Henrik C Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei! En ting jeg undrer litt på er hvorfor man trenger en egen knapp for å gå til siste uleste post. Når man klikker på trådtittelen havner man på første side og første post - men akkurat det samme gjør man ved å klikke på side 1. For å være litt konservativ vil jeg til siste uleste innlegg 99,5% av gangene jeg går inn på en tråd fra mine innlegg, og innbiller meg at det er ganske normalt. Foreslår derfor en endring slik at trådtittelen blir en link til siste uleste. Mer naturlig å klikke på trådtittelen enn en prikk. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Eg ser kvar du vil, men trur ikkje det er så lurt. I eit forum er det viktig å ha gjennomgåande lik funksjonalitet. Det blir forvirrande om du blir sendt til førstepost ved å trykke på emnetittelen i "Nye innlegg", medan du blir sendt til siste uleste ved å trykke på emnetittelen i "Mine innlegg". Det gjeld for så vidt heile forumet, ikkje berre dei to funksjonane. Eitt-talet er heller ikkje så stort eller godt synleg. Ikkje veit eg om det i det heile tatt er teknisk mogleg, eller realistisk. "Alt" er for så vidt teknisk mogleg i programvaren, men arbeidet er i mange tilfelle for omfattande til at det er verdt det. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hadde vært digg med en knapp for å åpne alle tråder i mine innlegg med nytt innhold i ny fane på en gang. Irriterende å hver dag måtte ta middle mouse click på 20 tråder Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Eg ser kvar du vil, men trur ikkje det er så lurt. I eit forum er det viktig å ha gjennomgåande lik funksjonalitet. Det blir forvirrande om du blir sendt til førstepost ved å trykke på emnetittelen i "Nye innlegg", medan du blir sendt til siste uleste ved å trykke på emnetittelen i "Mine innlegg". Det gjeld for så vidt heile forumet, ikkje berre dei to funksjonane. Eitt-talet er heller ikkje så stort eller godt synleg. Ikkje veit eg om det i det heile tatt er teknisk mogleg, eller realistisk. "Alt" er for så vidt teknisk mogleg i programvaren, men arbeidet er i mange tilfelle for omfattande til at det er verdt det. Jeg ser poenget med å ha lik funksjon overalt, men teknisk er det nok veldig løselig - f.eks. har Styleforum valgt nettopp denne løsningen. Når man er logget inn har man på fremsiden en oversikt over "Recent activity", som er tilsvarende mine innlegg; tråder man har postet i og tråder man følger. Klikker man på trådtittelen her kommer man til siste uleste, mens i det vanlige forumet kommer man til førsteposten ved å klikke på trådtittelen. På "recent activity" har de valgt å fjerne knappen for siste uleste helt. Når man holder over får man opp valg for første/siste post også (nederst på bildet, øverst er slik det er til vanlig). Jeg tror ihvertfall en tilsvarende løsning kunne vært et godt bidrag til et bedre forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå