sofiehalla Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei! Jeg er en jente på 12 år, blir 13 i år og jeg lurer på hvilken mobil jeg skal kjøpe. Foreløbig har jeg samsung galaxys1, men den er ganske klick og selv syntes jeg ikke den er veldig bra. Jeg har nå lyst på iphone, men jeg vet ikke hvem av dem jeg skal kjøpe. Iphone 4s er jo 1000kr billigere en iphone 5, og jeg liker å ha litt penger, men jeg kommer vel til å angre om noen år om jeg kjøper iphone 4s nå? Altså, det er jeg ikke helt sikker på, men jeg regner med det. Jeg skal også til Oslo i mars, er ikke sikker på hvor mye handling det blir, men jeg vet at det blir litt ihvertfall. Skal på 2 museer, men det tar jo ikke hele dagen. Jeg har regnet meg frem til at jeg vil ha rundt 600kr til Oslo turen, om jeg ikke bruker noe penger etter å ha kjøpt iphone 5, men så har jeg jo lyst på escada parfymen, eller viva la juicy parfymen. Så kommer vi til det store spørsmålet: Burde jeg kjøpe Iphone 5, eller burde jeg kjøpe Iphone 4s og heller ha litt penger om jeg trenger det? Takknemlig for alle svar. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Kommer helt an på hva du vil ha. Mange av de største telefonfanatikerene her inne har vel en og annen mening om hva som er best eller ikke. Men det som er sikkert er at en iPhone 5 er litt sørre enn 4s, og mye lettere, jeg tror også kameraet er noe bedre.. Jeg har iPhone 5 selv, og har tidligere hatt iphone 4. Jeg tror iPhone 4s og iPhone 5, er veldig like når det kommer til kraft, og hardware etc. Men du er da kun 13 år... så er nok ikke krise om du går for et litt billigere alternativ. En ting som er helt sikkert er at så lenge du velger iPhone, så velger du kvalitet. Og det er vel det aller viktigste for noen på din alder. Endret 10. februar 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
sofiehalla Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Takk for svar! Jeg vurderer og kjøpe iphone 4s, da har jeg jo penger til et fint deksel, og i tillegg så har jeg jo da litt penger om jeg skulle trenge det. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Forskjellene på 4s og 5 er litt større skjerm litt raskere litt tynnere og litt mindre knusbar. Når du er så ung så vil du sikkert ha det nyeste men jeg har selv prøvd begge er at femmern kanskje veier litt mindre men ellers merka jeg ingen forskjell. Så kan det være verdt å nevne at 5s sannsynligvis kommer til sommeren. Lenke til kommentar
sofiehalla Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Joa, men da må jeg jo vente helt til sommeren. Jeg er nok for utålmodig til det, men jeg skal tenke litt på det. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Forskjellene på 4s og 5 er litt større skjerm litt raskere litt tynnere og litt mindre knusbar. Når du er så ung så vil du sikkert ha det nyeste men jeg har selv prøvd begge er at femmern kanskje veier litt mindre men ellers merka jeg ingen forskjell. Så kan det være verdt å nevne at 5s sannsynligvis kommer til sommeren. "Litt mindre knusbar" Hvordan definerer du dette? Det kommer da helt an på. Jeg hadde en iphone 4 som fikk røff behandling, denne knuste aldri. Men jeg var uheldig å greie å knuse hele skjermen på min nye iPhone 5. I det heletatt en smart-telefon er knusbar. Uavhengi om det er en iphone 4 eller 5.. Det er nok en del forskjeller på telefonene teknisk også, men er man ung så er ikke dette så intressant. En iPhone er i bunn og grunn en iPhone, og virker på samme måten når du holder den i henda å trykker på den. I og med at du er soppas ung, så er det kanskje lurt å velge ett litt billigere alternativ. Da er heller ikke tapet like stort om du er uheldig å knuser den. Lenke til kommentar
sofiehalla Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Joa, men så er det også at når iphone 6 kommer ut, eller hva dem vil kalle den for, så vil jeg kanskje ønske meg ny mobil igjen om jeg da har iphone 4s. Så kanskje jeg heller skal gå for iphone 5 Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Med mindre knusbar tenkte jeg på at 4sen har glass på begge sider men 5ern "bare" har glass foran Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Med mindre knusbar tenkte jeg på at 4sen har glass på begge sider men 5ern "bare" har glass foran jass, hjelper lite det.. Murphys lov, alt som kan gå galt, går galt. Så selvfølgelig knuser man displayskjermen Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Bare se på noen drop test videoer av 4ern på youtube og du ser at den knuser veldig lett. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 leste at en del her sa at iphone 5 er LITT raskere enn 4s. Dette er feil, den er dobbelt så rask. Lenke til kommentar
sofiehalla Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Siden jeg har nok penger til Iphone 5 nå, tror jeg at jeg skal gå for den men takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå