Gå til innhold

[Løst] Trenger PC til videoredigering og noe spilling

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en PC til Videoredigering og noe spilling, hovudsaklig videoredigering.

Budsjett 15 000,- Ikke noe mere enn det.

PC`en må kunne håndtere store videofiler i redigeringsprogrammer (After FX, photoshop, Twixtor m.m) og spille spill som feks. Battlefield osv. (ikke heng dere opp i mus og tastatur jeg har valgt, da dette vil bli brukt når jeg sitter i sofaen og skal se film osv.)

Jeg satte sammen en PC på komplett og lurte derfor på om noen av dere kunne komt med forslag til endringer eller noen tips til deler som burde vert byttet ut. Skriv gjerne hvorfor og hva jeg burde gått for.

Link:

http://www.komplett....D2-D725335BA761

Endret av videoredigering
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så vel helt greit ut, men jeg foreslår noen endringer. Bla denne prosessoren og Prosessoren er ikke så stor forskjell men 3820 er vel litt bedre bla 10mb cache.

Varer i handlevognen

Antall Pris Totalt

648703.jpg

Intel® Core i7-3820 Processor

Socket-LGA2011, Quad Core, 3.6GHz, 10MB, 130W, Boxed, no fan included

Varenr.:648703

Lagerstatus:100+ stk. på lager. 2149.00 2149.00

660758.jpg

MSI X79A-GD45 (8D), Socket-2011

ATX, X79, 8xDDR3, 3xG3+2xG2-PCIe-x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, UEFI

Varenr.:660758

Lagerstatus:4 stk. på lager. 1495.00 1495.00

Totalt: 4.293,00

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Her kan du se forskjell; og du gjør ingen feil ved å kjøpe i7-3770. Vedrørende hovedkort så var det det rimeligste som var der; i tillegg til at tester viste at det var et veldig bra hovedkort.

Til slutt også en liten fordel med 3820 er at 2011 socket benytter seg av 4-minne enheter vs 1155 som har to og to; uten at det betyr all verden.

Uansett bommer du ikke med noen av de.

Lenke til kommentar

Vel det er ikke lett å skille disse to. I og med du også skal spille så kan jeg endre min anbefaling til i7-3770. i7-3770 er også 3 generasjon Ivy Bridge, mens i7-3820 er Sandy Bridge dvs 2 generasjon.

Socket 2011 var jo utviklet for ekspert-redigering og er nok hakket hvassere til det og det var også derfor jeg anbefalte den, men i totalbildet kan det godt hende at du blir mest fornøyd med i7-3770. Som sagt du bommer ikke med noen og det er bare promille som skiller disse to.

Jeg kunne latt være i utgangspunktet å blande meg inn - så hadde valget ditt vært lettere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...