Gå til innhold

Stasjonær til guttungen

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsan, guttungen skal ha seg en stasjonær pc og jeg har sagt at jeg kan bygge en til han, budsjettet hans er ca 2K og jeg har kommet frem til følgende oppsett:

https://prisguiden.no/liste/107407

Guttungen er 11år og kommer til å spille Minecraft for det meste, samt høre på musikk og se litt film.

Er dette ett greitt oppsett, med tanke på fremtidige oppgraderinger i forhold til hans budsjett.

Eventuelle forslag til endringer mottas med takk, men det må være innenfor budsjettet.

Fant ut at Proshop har alle delene på lager og er billigst.

Har endret litt på listen:

Annen PSU: Cooler Master GX Lite 500W 343,-

Annet HK: GIGABYTE GA-H61M-S1 - 2.1 - hovedkort -

Annen CPU: Intel Celeron G540 / 2.5 GHz Processor

Er litt usikker på HK, det står FlexAtx men vil det passe i kabinettet jeg har valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskina kommer ikke til og takle Minecraft uten et grafikkort. Snakker av erfaring, med HD Graphics 2000 får du ikke mer en kanskje 18 FPS. Minecraft sluker og en del RAM og det har en tendens til og crashe dersom du har under 8 GB.

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Maskina kommer ikke til og takle Minecraft uten et grafikkort. Snakker av erfaring, med HD Graphics 2000 får du ikke mer en kanskje 18 FPS. Minecraft sluker og en del RAM og det har en tendens til og crashe dersom du har under 8 GB.

Har to 5 år gamle bærbare med 2GB RAM, har aldri opplevd en krasj i Minecraft, heller aldri hørt at man bør ha 8GB, så dette var nytt for meg.

Radeon HD 6570 er ingen dum ide.

Lenke til kommentar

Heisann hoppsan, guttungen skal ha seg en stasjonær pc og jeg har sagt at jeg kan bygge en til han, budsjettet hans er ca 2K og jeg har kommet frem til følgende oppsett:

http://prisguide.har...no/liste/107407

Guttungen er 11år og kommer til å spille Minecraft for det meste, samt høre på musikk og se litt film.

Er dette ett greitt oppsett, med tanke på fremtidige oppgraderinger i forhold til hans budsjett.

Eventuelle forslag til endringer mottas med takk, men det må være innenfor budsjettet.

Fant ut at Proshop har alle delene på lager og er billigst.

Har endret litt på listen:

Annen PSU: Cooler Master GX Lite 500W 343,-

Annet HK: GIGABYTE GA-H61M-S1 - 2.1 - hovedkort -

Annen CPU: Intel Celeron G540 / 2.5 GHz Processor

Er litt usikker på HK, det står FlexAtx men vil det passe i kabinettet jeg har valgt?

Med mindre du har deler fra før så kan 2k bli vel lite. Jeg ville prøvd å bygge rundt AMD A10-5800K.

Tror raskere ram gjør ytelsen bedre.

I minecraft skal det også hjelpe å deaktivere advanced opengl når du bruker APU.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...