Gaudal Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Maskinen fryser jevnlig, alt bare stopper opp og jeg må hard-boote. Trenger råd og hjelp. Har byttet ut både SSD og vanlig HDD. Med nyinnkjøpte. Har kjørt full memtest86+ uten feil. CPU ligger på 50c med stock kjøler. Har byttet ut alt USB-utstyr med nyinnkjøpte. Har formatert 10+ ganger og har kun vanlige drivere installert. Kræsjer ofte i Firefox av en eller annen grunn. Aldri i spill. Selv om det ofte egentlig er helt random når maskinen fryser. Jeg får ingen BSOD vel å merke. Det som står igjen er strømforsyning, skjermkort og hovedkort/CPU. Hva gjør jeg? Specs: Intel i5 2500k, ikke klokket. msi p67a-gd65 b3 Silver Power SP-SS500 500W PSU Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Neppe softwarefeil om du har reinstallert 10 ganger. Har du forsøkt å titte på spenningene på hovedkortet? Vurdert firmware oppdatering for hovedkortet? Det kan også være skjermkortet. Jeg hadde et kort som funket fett i 3D, men som kræsjet i hytt og pine i 2D fordi kortet var defekt. Fikk heller ingen BSOD, bare frys. Lenke til kommentar
Gaudal Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Æsj, skrevet 3 ganger nå, men kræsjer rett før jeg får trykket "POST". Har vært problemfritt nå i 3 uker, før jeg i dag fjernet en skjerm fra HDMI-porten. Sammenheng med skjermkort kanskje? oppdaterer BIOS og formaterer for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Vanligvis vil et skjermkort klare å hente seg inn hvis det er noe galt med driver eller 3D-biten, men ved problemer med 2D-maskinvaren har jeg ofte opplevd at kort bare frøs hele maskinen. Den fryser vel bare i Windows, ikke ellers i boot og DOS og slikt? Lenke til kommentar
Gaudal Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Så har jeg installert ny CD-brenner, BIOS og formatert og det ser greit ut så langt. Forskjellen i spenninger på HK ser ut til å være endret, i form av at 5V nå varierer mye mer i spenning ( 5V+). Nå får vi se hvordan dette går. Takk for tilbakemelding og svar :-) Endret 10. februar 2013 av Gaudal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå