hellblazer91 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 I går kveld kjørte jeg på vei til trening. Svingte til høyre i et kryss og kjørte i rundt 40-50km/t. Plutse hopper det et rådyr fra høyre side av veien og jeg må hive meg på bremsen, uheldigvis var det snø og jeg traff rådyret. Farten var altså rundt 40 og fronten var av glassfiber så smellet ble mykere. Rådyret overlevde og var løp videre. Frontkitet datt av og jeg måtte feste den midlertidig. Jeg kontaktet deretter politiet og fortalte hendelsen. Deretter kontaktet jeg viltnemda. De tok jakten på å sjekke om rådyret var skadet. Mannen fra viltnemda fortalte at jeg skulle kontakte kommunen på mandag om skaden hvis jeg hadde skade på bilen. Vil dette si at kommunen erstatter skaden på bilen min hvis jeg har truffet storvilt? Eller hvordan fungerer dette? Prøvde å søke rundt uten hell. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg tviler meget sterkt på at kommunen tar ansvar for skade på din bil som følge av at du har kjørt på et rådyr. Det høres i så fall veldig urimelig ut. Eventuell skade må du ta med ditt forsikringsselskap. 1 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg vet at IF og storebrand ikke krever egenandel om du melder saken til vildtnemnda, og du slipper tap av bonus (gjelder alle selskap). Vet ikke om flere selskap har slengt seg på at du slipper å betale egenandel. 1 Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Har kjørt på hjort 2 ganger, en gang i 90 km/t med motorsykkel og en annen gang med bil i ca 60 km/t. Hadde ikke kaskoforsikring, så måtte ta det på egen kappe. Kommunen dekker det nok ikke. Endret 11. februar 2013 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Gratulerer, du har klart å skrive 7 linjer om noe som ikke har noe med spørsmålet å gjøre i det hele tatt. Ang førsteposter tviler jeg på at kommunen betaler, det er ikke deres feil at rådyret kom når det kom, heller ei at det ble truffet av deg. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Gratulerer, du har klart å skrive 7 linjer om noe som ikke har noe med spørsmålet å gjøre i det hele tatt. Ang førsteposter tviler jeg på at kommunen betaler, det er ikke deres feil at rådyret kom når det kom, heller ei at det ble truffet av deg. Kanskje derfor jeg har uthevet det som er mest relevant????? Dette er et forum, ikke ask.com Og nei, såklart ikke kommunen betaler for at DU kjørte på et rovdyr. Endret 11. februar 2013 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Nei, men du kom med info man ikke trenger akkurat som Ask.com Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Nei, men du kom med info man ikke trenger akkurat som Ask.com HVA SÅ? Dette blir for dumt, at man utdyper litt sine egne erfaringer er det ikke noe feil med. Skal man begynne sånn mot alle som gjør det på forum så hadde man blitt sittende lenge! 4 Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Kontaktet kommunen i går! Nei dette er første gangen jeg har kjørt på et dyr så jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg skulle kontakte kommunen i det hele tatt så derfor ble det bare stilt opp spørsmål selv ut i det blå i hodet mitt. Men uansett siden jeg ikke fikk svar her så kan jeg bare legge "fasiten" her. Grunnen til at jeg måtte kontakte kommunen var for å få en skriftlig dokumentert bekreftelse at jeg faktisk har truffet et rådyr. Da får jeg mindre å jobbe med når jeg kontakter forsikringsselskapet mitt. Med dette dokumentet så slipper jeg dermed egenandel og bonustap i og med at jeg kjørte forsvarlig. PS: Viltnemda fant rådyret og den var i god form, så alt i alt gikk dette rimelig bra! 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Aldri vært borte i at man må kontakte kommunen for å få en eller annen bekreftelse på at du har kjørt på et dyr. Den gangen jeg selv var borti en elg kontaktet jeg viltnemnda og sa i fra også kontaktet jeg forsikringsselskapet mitt dagen etterpå. Og det er den måten alle andre jeg kjenner til har gjort det etter de har møtt på dyr etter vei. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Aldri vært borte i at man må kontakte kommunen for å få en eller annen bekreftelse på at du har kjørt på et dyr. Den gangen jeg selv var borti en elg kontaktet jeg viltnemnda og sa i fra også kontaktet jeg forsikringsselskapet mitt dagen etterpå. Og det er den måten alle andre jeg kjenner til har gjort det etter de har møtt på dyr etter vei. Jepp det var det jeg hadde hørt fra kollegene mine og! Men iallefall fikk jeg et dokument med stempel på så det kan hende at dette er noe nytt? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det er godt mulig, men tviler på at et forsikringsselskap må ha dette dokumentet. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Sikkert ikke, men det bygger nok en sterkere sak. Jeg gjorde det jeg fikk beskjed om og da regner jeg med at det var grunn til det. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 En ting som jeg ikke kan se har vært nevnt av trådstarter: Hvilken forsikring har du på bilen??? ansvar??? kasko??? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Når jeg kjørte på et rådyr for noen år siden, så ble det ordnet utskrift av politiloggen som dokumentasjon. Der var det dokumentert både at jeg tok kontakt, og at viltnemnda hadde ordnet opp. Det sier seg selv at det blir mindre jobb for forsikringsselskapet å ordne saken når man legger med dokumentasjon sammen med skademeldingen. Selvfølgelig fins det flere måter å gjøre dette på, som beskrevet i denne tråden, og andre steder. Gjensidige kuttet min egenandel, og NAF tok resten, i mitt tilfelle. Det varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap hva som skjer med egenandelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå