Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei! Hvordan kan jeg åpne KeePass på andre pcer enn den jeg oftest bruker, uten å måtte installere keepass på hver eneste pc jeg bruker for å logge inn i nettbank/ sjekke facebook/ handle fra komplett.no osv osv Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Legg Keypass Portable på dropbox e.l. og kjør det derfra (funker å pinne til task bar også) Evt på en minnepinne. Endret 10. februar 2013 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Følger keypass portable med programmet eller må jeg laste ned utenom? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 http://keepass.info/download.html Er nederste på begge (ZIP). Man trenger egentlig ikke ha Keypass installert på en maskin i det hele tatt... 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Takker. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Det vil si at jeg egentlig må ha keepass-fila på dropbox og programmet på en minnepinne/dropbox? Jeg må jo alltid ha tilgang til en oppdatert keepass-fil Endret 10. februar 2013 av Diskutant Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Du tenker på databasen? Den kan ligge på dropbox/minnepenne også. Hvis du bruker en key-fil i tillegg til passord har du den separat fra databasen... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg bruker passord. Problemet er at dersom jeg lager et nytt passord på pcen, så må jeg oppdatere databasefilen på minnepinnen også. Det blir relativt ofte nå i begynnelsen, siden jeg endrer passord omtrent hver dag. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Du åpner databasefilen i Keypass rett fra der du har den lagret (Dropbox/minnepinne). Du trenger ikke ha noe lagret lokalt på PCen som har med Keypass å gjøre Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Ok. Da må jeg jo gå med minnepinnen konstant, men jeg kan jo ha databasefilen i dropbox. Likevel må jeg ha programmet i dropbox også, men det går fint. Nå er eneste problemet når jeg skal skrive inn 25-tegns passord fra telefonen... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Ja, er greiest å ha den på dropbox. Hehe, ja alltid kjipt å skrive inn passordet på tlf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå