aklla Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Den dagen Gud er vitenskaplig bevist kan man sammenligne tråden her med religion 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Den dagen Gud er vitenskaplig bevist kan man sammenligne tråden her med religion Gud er en filosofisk tanke måte .og mye av vitskapen rund tidspekte går jo i samme retning , man må bare bli enige om forutsetningene Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Gud er en filosofisk tanke måte .og mye av vitskapen rund tidspekte går jo i samme retning , man må bare bli enige om forutsetningenePå ingen måte, det er bare noe du tror og mener...Det er ca 0 filosofi inne i bildet når det gjelder tidsdilasjon. Men, kan jo ikke forvente at du skjønner noe av det, desverre Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 På ingen måte, det er bare noe du tror og mener... Det er ca 0 filosofi inne i bildet når det gjelder tidsdilasjon. Men, kan jo ikke forvente at du skjønner noe av det, desverre Nå er det da mye viss og men her , da blir det jo et filosofisk preg Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Det er ingen "viss" (hvis) og men. Det er det bare du som lirer av deg. 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Nå er det da mye viss og men her , da blir det jo et filosofisk pregSom Jotun sier, det er kun du som mener det er masse "hvis", "om", "men", osv...Vitenskapen er ikke i tvil om akkurat hvordan det er, for de som klarer å skjønne vitenskap 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Som Jotun sier, det er kun du som mener det er masse "hvis", "om", "men", osv... Vitenskapen er ikke i tvil om akkurat hvordan det er, for de som klarer å skjønne vitenskap og mye man ( de ) tar lit for mye gitt Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Tull. Nok en gang et idiotisk utsagn! Er helt utrolig hvor mye vissvass du klarer å lire av deg. 5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 og mye man ( de ) tar lit for mye gitt Absolutt ingenting faktisk, hadde du hatt forståelse for vitenskap hadde du forstått det også Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Det er nettop det de gjør , spesielt når de bruker begreper som har spesielle betydninger for mannen i gata , og gir det mere eller mindre motsatt betydning Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 At mannen i gata bruker uttrykk på en annen måte enn det vitenskapen(som fant opp og definerte uttrykkene) kan man neppe klandre vitenskapen for... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Det kan også være deres lit dalende evnet til selvkritikk , altså evnen til ikke å sluke alt med hud og hår selv om det står i diverse tidsskrifter ell.l så er alt teorier Hei du som insiniuerer andres lave selvkritikk, hva forventer du utover teorier? Du sier jo selt at alt som står skrevet (bare?) er teorier. Så hva ville gjort deg tryggere enn teorier? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Man trenger ikke bøker hvis man har en logisk sans Hvordan har logisk sans noen mulighet til å erstatte alt det bøker har å tilby? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Hei du som insiniuerer andres lave selvkritikk, hva forventer du utover teorier? Du sier jo selt at alt som står skrevet (bare?) er teorier. Så hva ville gjort deg tryggere enn teorier? jeg mener fortsatt at det bare er teorier . hvis jeg skal føle meg trygg på dem så de både kunnes forklares på en logisk måte slik at man kan se sammenhengen. Det må da også kunnes bevise fra flere "retninger " Tidskomplekset , hvis det var det du siktet til , er bare undersøk fra en "retning". Da sliter jeg med å kunne godta resultatet Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 Hvordan har logisk sans noen mulighet til å erstatte alt det bøker har å tilby? Fordi bøkker ofte forklarer det man har forstått allerede Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hvordan kan man teste tidskomplekset på flere forskjellige måter? Men ja, det er bare teorier. Tyngdekraften er også bare en teori... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Fordi bøkker ofte forklarer det man har forstått allerede Har du forstått vektorregning ved hjelp av logisk sans? Har du forstått den periodiske tabell ved hjelp av logisk sans? Da trenger du kanskje selvkritikk selv for da har du isåfall klart noe millioner av mennesker med logisk sans før deg ikke har klart uten bøker. Endret 15. januar 2014 av Abigor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2014 At mannen i gata bruker uttrykk på en annen måte enn det vitenskapen(som fant opp og definerte uttrykkene) kan man neppe klandre vitenskapen for... Nå var det det motsatte jeg mente Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 jeg mener fortsatt at det bare er teorier . hvis jeg skal føle meg trygg på dem så de både kunnes forklares på en logisk måte slik at man kan se sammenhengen. Det må da også kunnes bevise fra flere "retninger " Tidskomplekset , hvis det var det du siktet til , er bare undersøk fra en "retning". Da sliter jeg med å kunne godta resultatet Når du mener at det bare er teorier så insinuerer du at det finnes noe mer enn "bare" teorier. Mener du altså at en vitenskapelig teori skal kunne bevises? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Tidskomplekset , hvis det var det du siktet til , er bare undersøk fra en "retning". Da sliter jeg med å kunne godta resultatet Kan du vise meg to ulike eksempler der begge er undersøkt fra samme retning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå