sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Når du da andriper de her inne som faktisk forklarer deg ting på så enkel måte som overhodet mulig blir det bare patetisk. Nå får du ta det lit rolig her Han gjentok det jeg hadde skrevet Da blir det fullstendig på jorde å ignorer det jeg skriver også i tillegg beskylde meg for løgner Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Tvilsomt at noen gjør det, ingen forskere ihvertfall. Rett og slett fordi det ikke kan gjentas. Om forskere sendte 1000 fly samme rute i samme hastighet og alle disse kom frem raskere enn farten tilsa, så kunne forskerene startet å lag en teori om at flyene kom frem raskere enn det farten tilsa. Det hadde åpenbart vært forskjellige forskere som målte og sjekket farten osv. til flyene. Tidshopp er i beste fall en hypotese, som forskere ikke kan bevise, men heller ikke motbevise. En teori har blitt bevist utallige ganger og aldri motbevist... om man nå forsøker med tusen fly og 10 kommer frem før tiden har man forsatt bare en hypotese ? Det kan jo ikke være tilfeldig at 10 fly opplever det samme Det er jo det samme som skjer med klokken på disse statelitene uten man hverken kan bevise eller motbevise tidskomplekset at man ikke har funnet noe bedre er nå en ting , et annet er å kunne faktisk bevise tidskomplekset , eller sannsynliggjøre det som ville være mere riktig i dette tilfellet Her det en del ting jeg mener at man går lit fort frem i Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Da blir det fullstendig på jorde å ignorer det jeg skriver også i tillegg beskylde meg for løgner Det er jo akkurat det du gjør. HELE tiden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Det er jo akkurat det du gjør. HELE tiden. Dere har jo sagt at man ikke skal tro på påstander nå er det også galt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 om man nå forsøker med tusen fly og 10 kommer frem før tiden har man forsatt bare en hypotese ? Det kan jo ikke være tilfeldig at 10 fly opplever det samme Det er jo det samme som skjer med klokken på disse statelitene uten man hverken kan bevise eller motbevise tidskomplekset at man ikke har funnet noe bedre er nå en ting , et annet er å kunne faktisk bevise tidskomplekset , eller sannsynliggjøre det som ville være mere riktig i dette tilfellet Her det en del ting jeg mener at man går lit fort frem i Om det skjedde med 10 fly måtte man undersøkt mer om disse 10 flyene. Altså, ingen teori men bare en hypotese.Med sattelittene i klokkene, så skjer AKKURAT det samme på helt forutsigbar måte Er ikke sånn at noen klokker går annerledes i GPS-sattelittene, alle oppfører seg likt. Samme eksperiment har blitt gjort her på jorden, med litt høydeforskjell (toppen og bunnen av vanntårn) klarte de måle en forskjell på klokkene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 hvor mage satte liter dreier det seg om egentlig om og er de forskjellig bygd ? . hvis alle er ( for ) like hverandre så er det ingen bevis . Da må de være forskjellige , nettop for å unngå samme feilen på alle uansett så er dette bare et fenomen ut fra en (type) situasjon , på samme måten som med dette flyet Det kan jeg ikke se som et god bevis . i bestefall en teori som ikke er bekreftet og jeg kemner til hypotesen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Det er nå 31 gps-satelitter, totalt har 61 blitt skutt opp, alle har tatt høyde for at tiden går 38ms. Dette ble forsker på og funnet ut i 1956, i en satelitt skutt for formålet. GPS-satelitter ha blitt skutt opp siden 1978. Det er 6 forskjellige typer satelitter, 2 forskjellige typer atomur som har blitt brukt. Det er minst 4 atomur pr GPS. ALLE disse går likt, innenfor 50ns. Som sagt, er ALLE GPS-satelittene satt opp til at tiden går 38ms raskere. Vi har jo også ett annet GPS-lignende system, galileo, om du søker finner du sikkert ut at disse også har tatt høyde for de 38ms i døgnet... Dette er helt separert fra GPS-systemet, helt annet design Endret 7. desember 2013 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Siden dette skjer kun i et lite område av universet er jeg fortsatt skeptisk. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Du kommer til å være skeptisk til du dør. Fordi du aldri kommer til å skjønne det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Siden dette skjer kun i et lite område av universet er jeg fortsatt skeptisk. Så, området rundt jorden er unikt? Det skjer over alt hvor det blir testet, men nå er vi jo låst til å forholde oss rundt jorden. Voyager 1, som er på vei ut av solsystemet er ikke nøyaktig nok, eller utstyrt riktig til å sjekke det ut, antagelig fordi forskere ikke ser nytten i å forske på det. Men, er jo litt derfor det er en teori, det kan f.eks være annerledes uten for vårt solsystem. De vet ikke, for de kan ikke teste det. Men, de har observert effekten rundt sorte hull, som viser at det gjelder der også... Altså, over alt hvor effekten bør være, så finner de det og det stemmer med modellen de har laget. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Du kommer til å være skeptisk til du dør. Fordi du aldri kommer til å skjønne det. jeg kan ikke forstå det jeg kan ikke godta det fordi det er påstander som ikke er bekreftet tilstrekkelig ,kun antagelser å tro på antagelser blir for søkt å påstå at antagelser er bekreftede bevis er i overkant drøyt Dette gjelder tidskomplekset , ikke klokken i sattelittene Alt baserer seg jo på et signal som ikke komme frem når det skulle, slik at det må sendes lit før Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hva med alle bevisene som ikke er antagelser? Det er ikke antagelser, men noe de både har målt utallige ganger, observert i universet, er repeterbart og gjelder ALLTID. Baserer seg på signal som kommer frem? Forklar mer... Uansett, GPS-satelittene er en av mange, mange beviser. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Så, området rundt jorden er unikt? Det skjer over alt hvor det blir testet, men nå er vi jo låst til å forholde oss rundt jorden. Voyager 1, som er på vei ut av solsystemet er ikke nøyaktig nok, eller utstyrt riktig til å sjekke det ut, antagelig fordi forskere ikke ser nytten i å forske på det. Men, er jo litt derfor det er en teori, det kan f.eks være annerledes uten for vårt solsystem. De vet ikke, for de kan ikke teste det. Men, de har observert effekten rundt sorte hull, som viser at det gjelder der også... Altså, over alt hvor effekten bør være, så finner de det og det stemmer med modellen de har laget. område rund jorden kan være unikt på dette fenomenet , det har man jo ikke fått kartlagt enda området rund sorte hull er mest sannsynlig enda mere unik da bl.a gravitasjon er så sterk . Da kan det også være andre effekter man ikke har fått kartlagt Det er jo derfor det er så farlig å være så sikker Endret 7. desember 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Hva med alle bevisene som ikke er antagelser? Det er ikke antagelser, men noe de både har målt utallige ganger, observert i universet, er repeterbart og gjelder ALLTID. Baserer seg på signal som kommer frem? Forklar mer... Uansett, GPS-satelittene er en av mange, mange beviser. hvilke beviser ? at signalet ikke kommer frem når man mener at det bør komme frem er ikke noe bevis Trenger du virkelig forklaringer på at hvordan saltetitten sender et signal som så mottaes et sted nede på jorda ? her har jeg mer tro på forvrenging av signalet slik mange radio amatører blir utsatt for når de snakker med hverandre Denne forvrengingen varierer hele tiden Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 område rund jorden kan være unikt på dette fenomenet , det har man jo ikke fått kartlagt enda området rund sorte hull er mest sannsynlig enda mere unik da bl.a gravitasjon er så sterk . Da kan det også være andre effekter man ikke har fått kartlagt Det er jo derfor det er så farlig å være så sikker Kan være andre effekter osv, men det forandrer ikke at tiden går annerledes. For det er forsket på og bevist gang på gang. Men, når de er 100% sikre på ALT med temaet og vet det ikke er mer å forske på er det ikke en teori lengre. De vet 100% sikkert at tiden går forskjellig i forskjellig tyngdekraft, men det kan være ukjente faktorer inne i bildet ja(derfor teori). Men det endrer ikke at tiden går annerledes. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Og det er nettopp her styrken i den vitenskapelige metode ligger, som har vært forsøkt forklart tidligere. Dersom vi gjør nye observasjoner som ikke stemmer med teorien, f.eks. ved at vi i en annen del av universet opplever helt andre ting (for å bruke ditt eksempel), vil man være nødt til å enten endre teorien eller forkaste den. Men den kan ikke forkastes så lenge det ikke foreligger er fullgodt alternativ, og det gjør der ikke per i dag. Faktum er at relativitetsteorien er den eneste teorien som kan forklare hva vi i dag observerer, men så lenge du ikke har forstått dette er det vanskelig å føre en fornuftig diskusjon. Jeg har anbefalt deg dette tidligere også - kjøp boken Annerledestenkerne av Per Arne Bjørkum. Den er på norsk, går gjennom vitenskapens historie og forklarer grundig hvordan man utvikler teorier. Absolutt verdt det hvis du ønsker å ha mulighet til å delta i diskusjoner om vitenskap. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) hvilke beviser ? at signalet ikke kommer frem når man mener at det bør komme frem er ikke noe bevis Trenger du virkelig forklaringer på at hvordan saltetitten sender et signal som så mottaes et sted nede på jorda ? her har jeg mer tro på forvrenging av signalet slik mange radio amatører blir utsatt for når de snakker med hverandre Denne forvrengingen varierer hele tiden Hørt om forvrengte, digitale signaler som blir andre tall noen gang?Det fine med digitalt er at det funker, eller funker ikke Uansett, si at det blir forvrengt, mener du seriøst at alle signalene blir forvrengt på en sånn måte at klokka er 38ms mer hver dag, eller ca 1,2ms mer hver time? Digitalt? Tuller du eller?( ja, jeg lurer faktisk, er ikke ironi) Hvilke beviser? Leser du i det hele tatt innlegget? Det er minst 244 atomur som beviser det hver time, pluss mengder av observasjoner og andre forsøk uten at jeg skal skrive om de ENDA en gang. Skaff deg 2 atomur og test selv! Beviser finnes det tusenvis av, bare å lese seg opp. Har selv postet en del beviser her, men det holder ikke. GPS-systemet er ett bevis i seg selv. Endret 7. desember 2013 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Det enste kokken beviser er at de ikke går synk med en tenkt kokke på jorden så hvis klokken går feil sendes heller ikke signalet når det skal sendes å si at det er kun tiden som går annerledes er bare en hypotese her er det alt for mange faktorer som er fullstendig ignorert Et digitalt signal kan forvrenges på lik linje med et analogt spesielt over lengre avstand Nå skal jeg fortelel dere noe Stephen Harwkings har tatt feil da han skulle forklare noe i den siste boken sin Det er bare å høre på Aberls tårn fra ekko viten man vet at gravitasjonskreftene påvirke noe som eksisterer som et fysisk objekt men at det kan påvirke noe som bare går uten fysiske objekter blir for drøyt i så fall må tiden også være en artikkel elle noe lignende Endret 7. desember 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Sier ikke at det ikke blir forvrengt, for det kan det bli. Men hva er sannsynligheten for at alle blir forvrengt helt likt, at signalene er lesbare og logiske, og at forvrengelsen er sånn at i stedet for 12:00:00,0000 blir det etter ett døgn 12:00:00,0038, døgnet etter 12:00:00,0074, døgnet etter 12:00:00,0112, osv? Og dette digitalt, sånn at den binære koden blir endret? Dette er sannsynlig? GPS-satelittene sender forresten alltid klokka, det er det GPSer regner ut posisjonen med. Så de sender ikke ut ved feil tidspunkt når de sender døgnet rundt. Kan sikkert finne 1000 artikler om temaet, det kan du også, bare å lese seg opp Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 hvis nå kokken går 38 ms feil sende de da et klokkeslett som er 38 ms feil eller sender de klokkeslettet lit før tiden slik at det blir riktig . Det jeg er fortalt er at signalet sendes lit før tiden for at det skal bli riktig når det kommer frem til mottaker Hvis signalet tar 10 ms å nå frem ( jeg vet ikke den riktige tiden så 10 ms blir et eksempel ) så må det jo også sendes 10 ms i forkant Hvis mottakerens klokke viser noe annet når den mottar signalet ( noe som er høyst sannsynlig ) hvordan vet man da hvor lang tid signalet har tatt ? selv om så saltetitten sender kokkeinformasjon og det tar 10 ms å nå mottakeren så blir klokken 10 ms for sen i forhold til satellitten. hvordan har man kompensert for det ? Så enten er mottakeren synkronisert med satellitten og da er det riktig selv om klokken da er 10 ms feil i mottaker eller så må saltetitten sende dette 10 ms før riktig tid hvis nå signalet blir forsinket enda mere så kommer også klokkeslettet for seint og man kan bli forledet til å tro at klokken i stateliten går for fort . Når radiosignaler fra radioamatører kan ta omveier så hvorfor skal man da stole helt på at signalene fra saltetittene ikke gjør det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå