Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en skrudde plutselig seg av. Nå vil den ikke starte...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg satt og snakka med folk på skype og hadde Leauge of Legends oppe, og da jeg skulle starte LoL Replays skrudde pc'en min seg plutselig av.

Etter at den slo seg av, kom det rare lyder fra høytalerne og lyse på hovedkortet var svakt og flimrett. Nå lager PCU'en rare lyder når jeg setter

strøm i den, og pc'en vil ikke starte..

PCU'en har laget rare gnistre lyder før, og har hatt problemer med at den har brukt lang tid på å gi systemet mitt strøm, slik at jeg kunne starte den etter å ha dratt ut kontakta. Men det som er rart, er at jeg har nettopp sjekka om PCU'en har tatt kvelden med det binders trikset, og satte i en vifte i for å se om den ga noe strøm. Men da jeg setter i resten av ledningene, lager den bare rare lyder og vil ikke starte.

Det jeg lurer på, er om den virkelig har tatt kvelden, eller om det kan være hovedkorter eller noe annet som gjør at den ikke vil starte.

Systemet mitt består av:

Win 7 64 bitt ultimate

7950 3gig sahppire GPU

Maximus Extreme Z-IV hovedkort

Intel i7 2600k CPU

16 gig vengeance coriar RAM

750w PCU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe :p

I alle fall, da jeg setter PSU en bare inn i hovedkortet, så lyser ikke hovedkortet opp, og PSU en lager bare rar lyd.

Men kan det hende at hovedkortet har kortsluttet? Og hvis det har det, er det flere deler som kan ha blitt skadet fra det?

Lenke til kommentar

Det kan jo hende, men jeg av egen erfaring misstenker jeg vel heller psu.

prøv den i annen pc.

ellers er det kanskje bare et problem under belastning, når du tar binderstrikset driver den vel ikke særlig mer en seg selv, du ser ihvertfal at den ikke er helt kaputt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...