foenix Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg har en håndholdt Gamin gps som jeg mistenker har fått virus siden skjermbildet av kartet går veldig tregt. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hvordan tregt da? Sånn at set henger 10 sekunder bak eller bare vanlig lagg? Tror ikke du kan forvente at det skal gå like smooth som på en telefon siden den mest sannsynlig ikke har noen 2-kjerners super-professor når man er vant til dagens GPS-telefoner så lagger vanlige GPS-er i forhold. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Dette var noe som begynte å skje ca en time etter at jeg satte inn et kort med et Topo Premium kart på. Nå får jeg bare opp kartet dersom jeg zoomer inn på et mindre område. Ellers kan jeg vente i timesvis uten at det skjer noe. Jeg prøvde også å sette inn dette kortet i en eldre gps og fikk samme resultat, men også etter at jeg gjeninsatte det gamle kartet viste det seg at noe hadde blitt forandret i gps-en. Nå viser den bare et lite utsnitt av kartet som i tillegg står på skrått i skjermen. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg tviler på at det er virus du opplever. Det kan derimot være at det er noe feil på kortet slik at GPSen sliter med å lese det. Endringen i visning er jeg mer usikker på, men tviler på at det har skjedd av seg selv. Sikker på at du ikke har trykket på noe i et forsøk på å få den til å virke igjen? -KJ Lenke til kommentar
foenix Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Eksempelvis bruker den ca 10 sek på å zoome ut fra 1,2 km pr enhet til 2 km pr enhet og ca 20 sek på å zoome fra 2km til 3 km pr enhet. dette når detaljnivået i kartet er satt til normal på et Topo premium kart. Er det normalt for en gps å bruke så lang tid på dette? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Svaret her er vel nei. Men det at noe oppfører seg unormalt betyr ikke at du har fått virus. Er kartet kompatibelt med enheten? Kan det være at det er for tungt for den? Kan det være at det er noe galt med kortet? Har du oppgradert GPSen til siste programvare? -KJ Lenke til kommentar
foenix Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Kartet er som sagt et Topo Premium kart som skal passe til Garmin sine enheter. Jeg har en Oregon 550. Jeg har både kjørt en master reset og oppgradering på denne uten at det ser ut til å ha hjulpet på hastigheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Har du et annet (gammelt) kart du kan teste med? Når du tar en full reset før du setter dette inn, er den fortsatt treg og viser annet utsnitt enn tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå