Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pcen fryser etter x-antall minutter.

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med at pcen fryser litt etter litt, etter at det har gått x-antall minutter. Den funker fint, helt til den fryser litt etter litt. Først det programmet som står aktivt, deretter låser de seg en etter en.

Har sjekket drivere, tatt memtest og chkdsk. Men finner fortsatt ikke feilen. Får heller ingen blåskjerm eller artifacts. Jeg er relativt kompetent når det kommer til data og feilsøking, så jeg sliter litt med å skjønne hva som er problemet. Er heller ikke noen stor forskjell på hvilket program som blir brukt.

Har sjekket det meste av strøm og innstillinger. Kjører uklokket 2500k. Har også prøvd å overklokket den for å sjekket om det var ujevn strømtilførsel på neon av delene, men ble ikke klokere.

Noen av dere som har noen tips på hva det kan være?

Spør om specs hvis det er viktig, velger å la være pga av tidspress :)

EDIT: Glemte at jeg hadde det i signaturen :)

Endret av Wrath of The Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke som det er den berømte Crucial M4 firmware "bug"' som har slått til igjen. Du bør oppdatere firmware på den SSD'en din, da firmware før versjon 009 hadde en bug som gjorde at SSD'en "klikket" etter ca en time. Siste firmware versjon er 040H.

Ok, har nå fått oppdatert til 040H. Hadde fra før versjon 0009 på SSD'en. Så da er det bare og vente å se hva som skjer :)

Tusen hjertelig takk for raskt svar!

Lenke til kommentar

Leste over noen poster på forumet til Crucial. Og der virker som om det var dette som var problemet,med tanke på at ssden har gått litt over 5000 timer nå. Så dette ser bra ut :)

Jepp, det er nettopp slik det virker, M4 får hikke etter ca 5000 timer. Har selv en M4 i laptopen som fikk hikke, forsvant etter oppdatering av firmware til 010G tror jeg det var. Har nå 040H firmware på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...