AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei folkens! Jeg og damen har vert sammen i 9 mnd nå, og bor sammen i egen leilighet. I det siste har jeg begynt å tvile på om forholdet er verdt å satse på. Vi har bodd sammen i vår egen leilighet i ca 5 mnd nå, og det som irriterer meg mest er at jeg føler meg som en husmor som må gjøre alt. Jeg lager alt av mat siden det eneste hun kan er å lage rundstykker eller steke grandis. I tillegg er det jeg som ender opp med oppvasken og ryddingen etter mat også. Jeg vasker klær og rydder leiligheten også. Hun har gjort det, det er ikke det, men i 90% av tilfellene er det jeg som må rydde. Hun har vel vasket 1 maskin med klær på dette halve året. Vi har snakket om det, og jeg forklarer at hun f.eks ikke er flink å rydde etter seg. Da svarer hun "jeg vet det". Uten å gjøre noe med det. Hun bare bekrefter det jeg sier. Når jeg kommer hjem fra jobb ligger hun som regel å sover i sengen, eller ser på film d er. Det meste foregår i sengen, bortsett fra det jeg skulle ønske skjedde der for å si det sånn. Hun er konstant trøtt, og legger seg kl. 21. Og så klager hun på vi ikke er så mye med hverandre lengre. Jeg er hjemme fra jobb ca kl 17, og så er det middagslaging og spising av denne. Da er det plutselig ikke mer enn to timer til hun legger seg. Da stikker jeg heller ut og finner på noe i stedet for å sitte hjemmee så og si alene. Det irriterer emg. Og på grunn av dette så vil hun heller ikke pule (Kall meg barnslig, men det er viktig for meg ) Får som regel denne slengt i trynet: "Jeg gidder ikke at det eneste vi gjør når vi er sammen er å pule". Går som regel en måned mellom hver gang. Det som irriterer meg også er at hun aldri har lyst å være med mine venner og familie. Vi er som regel hos hennes familie to ganger eller mer pr uke. Men såvidt med min. Jeg og min bror har et nært forhold og finner ofte på ting sammen. Da er vi som regel en gjeng på 4-5 stk bl.a damen til min bror. Da vil hun aldri være med fordi "de har ikke sånn humor som de folkene jeg liker å være med har". I tillegg så har hun lyst å flytte igjen. Hun var pådriveren for å flytte dit vi bor nå, og allerede før det har gått et halvt år så vil hun flytte igjen fordi det er for dyrt å bo her. Men alle leilighetene hun ser på koster mer enn denne. Dette forsvarer hun med at det er nærmere der vennene hennes bor så det vil bli billigere med tanke på bilkostnader. Dette er egentlig feil, siden hun fa vil havne lengre vekk fra jobben sin som hun må til hver dag, go det er ilke langt til venne hennes, bare på "andre siden" av byn. Noen som ser en framtid i dette forholdet? Evt. forslag til løsninger? Anonym poster: 8ce1890e3f5a42380ba9adeb770e8605 Anonym poster: 8ce1890e3f5a42380ba9adeb770e8605 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Det høres ut som om hun er ganske deprimert. Har hun snakket med noen om det? 6 Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg hadde ikke funnet meg i det. Du bør ta det opp med hun, for det høres ut som at forholdet slik det er nå plager mer enn det gir glede. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg hadde funnet meg ei anna jente. 3 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Høres ut som et ganske slitsomt forhold. Jeg hadde funnet meg noen andre å dele livet med enn ei som bare er til irritasjon. Endret 10. februar 2013 av Fibonacci 2 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Ting er ikke alltid så enkle at man bare kan gå videre til et nytt forhold. Man blir jo følelsesmessig og tom. økonomisk investert i et annet menneske når man deler gjeld og bolig f.eks. Det høres ut som om hun er svært deprimert og trenger hjelp. Spørsmålet er om du ser noen fremtid her? Og husker du hvorfor du forelsket deg i henne til å begynne med? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Dump it! Bor med en slik i kollektiv nå (han rydder ikke etter seg) og må si det blir bare vanskeligere og vanskeligere og forholde seg til med tiden. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 «Hun utfører ikke sin plikt å tilfredsstille deg. Dump henne.» Hva er dette for slags holdninger? Det virker som hun har det tungt, kanskje lider hun av en depresjon. Hvorfor ikke vise litt medmenneskelighet og forsøke å bedre situasjonen for begge framfor å bare tenke på seg selv? Er man ikke sammen for begges skyld? Anonym poster: 5239d1b02f3af27a93c10cd8e6cbe7b2 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hvem av dem er det som bare tenker på seg selv sa du? 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Hvem av dem er det som bare tenker på seg selv sa du? Tråddeltagerne. Anonym poster: 5239d1b02f3af27a93c10cd8e6cbe7b2 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Nå hører vi bare saken fra en side, men det hørtes ut som et elendig forhold. Det virker óg som du har prøvd å gjøre noe med det uten å lykkes, så tror det er best og finne noe nytt:) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 «Hun utfører ikke sin plikt å tilfredsstille deg. Dump henne.» Hva er dette for slags holdninger? Det virker som hun har det tungt, kanskje lider hun av en depresjon. Hvorfor ikke vise litt medmenneskelighet og forsøke å bedre situasjonen for begge framfor å bare tenke på seg selv? Er man ikke sammen for begges skyld? Anonym poster: 5239d1b02f3af27a93c10cd8e6cbe7b2 Hun er ikke interessert i et parforhold, derfor bør han dumpe henne. Dette er hennes valg, ikke hans, og han kan ikke tvinge henne til noe hun ikke vil. Hun damen slår meg som en man bør holde seg unna, sterke følelser for ting og veldig bestemt - skal ha viljen sin! Desverre så tenker de ikke gjennom det de gjør og de gjør en del ting de angrer på og du blir dratt med ned i hullet de graver hvis ikke du kommer deg vekk. Det finnes dumme mennesker, jeg har vært sammen med og jeg er SJELEGLAD jeg ikke fikk barn med noen av de. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ting er ikke alltid så enkle at man bare kan gå videre til et nytt forhold. Man blir jo følelsesmessig og tom. økonomisk investert i et annet menneske når man deler gjeld og bolig f.eks. Det høres ut som om hun er svært deprimert og trenger hjelp. Spørsmålet er om du ser noen fremtid her? Og husker du hvorfor du forelsket deg i henne til å begynne med? «Hun utfører ikke sin plikt å tilfredsstille deg. Dump henne.» Hva er dette for slags holdninger? Det virker som hun har det tungt, kanskje lider hun av en depresjon. Hvorfor ikke vise litt medmenneskelighet og forsøke å bedre situasjonen for begge framfor å bare tenke på seg selv? Er man ikke sammen for begges skyld? Anonym poster: 5239d1b02f3af27a93c10cd8e6cbe7b2 Man burde aldri holde sammen med noen bare fordi de ''er deprimerte'' eller ''trenger hjelp''. For å forklare det jeg mener bedre, la oss ta for oss ett voldtektsoffer. En kvinne er blitt voldtatt, hun får støtte fra sin kjæreste som gjør alt han kan for å bedre hennes situasjon og støtte henne. Kvinnen blir 'en annen' etter en tid, og er ikke den samme som hun var før.. er det rett at mannen bare finner seg i dette og lider stille for hennes skyld selv om hun ikke er den samme som han forelsket seg i, og kanskje ikke er en han kunne tenke seg å være sammen med lenger på grunn av ''nye sider'' ved henne som dukker opp? 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det hørtes ut som et slitsomt liv så du må nok ta deg en real runde i tankeboksen. Blir et helvete i starten når man er glad i hverandre og alt det der, men i ettertid slipper du mye ekstraarbeid som hun påfører deg og du kan tilbringe mer tid med din familie og venner. Etterhvert vil du kanskje finne ei jente som faktisk liker å være sammen med dine venner, hjelper deg og rydde og som du kan finne på ting med. Livet er for kort til å være i et deprimert forhold, spesielt når det ikke er unger og giftemål inne i bildet. 4 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Livet er for kort til å være i et deprimert forhold, spesielt når det ikke er unger og giftemål inne i bildet. Dette støtter jeg meg til. Godt poeng. Jeg tror det er viktig å være klar over at man i et forhold er "partnere". Altså samarbeidspartnere. Du (trådstarter) kan ikke fortsette å pøse på energi og ressurser inn i noen som ikke gir svarer med samme mynt. Du må nok ut av dette her før det forandrer seg. Jenta trenger å leve alene og lære seg at ting ikke kommer gratis. Per idag er du en ny mamma. Tenk litt på det. Du er service-personell. Vaskekone, kokk, hotell og bank. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Man burde aldri holde sammen med noen bare fordi de ''er deprimerte'' eller ''trenger hjelp''. Det var ikke det jeg mente. Ei heller har jeg ment å kritisere trådstarter (det virker som noen forstod det slik). Kommentaren var ment til dem som med en gang skriker «dump henne!» osv. For å forklare det jeg mener bedre, la oss ta for oss ett voldtektsoffer. En kvinne er blitt voldtatt, hun får støtte fra sin kjæreste som gjør alt han kan for å bedre hennes situasjon og støtte henne. Kvinnen blir 'en annen' etter en tid, og er ikke den samme som hun var før.. er det rett at mannen bare finner seg i dette og lider stille for hennes skyld selv om hun ikke er den samme som han forelsket seg i, og kanskje ikke er en han kunne tenke seg å være sammen med lenger på grunn av ''nye sider'' ved henne som dukker opp? Når han har gjort «alt han kan for å bedre hennes situasjon og støtte henne», men det ikke fører fram eller ser ut til å føre fram innen overskuelig framtid (eller hun rett og slett har blitt en annen person), så mener jeg ikke at det er rett, nei. Igjen, kommentaren var ment til dem som ikke ser andre muligheter enn å «dumpe kjerringa» – det virker som de utgjør en stor gruppe i denne kategorien. (Men det er kanskje bare mitt inntrykk.) Anonym poster: 5239d1b02f3af27a93c10cd8e6cbe7b2 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hun høres ut som søppel. Gå videre i livet uten henne Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Been there, done that. Mitt beste råd er å avslutte forholdet så fort som mulig. Det blir aldri verd det og du kan helt sikkert få det bedre med noen som er på ditt eget nivå. Les ditt eget innlegg og spør deg selv hvilket råd du ville gitt. Karer flest haler forhold ut laaaangt lengre enn det som sunt er, har gjort det selv og det fører så godt som aldri noe bra med seg. 1 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hun høres veldig egoistisk ut. Har dere snakket om det? Når jeg leser at hun ikke liker å tilbringe tid med dine venner og familie, så er dette neppe noe som kan bli "for evig". Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Latskap er døden for ethvert forhold. Da blir man: Kjedelig. Forutsigbar. Slitsom. Krevende. Tungsindig. Apatisk. Irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå