Gå til innhold

Farvel 'Greenlight'?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Gabe Newell sa under en forelesning på et universitet dette:

 

"Right now we have inside of Steam we have a dictatorship.

 

 

"It's probably bad for the Steam community, in the long run, not to move to a different way of thinking about that. In other words, we should stop being a dictator and move towards much more participatory, peer-based methods of sanctioning player behavior.

 

"Greenlight is a bad example of an election process. We came to the conclusion pretty quickly that we could just do away with Greenlight completely, because it was a bottleneck rather than a way for people to communicate choice."

 

Er det altså farvel til den ikke så gamle Greenlight?

 

[Kilde: http://www.gamasutra...p#.URb8R6XlC0t ]

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Slik jeg forstår Newell, så vil han jo ha en butikk, som er basert på hva brukerne vil, og han mener med andre ord at brukere skal kunne få lov til å lage sine egne "butikker".

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 3 uker senere...

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control

 

Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight.

 

Han snakket mest tull, spør du meg. Kvalitetsproduktene drukner ikke i det andre tullet som er på Steam. Er det søppel, får folk det med seg kjapt. Det er bare å unngå å forhåndsbestille ting. Er det kvalitet, så får folk med seg det. Steam er en distribusjonsplattform, ikke et sensurorgan. Det som MÅ gjøres noe med, er at brukeranmeldelser kan sensureres av produsenter av spill. Og jeg kan være enig i at utgivelser som ikke er ferdige produkter (early access) kanskje burde separeres fra ferdige utgivelser, men hvis de ikke skulle tilbys i det hele tatt, hadde vi ikke hatt perler som DayZ på Steam.

 

Man skal ikke sensurere dårlige produkter, man skal informere folk om hvor dårlige de er.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control

 

Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight.

 

Han snakket mest tull, spør du meg. Kvalitetsproduktene drukner ikke i det andre tullet som er på Steam. Er det søppel, får folk det med seg kjapt. Det er bare å unngå å forhåndsbestille ting. Er det kvalitet, så får folk med seg det. Steam er en distribusjonsplattform, ikke et sensurorgan. Det som MÅ gjøres noe med, er at brukeranmeldelser kan sensureres av produsenter av spill. Og jeg kan være enig i at utgivelser som ikke er ferdige produkter (early access) kanskje burde separeres fra ferdige utgivelser, men hvis de ikke skulle tilbys i det hele tatt, hadde vi ikke hatt perler som DayZ på Steam.

 

Man skal ikke sensurere dårlige produkter, man skal informere folk om hvor dårlige de er.

 

 

Jeg er enig i at Steam ikke skal være et sensurorgan, som kun skal skvise inn spill som har store navn, og er AAA fra topp til tå. Men når disse spillene kommer opp i 15-30 euro, og er nesten ikke spillbar i det hele tatt, må det taes noen tiltak. Kanskje Valve/Steam Team kan lære av EA med deres refusjon mulighet som Origin fikk. Da får folk virkelig sett om de liker spillet, eller ikke.

 

Og problemet med Greenlight og Early access er den biten med at spillet er ikke klar til å bli anmeldt, grunnet et uferdig produkt. Om det hadde vært anmeldelser/nyheter som følger spillets utvikling, ville kundene blitt mer opplyst, i forhold til om spillet er et nay eller yay.

Men det er forståelig om dette ikke blir en realitet, det kreves skribenter, de skal ha betalt, og det er en haug med Early access spill.

Lenke til kommentar

 

 

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control

 

Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight.

 

Han snakket mest tull, spør du meg. Kvalitetsproduktene drukner ikke i det andre tullet som er på Steam. Er det søppel, får folk det med seg kjapt. Det er bare å unngå å forhåndsbestille ting. Er det kvalitet, så får folk med seg det. Steam er en distribusjonsplattform, ikke et sensurorgan. Det som MÅ gjøres noe med, er at brukeranmeldelser kan sensureres av produsenter av spill. Og jeg kan være enig i at utgivelser som ikke er ferdige produkter (early access) kanskje burde separeres fra ferdige utgivelser, men hvis de ikke skulle tilbys i det hele tatt, hadde vi ikke hatt perler som DayZ på Steam.

 

Man skal ikke sensurere dårlige produkter, man skal informere folk om hvor dårlige de er.

 

 

Jeg er enig i at Steam ikke skal være et sensurorgan, som kun skal skvise inn spill som har store navn, og er AAA fra topp til tå. Men når disse spillene kommer opp i 15-30 euro, og er nesten ikke spillbar i det hele tatt, må det taes noen tiltak. Kanskje Valve/Steam Team kan lære av EA med deres refusjon mulighet som Origin fikk. Da får folk virkelig sett om de liker spillet, eller ikke.

 

Og problemet med Greenlight og Early access er den biten med at spillet er ikke klar til å bli anmeldt, grunnet et uferdig produkt. Om det hadde vært anmeldelser/nyheter som følger spillets utvikling, ville kundene blitt mer opplyst, i forhold til om spillet er et nay eller yay.

Men det er forståelig om dette ikke blir en realitet, det kreves skribenter, de skal ha betalt, og det er en haug med Early access spill.

 

Jeg tenkte på anmeldelser og diskusjoner (under Community) skrevet av Steambrukere. Jeg leser alltid disse før jeg kjøper et spill, på samme måte som jeg alltid leser kommentarene til en torrent før jeg laster den ned.

 

Jeg er enig i det med refusjon, men tror det kan være vanskeligere for Steam, siden de har inngått avtaler med flere utgivere. Refusjon vil ha tilbakevirkende kraft på allerede eksisterende avtaler, så det krever sikkert litt å få til. Origin har vel bare én utgiver(?), EA, som gjør ting enklere.

Lenke til kommentar

Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene.

 

 

Mange gode potensielle spill kom ut av det og.

Visst ikke disse folkene blir støttet nå, så er sjangsen for bedre spill i framtiden mørkere,

ikke før nå kan 4 stykker hjemme lage spill som du alltid drømte om, dette kan gå bra og de kan lage enda bedre spill senere, slik at vi kanskje en gang kan nyte spill hvor de brukte mer penger på spillet en reklamen.

 

Alltid sjekk youtube først og ingen blir lurt.

Lenke til kommentar

 

Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene.

 

 

Mange gode potensielle spill kom ut av det og.

(...)

 

Hvis alle slipper gjennom kommer så klart de beste spillene, også. Poenget med Greenlight var å slippe gjennom de beste spillene. Siden det kom masse søppel gjennom likevel, er det ikke noe vits i å opprettholde det.

Lenke til kommentar

 

 

Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene.

 

 

Mange gode potensielle spill kom ut av det og.

(...)

 

Hvis alle slipper gjennom kommer så klart de beste spillene, også. Poenget med Greenlight var å slippe gjennom de beste spillene. Siden det kom masse søppel gjennom likevel, er det ikke noe vits i å opprettholde det.

 

Søppel for deg, gull for en annen.

Lenke til kommentar

Origin har vel bare én utgiver(?), EA, som gjør ting enklere.

 

 

 

Ubisoft og Square Enix vet jeg skal ha fått plass hos platformen.

 

 

 

Og det virker ikke til å stå noe om at det må være distribuert av EA,

http://help.ea.com/no/article/returns-and-cancellations/

Men til gjengjeld så har ikke Origin hundrevis av utgivere slik som Steam, og dette blir åpenbart en smule

vanskeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...