Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod i bæsjen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er at jeg er 17 år, og får ikke dra til min vanlig lege lenger. Dette er på grunn av min familiens religion... de stoler ikke på leger så jeg har gått til en venn av faren min. han sa at det skulle ære over etter en måned men jeg får vente og se.

unntatt de skarpe smertene så har jeg det fint. Smertene har bare kommet 3-5 ganger i løpet av måneden.

Hva kan det være? Har lest at det kan være infeksjon eller no sånt? Anonym poster: 37e1a05d77899f7c15e1e361e3a2c39e Anonym poster: 37e1a05d77899f7c15e1e361e3a2c39e

Lenke til kommentar

Dra til legevakta eller f.eks. Volvat om du ikke kan dra til din vanlige lege.

Trenger forresten familien din vite at du drar til lege? Husk, de har taushetsplikt.

Jeg skjønner greia med å respektere famile og tradisjoner og sånn, men ikke la det gå på bekostning av helsa di.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Greia er at jeg er 17 år, og får ikke dra til min vanlig lege lenger.

Du er 17 år, har rett på et privatliv og får gjøre det aller meste. Det høres kanskje litt skummelt ut å skulle bryte med familien på dette punktet, men du er i din fulle rett, og de trenger ikke få vite om det. Du har vel lov til å bevege deg på egen hånd? Blod i avføringen skal alltid meldes til legen.

Lenke til kommentar

I de siste har jeg sett blod i avføringen, noen ganger får jeg en skarp smerte. Har pågått i ca. en måned. Noen som vet når det tar slutt. Smerten er en skarp smerte til høyre for magen.

Takk for svar

Du MÅ til lege. Dette kan i verste fall være blindtarmbetennelse eller kreft.

Legen har taushetsplikt. Er du under 18 år betaler du ingenting. Du trenger ikke time engang hos fastlegen. Du kan stoppe innom en legevakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...