Gå til innhold

Skuldre, rygg og bryst

Liquefy

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver orginalt med 5x5 SL programmet, men synes de samme øvelsene begynner å bli litt kjedelige så har tenkt å legge til noen.

Jeg er misfornøyd med skuldrene mine og bryst, se bilde ->

1389006.jpeg

Som dere ser stikker det opp bein ved skuldrene mine som jeg synes er veldig stygt og til tider er upraktisk. Jeg veier ca 75kg(er 16 blir 17), noe som jeg vet er mer enn andre folk jeg kjenner som er på min høyde eller høyere, så det kan ikke bare være at jeg er tynn. Noen som har noen tips til å trene vekk dette, øvelser?

Det andre er at jeg er ikke er fornøyd med brystet mitt. Er veldig lite markert. Bryr meg ikke noe hardt om å få sixpack som de fleste gjør, vil bare ha større og mer markerte bryst.

Det tredje og siste er ryggøvelser. Har hatt noen plager før med ryggen. Har startet å gå en del turer med tung sekk, så vil ha noen gode øvelser for rygg så jeg ikke pådrar meg skader. Spesielt tenker jeg på korsryggen.

Takker for alle svar!

Bare spør hvis jeg skal komme med mer info.

Endret av Liquefy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden slutten av november, vet det ikke er lenge.

Det er for tidlig å klage på at du er for lite markert. Du bør bygge i over ett år, for så å deffe i flere måneder før du har grunnlag til å spørre om du gjør noe feil med tanke på at du ikke er markert. Dessuten har kostholdet mye å si.

Lenke til kommentar

Det eneste som duger er å legge på masse i skulderpartiet, og der har du øvelser for i SL allerede (benk og skulderpress) :)

Jeg har hatt samme bein som deg, og de syns ikke i det hele tatt nå etter noen år med trening, uten at jeg har trent spesifikt for det.

Lenke til kommentar

Tenkte det samme, da er det vel 8-12?

Det stemmer. For newbies er det heller bedre å trene maksstyrketrening som SL 5x5 i starten for å ha nok styrke til å kunne øke i 8-15 repranges etter hvert. Eventuelt hive inn noen isolasjonsøvelser i tillegg til baseøvelsene i SL programmet(men for all del ikke bruk 2hr på en styrkeøkt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...