Gå til innhold

Acer utviser respektløs kundebehandling.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå forgjeves forsøkt å reklamere på min Acer Aspiere easyStore H340, først til Komplett som henviste meg til Acer for at det angivelig skulle gå raskere. Første gangen jeg prøvde å reklamere ved å grundig forklare hva som var problemet lukket de bare saken med henvisning til at garantiden på 1 år var gått ut og at jeg måtte opprette en reklamasjonssak i stedet. Den som har svart må jo ha vært mindre begavet, for det burde vel være åpenbart at det dreide seg om en reklamasjon. Nå har jeg i ettertid skjønt at de har to forskjellige skjemaer, men det var ikke uten videre åpenbart, og hvis det bar noe som var feil eller usikkert og Acer mener å ta kundene sine på alvor så kunne de jo bare kontaktet meg og spurt. Vel, etter å ha fylt ut mer eller mindere samme informasjon, og i tillegg gjør det klart at jeg ønsker å reklamere i hht. forbrukerkjøpsloven, og hvor jeg igjen beskriver hva jeg har gjort for å feilsøke problemet og viser til at jeg har kjørt anlyse av HDD'ene og funnet at systemdisken er defekt, samt at PXE-boot (nettverksboot) som skal benyttes for å kjøre recovery ikke fungerer, presterer Acer å stenge henvendelsen og sende meg et svar hvor de ber meg trykke Alt og så F10 tasten når jeg ser Acer logoen. Sikkert fin løsning det, hadde det ikke vært for at easyStore H340 er en "headless" Windows Home server, hvor det ikke engang finnes noen skjermutgang, og recovery skal skje vha. PXE boot, dette også i hht. Acers egen dokumentasjon for serveren.

Jeg kan ikke tolke dette på noen annen måte at Acer totalt mangler respekt for sine kunder og prøver å trenere saken til jeg gir opp. Jeg ble advart om Acers elendige kundeservice av venner og kolleger før jeg kjøpte serveren, men jeg trodde ikke det var mulig å utvise så til grader så stor mangel på respekt, og gikk ut i fra at de bare hadde hadd "uflaks", men der tok jeg dessverre feil. Jeg har i hvertfall kjøpt mitt siste Acer-produkt, og jeg vil på det sterkeste fraråde noen å kjøpe noe som helst fra Acer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-

Han var nok ikke mindre begavet, dette er en bevisst strategi som går ut på å sette opp ett lite hinder for kunden. Mange stopper faktisk der fordi de ikke vet hvilke krav de har, og vips så har Acer spart både tid og penger (mange nettbutikker gjør det samme, dessverre).

Har selv vært igjennom flere titalls Acer reklamasjoner.

Har en reklamasjon blitt avvist har jeg fylt ut skjema på nytt og omsider fått godkjent innsendingen.

-

Du skal kun trenge å forholde deg til butikken du har kjøpt varen i.

JA, det er veldig bra at man løser det med de som har spisskompetansen på produktet, men dersom man ikke kommer i mål på den måten, vel ta kontakt med Komplett igjen (gjerne på e-post) og fortell dem at du vil at de håndterer saken for deg.

-

Gjør det på din måte, drit i hele Acer, og slutt å kjøp Acer produkter.

Whatever floats your boat :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...