Out Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei! Fyller 16 år i mai, og da skal jeg starte med øvelseskjøring. Har tatt Trafikalt grunnkurs og mørkekjøring som er et krav. Har ikke fått beviset i posten enda men det er en annen sak. Mitt spørsmål er hvor kan man få tak i ekstra speil til bil? Har L skiltet også. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Speil kan du få tak i på bensinstasjoner. Vet at statoilstasjonene skal ha det hvertfall. Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Da skal jeg sjekke ut det i morgen, takk for svar. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 De har det på de fleste bensinstasjoner, og du kan også stikke innom vegvesenets kontor eller en politistasjon, de har i blandt sånne sett å dele ut. Da jeg gikk på ungdomsskolen var det dessuten et arrangement der hvor vegvesenet kom og ga bort speil og skilt. Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Hva koster ca sånne speil? På bensinstasjoner Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 De har det på biltema også. Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Okei, takk for svar En i familien skulle kjøpe det for meg på Biltema, og da hadde dem det ikke. Rart.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Biltema er ofte utsolgt for ting og tang... Da jeg skulle ha snøkjettinger hadde de gjort en tabbe i bestillingene, og var derfor helt tomme. Prøv en hvilken som helst bensinstasjon. Tipper de fleste har sånne speil og L-skilt. Speilet er jalla plastgreier som festes med sugekopp i frontruta. Tipper det koster en hundrings. På Biltema koster det 40 kroner: http://biltema.no/no...bakspeil-33100/ Endret 10. februar 2013 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Biltema er ofte utsolgt for ting og tang... Da jeg skulle ha snøkjettinger hadde de gjort en tabbe i bestillingene, og var derfor helt tomme. Prøv en hvilken som helst bensinstasjon. Tipper de fleste har sånne speil og L-skilt. Speilet er jalla plastgreier som festes med sugekopp i frontruta. Tipper det koster en hundrings. På Biltema koster det 40 kroner: http://biltema.no/no...bakspeil-33100/ Den er grei, tusen takk for et bra svar. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hva skjer hvis jeg øvelseskjører uten ett sånn speil og blir tatt? Endret 10. februar 2013 av Wizzlee Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Jeg kjørte aldri med ekstra speil da jeg øvelseskjørte, tror ikke det er noe krav å ha det. Edit: http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksperten/Trafikksikkerhet/Regler-for-privat-ovelseskjoring/ Var vist ikke helt lov.. Endret 10. februar 2013 av Ownbeef Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg kjørte aldri med ekstra speil da jeg øvelseskjørte, tror ikke det er noe krav å ha det. Ved øvelseskjøring med bil (klasse B) skal bilen være utstyrt med ekstra speil som gir ledsageren tilstrekkelig utsyn bakover. Det stilles også krav til at bilen er merket med skilt som bakover viser en rød bokstav L på hvit bakgrunn. Skiltet skal være godt synlig for andre bakenforkjørende trafikanter. L merket skal kun være på bilen når den benyttes til øvelseskjøring. Når bilen ikke nyttes til dette formålet, skal skiltet fjernes fra bilen. Man kan øvelseskjøre både med automat og manuelt gir. Fra NAF sine nettsider. 1 Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Hva skjer hvis jeg øvelseskjører uten ett sånn speil og blir tatt? Får advarsel av politiet eller noe sånt tror jeg, kan bli ille hvis det skjer en ulykke og dem oppdager at man ikke har ekstra speil. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Du kan skrive ut L på vegvesenet sine sider også. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/L-skilt Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Ser at flere her skriver at slike speil selges på de fleste bensinstasjoner, og det trodde jeg også helt til jeg faktisk skulle ha tak i et. Jeg måtte innom 6 bensinstasjoner før jeg fant en som hadde. Lenke til kommentar
Out Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Du kan skrive ut L på vegvesenet sine sider også. http://www.vegvesen....kjoring/L-skilt Gjorde det ista. Ser at flere her skriver at slike speil selges på de fleste bensinstasjoner, og det trodde jeg også helt til jeg faktisk skulle ha tak i et. Jeg måtte innom 6 bensinstasjoner før jeg fant en som hadde. Hvem bensinstasjon kjede hadde? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Statoil, men ikke første Statoil jeg var på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå