Gå til innhold

Hvor plugger jeg i headsettet mitt?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har gått til innkjøp av ny stasjonær. Da ble det også et Bose Companion 2.1 høytalersett og et "ASUS Xonar Essence STX" lydkort med:124 dB SNR, Built-in headphone amp for Audiophiles, High-end DAC.

 

Og i tillegg, ble det et slikt keyboard som dette:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603220#info

 

Da er spørsmålet xD Hvor plugger jeg i fremtidlig headset i?

 

I "dac" inngangen eller hva jeg skal kalle det på lydkortet, eller på lydstyringen der det er et headset icon på bose høytalerne eller i keyboardet's 3.5mm jack..

 

Im confused!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hvis høyttalerne er tilkoblet PCen er det mest hensiktsmessig å koble det til der, da det sannsynligvis vil fortelle høyttalerne at de må holde kjeft fordi du bruker headset ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sannsynligvis har du flere potensielle lydutganger enn du tror, da enhver PC med HDMI også har en lydutgang der. I Windows (7 iallefall) vil du dog kunne gå inn på avspillingsenheter (høyreklikk på lydikonet i system tray) og velge avspillingsenhet, slik at du selv velger hvor lyden skal gå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Når noe tar lyd via USB så har det innebygd "lydkort" selv, og tilkoblingen mellom PC og saken er da kun digital. Da har Asus-lydkortet ditt ingenting å si for lydkvaliteten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du har kjøpt lydkort til langt mer enn det lydutstyret ditt trenger. Ville sendt tilbake det kortet og enten beholdt de første høyttalerne eller kjøpt et billigere lydkort til de siste du nevner. Lydkort til flere tusen gir deg ikke magisk bedre lyd når du kjøper billig lydutstyr

Lenke til kommentar

Asus Xonar Essence STX er et veldig, veldig godt lydkort - til å drive et par ordentlige hodetelefoner.

 

 

Ah... Det passer meg jo egentlig bra. Har et par DT770 Beyerdynamic pro 32ohm som jeg bruker kontunelig...Ble fortalt at et nytt lydkort ville løse den saken. Eller en DAC adapter, (som koster da 950 kroner) så tenkte lydkort da...

 

Hva anbefaller dere at jeg gjør? Jeg kommer til å bruke hodetelefoner ca 70 % og 30 % anlegg.

 

Du har kjøpt lydkort til langt mer enn det lydutstyret ditt trenger. Ville sendt tilbake det kortet og enten beholdt de første høyttalerne eller kjøpt et billigere lydkort til de siste du nevner. Lydkort til flere tusen gir deg ikke magisk bedre lyd når du kjøper billig lydutstyr

 

Noen anbefalninger? creative zonar til 700 kanskje? Hvordan er Bose fremfor 5.1 systemet? Vet lydkortet i bassen er bra, siden jeg har et cinemate II hjemme.. men de er jo bedre enn companion.. ah dette er vanskelig xD!

 

Hehe, og når var 2600 snakk om billig lydutstyr til pc? Du får jo yamaha 5.1 med reciver til 2000 kroner, som er mer enn bra nok. Dog jeg var ikke helt fornøyd med de. Kjøpte et creative for 5 år siden til 1500 og da var de ganske "dyre" i andres meninger. Så..? :)

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

En skriver på komplett.no : "Det er ikke mye jeg kan si som ikke allerede ikke har blitt sagt om dette vidunderet av et lydkortet, men jeg bare må likevel si at dette er et helt sykt lydkort. Kjører dette sammen med et Logitech Speaker System Z623 2.1 og lyden er bare helt ubeskrivelig. Etter at jeg installerte kortet, driveren, plugget anlegget til og startet en sang jeg liker godt, Payphone med Maroon 5 merket jeg raskt at lyden var mye klarere, bassen ble mye dypere og mer nøyaktig, men det var ikke før jeg gikk inn i Software'n og satt innstillingene på musikk at jeg ble nesten blåst av stolen, musikken ble TOTALT forandret. Lyder jeg aldri har hørt før bare pøste ut av anlegget, selv kjerringa som har lite interesse for slikt oppdaget forskjellen med en gang. Jeg kan ikke med ord forklare hvor bra dette lyder, dette må virkelig høres og oppleves for å skjønne hvor fantastisk det er. Nå har gått gjennom 40 sanger jeg kjenner godt og alle lyder helt utrolig, lyden er krystallklare, bassen er bare helt rå, surround'en er bare helt syk. Logitech Z623 er et meget godt anlegg, men at det ville spille så bra som det gjør nå med Xonar Essence hadde jeg aldri trodd i verden."

 

Det er da snakk om dette anlegget: http://www.komplett....aspx?sku=603224

 

Hvis det der, ifølge han, kan bli SÅ mye bedre. Da er det til dobbel pris, ingen stress med. Er dere for kresne?

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...