Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Gabe Newell sa under en forelesning på et universitet dette: "Right now we have inside of Steam we have a dictatorship. "It's probably bad for the Steam community, in the long run, not to move to a different way of thinking about that. In other words, we should stop being a dictator and move towards much more participatory, peer-based methods of sanctioning player behavior. "Greenlight is a bad example of an election process. We came to the conclusion pretty quickly that we could just do away with Greenlight completely, because it was a bottleneck rather than a way for people to communicate choice." Er det altså farvel til den ikke så gamle Greenlight? [Kilde: http://www.gamasutra...p#.URb8R6XlC0t ] Endret 10. februar 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Problemet med greenlight var påpekt fra mange 3.part kilder når det ble annonsert, at valve også har kommet til denne konklusjonen nå er ingen overaskelse. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Tror ikke Greenlight blir helt borte, de ønsker nok fortsatt å ha denne muligheten for å la indie-spill slippe til. Men at det blir en stor forandring er ikke utenkelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Slik jeg forstår Newell, så vil han jo ha en butikk, som er basert på hva brukerne vil, og han mener med andre ord at brukere skal kunne få lov til å lage sine egne "butikker". Endret 15. januar 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 En stund siden jeg starta tråden nå. Gameindustry.biz har nå så og si bekreftet at Valve kommer til å fjerne tjenesten fra STEAM, og la utviklerne ha fritt spille rom for å legge ut spill. http://www.gamesindustry.biz/articles/2014-01-15-valve-looking-to-drop-greenlight Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight. Endret 4. februar 2014 av Dore123m Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight. Han snakket mest tull, spør du meg. Kvalitetsproduktene drukner ikke i det andre tullet som er på Steam. Er det søppel, får folk det med seg kjapt. Det er bare å unngå å forhåndsbestille ting. Er det kvalitet, så får folk med seg det. Steam er en distribusjonsplattform, ikke et sensurorgan. Det som MÅ gjøres noe med, er at brukeranmeldelser kan sensureres av produsenter av spill. Og jeg kan være enig i at utgivelser som ikke er ferdige produkter (early access) kanskje burde separeres fra ferdige utgivelser, men hvis de ikke skulle tilbys i det hele tatt, hadde vi ikke hatt perler som DayZ på Steam. Man skal ikke sensurere dårlige produkter, man skal informere folk om hvor dårlige de er. Endret 4. februar 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight. Han snakket mest tull, spør du meg. Kvalitetsproduktene drukner ikke i det andre tullet som er på Steam. Er det søppel, får folk det med seg kjapt. Det er bare å unngå å forhåndsbestille ting. Er det kvalitet, så får folk med seg det. Steam er en distribusjonsplattform, ikke et sensurorgan. Det som MÅ gjøres noe med, er at brukeranmeldelser kan sensureres av produsenter av spill. Og jeg kan være enig i at utgivelser som ikke er ferdige produkter (early access) kanskje burde separeres fra ferdige utgivelser, men hvis de ikke skulle tilbys i det hele tatt, hadde vi ikke hatt perler som DayZ på Steam. Man skal ikke sensurere dårlige produkter, man skal informere folk om hvor dårlige de er. Jeg er enig i at Steam ikke skal være et sensurorgan, som kun skal skvise inn spill som har store navn, og er AAA fra topp til tå. Men når disse spillene kommer opp i 15-30 euro, og er nesten ikke spillbar i det hele tatt, må det taes noen tiltak. Kanskje Valve/Steam Team kan lære av EA med deres refusjon mulighet som Origin fikk. Da får folk virkelig sett om de liker spillet, eller ikke. Og problemet med Greenlight og Early access er den biten med at spillet er ikke klar til å bli anmeldt, grunnet et uferdig produkt. Om det hadde vært anmeldelser/nyheter som følger spillets utvikling, ville kundene blitt mer opplyst, i forhold til om spillet er et nay eller yay. Men det er forståelig om dette ikke blir en realitet, det kreves skribenter, de skal ha betalt, og det er en haug med Early access spill. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8753-Steam-Needs-Quality-Control Jim Sterling har flere gode poeng som er relatert kvalitetskontroll på steam, og som også angår Greenlight. Han snakket mest tull, spør du meg. Kvalitetsproduktene drukner ikke i det andre tullet som er på Steam. Er det søppel, får folk det med seg kjapt. Det er bare å unngå å forhåndsbestille ting. Er det kvalitet, så får folk med seg det. Steam er en distribusjonsplattform, ikke et sensurorgan. Det som MÅ gjøres noe med, er at brukeranmeldelser kan sensureres av produsenter av spill. Og jeg kan være enig i at utgivelser som ikke er ferdige produkter (early access) kanskje burde separeres fra ferdige utgivelser, men hvis de ikke skulle tilbys i det hele tatt, hadde vi ikke hatt perler som DayZ på Steam. Man skal ikke sensurere dårlige produkter, man skal informere folk om hvor dårlige de er. Jeg er enig i at Steam ikke skal være et sensurorgan, som kun skal skvise inn spill som har store navn, og er AAA fra topp til tå. Men når disse spillene kommer opp i 15-30 euro, og er nesten ikke spillbar i det hele tatt, må det taes noen tiltak. Kanskje Valve/Steam Team kan lære av EA med deres refusjon mulighet som Origin fikk. Da får folk virkelig sett om de liker spillet, eller ikke. Og problemet med Greenlight og Early access er den biten med at spillet er ikke klar til å bli anmeldt, grunnet et uferdig produkt. Om det hadde vært anmeldelser/nyheter som følger spillets utvikling, ville kundene blitt mer opplyst, i forhold til om spillet er et nay eller yay. Men det er forståelig om dette ikke blir en realitet, det kreves skribenter, de skal ha betalt, og det er en haug med Early access spill. Jeg tenkte på anmeldelser og diskusjoner (under Community) skrevet av Steambrukere. Jeg leser alltid disse før jeg kjøper et spill, på samme måte som jeg alltid leser kommentarene til en torrent før jeg laster den ned. Jeg er enig i det med refusjon, men tror det kan være vanskeligere for Steam, siden de har inngått avtaler med flere utgivere. Refusjon vil ha tilbakevirkende kraft på allerede eksisterende avtaler, så det krever sikkert litt å få til. Origin har vel bare én utgiver(?), EA, som gjør ting enklere. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene. Mange gode potensielle spill kom ut av det og. Visst ikke disse folkene blir støttet nå, så er sjangsen for bedre spill i framtiden mørkere, ikke før nå kan 4 stykker hjemme lage spill som du alltid drømte om, dette kan gå bra og de kan lage enda bedre spill senere, slik at vi kanskje en gang kan nyte spill hvor de brukte mer penger på spillet en reklamen. Alltid sjekk youtube først og ingen blir lurt. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene. Mange gode potensielle spill kom ut av det og. (...) Hvis alle slipper gjennom kommer så klart de beste spillene, også. Poenget med Greenlight var å slippe gjennom de beste spillene. Siden det kom masse søppel gjennom likevel, er det ikke noe vits i å opprettholde det. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det dukker opp såpass mye søppel med Greenlight at det er like godt å bare å åpne slusene. Mange gode potensielle spill kom ut av det og. (...) Hvis alle slipper gjennom kommer så klart de beste spillene, også. Poenget med Greenlight var å slippe gjennom de beste spillene. Siden det kom masse søppel gjennom likevel, er det ikke noe vits i å opprettholde det. Søppel for deg, gull for en annen. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Origin har vel bare én utgiver(?), EA, som gjør ting enklere. Ubisoft og Square Enix vet jeg skal ha fått plass hos platformen. https://www.origin.com/no-no/store/buy/assassins-creed-iv-black-flag/pc-download/base-game/standard-edition-ANW.html Og det virker ikke til å stå noe om at det må være distribuert av EA, http://help.ea.com/no/article/returns-and-cancellations/ Men til gjengjeld så har ikke Origin hundrevis av utgivere slik som Steam, og dette blir åpenbart en smule vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå