Skipstrixy Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei, jeg postet dette tidligere i dag, i juss siden av forumet. Mulig det er mer passende her.. Jeg skulle prøve noe nytt, så jeg fikk den fantastisk idiotiske ideen om å slenge meg på en datingstide på internett. Dette hørest kanskje idiotisk ut, men jeg greide å havne litt i trøbbel med moderatorene der. Jeg hadde en sammenhengene profiltekst, det bla denne setningen sto: "Jeg liker ikke bla bla bla...... (...) og om du vet du er en bitch uten håp om forandring...." Denne teksten hadde ligget ute i over en måned, da plutselig en moderator hang seg opp i ordet "bitch" å fjernet dette. Av prinsippsaker, så hater jeg sensur (såklart innenfor mildere omstendigheter) og ble ganske forbanna på dette. Så jeg satte ordet tilbake i profilteksten - da jeg mener at dette ordet ikke er ment for å henge ut en bestemt person, men snarere for å "advare" en bestemt gruppe mennesker fra å ta kontakt med meg.. Dette ble igjen fjernet og jeg satte det tilbake. Jeg var samtidig i dialog med kundebehandler, som var direkte frekk mot meg på mange punkter, og dette gjorde at jeg ikke var noe mer sammarbeidsvillig selv heller. Denne diskusjonen, og mine handlinger førte til at moderatorene har fjernet min rett, til å utale meg om meg selv. Jeg betaler også over 300 NOK mnd for å være på denne siden. Men nå mener jeg at moderator har tatt vekk en viktig funksjon i tjenesten som jeg faktisk betaler for - mens jeg fremdeles må betale full pris. Jeg ser litt på det slik at jeg (under uklare omstendigheter) har mistet retten til en viktig nøkkelfunksjon i programvaren som jeg betaler fullpris for. Og dermed får jeg ikke lenger full nytte og bruksverdi av denne tjenesten. Jeg har etter hvert blitt klar over at jeg har brutt en retningslinje innenfor deres bestemmelser, MEN jeg mener også at det ikke blir riktig å betale fullpris for en bil uten hjul, eller for et mobil abonement som man ikke kan ringe med. Hverken service avdelingen, eller kundebehandlere har vert samarbeidsvillige i å finne en løsning for meg. Og jeg har også binningstid på denne tjenesten frem til juli, med månentlige betalinger. På en annen side, selv om jeg har brutt en retningslinje de hadde (under milde omstendigheter) så gidder ikke jeg betale en krone mer til dem nå, før dem enten kommer med et lite fradrag i prisen, eller finner en annen løsning for meg. Det er ikke de store økonomiske verdiene i denne saken, men jeg føler her at dette bare blir for dumt av dem, når en kunde fremdeles betaler fullpris for et produkt han ikke får. Jeg stiller meg også uforstående til at ordet "bitch" skal gjøre slik at jeg mister rettighetene mine. Det skal nevnes at ordet "bitch" var nevnt i en sammenhengene profiltekst, og ikke for å henge ut en enkelt person. Jeg har ikke heller mobbet eller trakasert andre brukere. Jeg lurer forøvrig på hvilke rettigheter, og strenger jeg har å spille på i denne saken. Jeg er aldeles IKKE fornøyd med måten jeg har blitt behandlet på av deres respektive kundebehandlere. Kundeservice avdelingen nekter nå å svare på mine hendvendelser, og alle hendvendelsene jeg har hatt ovenfor dem har vert saklige fra min side. Så dette mener jeg blir for dumt av dem. Litt av seriøsiteten deres er dette: "Du har bare deg selv å takke, som brøyt reglene våres med din profiltekst. Jeg anser denne saken som ferdig behandlet, og vil ikke svare på flere hendvendelser fra deg..." Jeg mener det er bekymringsverdig at en internettaktør, anser en sak som "ferdig" behandlet, når en kunde sitter igjen å betaler fullpris for et produkt han ikke lenger får. Dette er igjen en prinsippsak, som gjør meg soppas forbannet at jeg skal ta den med dødsforakt. Vil ikke anbefale noen nettdating uanset hahahaha....! Useriøse folk....! Men av og til er det gøy å prøve noe nytt. Håper på seriøse svar. (add) Siste nå er faktisk at jeg og har mistet rettigheten til å fjerne profilen min fra nettstedet. Dette kan umulig være lov. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hva sier brukervilkårene som du godtok da du meldte deg inn i tjenesten? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Hva sier brukervilkårene som du godtok da du meldte deg inn i tjenesten? Dette er jeg faktisk ikke sikker på. Jeg får heller ikke sjekket dette nå, da de også har sperret tilgangen på siden hvor brukervilkårene står (der er også funksjonen for å komme i kontakt med kundeservicen). Jeg merker at jeg blir mektig forbanna, når de totalt lukker meg ute. De nekter å svare på mine hendvendelser. Jeg har tilogmed mistet rettighetene mine til å fjerne meg fra siden. Dette kan umulig være lov. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Som sagt: det avhenger av brukervilkårene. Dersom det står der at dette er konsekvensen av brudd på deres retningslinjer så har du sagt deg enig i disse i det du godtok vilkårene. Det er dog lite sannsynlig at disse vilkårene ikke er tilgjengelige fra utsiden, man leser jo disse før man melder seg inn. De er gjerne tilgjengelige i fra registreringssiden. Hvilket nettsted dreier det seg om? En må nesten ha disse brukervilkårene for å kunne uttale seg i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har etter hvert blitt klar over at jeg har brutt en retningslinje innenfor deres bestemmelser, MEN jeg mener også at det ikke blir riktig å betale fullpris for en bil uten hjul, eller for et mobil abonement som man ikke kan ringe med. Nå synes jeg ikke at ordet "bitch" i den sammenhengen du har skrevet det burde være nok til å utestenge deg fra tjenesten. Så er det vel heller ikke ordet i seg selv, men din uvilje til å følge moderatorenes henvisninger, som har ført til at du er blitt utestengt. Så er spørsmålet; om man blir utestengt, blir man fritatt for retten til å betale for resten av bindingstiden? Det ville jo vært veldig enkelt å unngå bindingstid om man bare kunne bryte noen retningslinjer også slapp man å betale resten. Jeg tror ikke det fungerer slik, så selv om jeg ikke har noen jusutdannelse så vil sunn fornuft tilsi at du må betale fullpris for resten av tiden, eventuelt et gebyr for å ha brutt bindingstiden. Men mulig loven vil det annerledes, det må noen andre svare på. Det er også feil å sammenligne dette med en bil uten hjul. Det står ikke i vilkårene til bilen at du mister hjulene om du kjører for fort, men du kan bli fratatt førerkortet (og da er jo også bilen i praksis ubrukelig selv om du har betalt fullpris for den). 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) ser nå jeg ikke har en case her, siden jeg har brutt reglene deres. Forøvrig er dette en prinsippsak for meg. Jeg hater sensur på det sterkeste, jeg er en som har meninger, og jeg står for dem - og INGEN har den retten til å leke gud, for å hindre meg i at andre kan se mine meninger.. Jeg står 100% for det jeg skriver, og derfor tenker jeg meg også alltid godt om før jeg skriver det. Jeg mener dette er brudd på et menneske sine rettigheter til å utale seg på den måten som de selv ønsker. Eller som hindrer et menneske sin rett til å ha en mening. Jeg mener dette er forkastelig, og det ar alt for mange land i verden som lever under dette hver en dag. Dette var nok også hovedgrunnen til at jeg ble soppas forbannet at jeg nektet å samarbeide med moderatorene, samt at jeg nå nekter å betale en krone til til dem.. Ringte å sperret bankortet mitt i dag, å sa at jeg mistet dette på byen og at jeg frykter at det er missbrukt. Så all aktivitet på dette kortet er nå sperret, så jeg håper på det sterkeste at dem ikke motar en krone mer fra meg. Jeg husker at jeg mistet spotify abonementet mitt sist gang jeg måtte sperre bankkortet mitt, så håper det samme nå skjer der, og at dem ikke drar et øre til ut av kortet mitt. Får jeg en regning i posten fra dem, skal jeg heller vurdere det nermere da, men den kommer nok neppe til å bli betalt. Jeg mener dette er en prinsippsak, og jeg er 100% imot sensur på denne måten. Jeg hadde godt forstått det, om jeg hadde liret ut av meg noe rasistisk etc, dette er ting som ikke trenger å ligge ute.. Men jeg mener at et så generelt utsagn ikke er i nerheten til å falle inn under den kategorien. Men for elendig kundebehandling, samt en slik type usakelig sensur, kommer dem ikke til å mota en krone fra meg, ever again. Det er ikke snakk om mye penger, eller de store verdiene. Jeg har heller aldri vert gnien.. Men dette gjorde meg soppas forbanna at jeg med retten på min side, eller ikke - nekter å betale. case closed. Endret 11. februar 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Det er en privat tjeneste, ytringsfrihet gjelder ikke. Hvis du vil benytte deg av denne private tjenesten så er det jo ett selvfølge at du skal følge med på retningslinjene deres også. Beklager, men jeg opplever deg som en ung person som bare "må gå imot systemet". Du får se hva som skjer hvis du ikke betaler regningen som eventuelt dukker opp, argumentene(?) dine hadde iallefall ikke holdt vann i en tvistesak. Lykke til. Endret 21. februar 2013 av Smokeeye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå