ( Seagate Barracuda ) som reklamasjon for en HDD som begynte å lage krøll etter bare 30 dager. CDon v/Captech sendte det i en eske beregnet på store bøker, bare pakket inn i en liten bobleplastpose. Det var tydelig tegn på posen at HDD hadde vært utsatt for trykk, i tillegg hadde posen riper som må ha kommet før den ble pakket og sendt.

Jeg turde ikke bruke den til formålet som den var tiltenkt ( backup ). Jeg reklamerte og ga beskjed at det måtte pakkes bedre neste gang, Men neste HDD kom innpakket på samme måte.

Har noen andre opplevd dette? Begge reklamasjons forsendelsene blitt sendt i 2013, den opprinnelig ble sendt i desember 2012.

Den opprinnelig HDD jeg fikk var pakket som den skal være pakket, i en eske på størrelse med et A4 ark, med godt av bobleplast rundt den.

post-5300-0-88275400-1360525384_thumb.jpg

post-5300-0-47971200-1360525441_thumb.jpg

post-5300-0-39377400-1360525465_thumb.jpg

post-5300-0-12887400-1360525485_thumb.jpg

Endret av Rascal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Har sett dette på pakkesendinger fra mobilverksteder også.

Fant en varetype på nett som ligner pakkemåten du viser til. Denne som jeg fant har en betegnelsesserie som kalles "Multiwell".

Søk på dette i pdf dokumentet jeg linker til nedenfor så kan du jo lese litt.

Står at det gir en god beskyttelse, og at man bruker den til blant annet sending av multimedia.

Sjekk ut dette vedlegget for vareinfo:

http://back.antalis...._1309253477.pdf

Men men, er jo enig at det virker for dårlig, burde jo være en større eske med mer emballering.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Jeg sendte en forespørsmål om retur med denne meldingen:

"Hei.

Jeg har mottatt pakken med den nye harddisken. Til min forskrekkelse lå harddisken løs i en pakke beregnet for store bøker kun med en liten bobleplastpose, på 1/2 størrelse av A4, som beskyttelse. Det er tydelige merker at den har vært utsatt for press under frakten og det er riper i posen som må ha oppstått før den ble pakket inn. Selv om den kanskje fungerer i 1, 6, eller 36 måneder, så tør jeg ikke bruke den som backup harddisk slikt den var innkjøpt for. Hvordan løser vi dette problemet? Skal jeg sende inn den nye harddisken og håpe på at firmaet pakker inn en ny harddisk i en eske denne gangen?"

Jeg fikk innvilget reklamasjon og fikk tilsendt en ny harddisk pakket på nøyaktig samme måte!

Ny melding ble sendt til Cdon:

"Jeg fikk en ny harddisk pakket på samme måte som sist. Jeg kan returnere den jeg har mottatt, men slik forholdene er ønsker jeg ikke enda en ny tilsendt men få penger tilbake.Jeg kan ikke lenger stole på at dere sender pakker med behov for mer beskyttelse slik det skal. Vi skulle blant annet kjøpe to nye bærbare datamaskiner, men det er ikke lenger aktuelt å kjøpe fra CDon selv om det skulle vise seg at CDon er billigst."

Da fikk jeg dette som svar:

"Hei,

Naturligvis er du velkommen å returnere produktet. Vi ber deg vennligst tenke på følgende før du returnerer produktet. Du får teste produktets funksjoner, men du får ikke ta den i bruk som din egen.

Returner varen i original esken sammen med den spesial gjorde indre emballasjen. Produktet får ikke ha noen riper eller på annet vis se brukt ut.

Sett ikke adresselappen direkte på varens original eske, men legg denne i en annen kartong.

Returner varen sammen med fakturaen/Garantiseddelen (eller en kopi av denne, fram og bakside ). Glem ikke å fyll i årsaken til returen på baksiden av fakturaen.

Du må selv bekoste returen. Du får ikke returnere pakken i oppkrav. Vær obs på att du selv ansvarer for returen så ta vare på kvitteringen ifra posten og kollinummer.

Returadresse:

CDON.COM

Postboks 214

0061 Oslo"

Lenke til kommentar

..... "Returner varen i original esken sammen med den spesial gjorde indre emballasjen" Det kalles antistatisk pose for pokkern med ignorante CDON. Eller mente de boblepasten?

Ikke rart du fikk HDD'en din sånn.

Det er nok en vanilla svar som de sender.

Men det høres dumt ut ja.. :-)

Lenke til kommentar

Det det må være en copy paste av standard angrerett. Høres ikke ut som det er et menneske som har lest eposten din, i hvert fall ikke brukt hjernen hvis den ble lest.

Bare presiser at dette er en reklamasjon, ikke angrerett. Ved angrerett skal nemlig du dekke frakten den ene veien, mens ved reklamasjon skal du ikke dekke frakten i det hele tatt. Ved reklamasjon er det heller ingen krav til at produktet ikke skal ha vært brukt eller i perfekt stand.

I kenjako2 sin PDF om multimedia-emballasjen står det "Bruksområde: emballering av DC/DVD".

Takk for at du advarte oss mot å kjøpe HDD fra CDON.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det det må være en copy paste av standard angrerett. Høres ikke ut som det er et menneske som har lest eposten din, i hvert fall ikke brukt hjernen hvis den ble lest.

Bare presiser at dette er en reklamasjon, ikke angrerett. Ved angrerett skal nemlig du dekke frakten den ene veien, mens ved reklamasjon skal du ikke dekke frakten i det hele tatt. Ved reklamasjon er det heller ingen krav til at produktet ikke skal ha vært brukt eller i perfekt stand.

I kenjako2 sin PDF om multimedia-emballasjen står det "Bruksområde: emballering av DC/DVD".

Takk for at du advarte oss mot å kjøpe HDD fra CDON.

Jeg skal sende inn den siste harddisken jeg fikk fra CDon, da blir det 3. og siste reklamasjons mulighet de har for å gi meg en erstatningsvare. Må bare vente på å få kreditert de to første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...