Gå til innhold

WiiU vs Ps3/xbox360

warioman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har forstått så er den temmelig lik. Du vil nok ikke se noen spill som overgår det en har sett på X360 eller PS3.

Men du vil få se/spille spill som du aldri kan på noen av dem andre konsollene, og det er vel hvorfor folk kjøper en Wii U :)

Har selv wiiU og Xbox360. Kjøpte nylig Sonic all stars racing til wiiU. Ble litt skuffet grafikkmessig over spillet, og trodde først at det var wiiU som ikke leverte nok kraft til å gi god grafikk. Så etterpå noen anmeldelser av spillet der hvor det fikk minus for litt for dårlig grafikk(det var en multiplattformanmeldelse, altså av spillet til alle tre konsollene), så det betyr vel at det ikke er grafikkmessig bedre på xbox eller ps3 heller, siden new super mario bros U så betraktelig mye bedre ut grafikkmessig. Men har jo sett noen som påstår at wiiU ikke er kraftigere, men faktisk mindre kraftig enn sine motstandere, men det er vel bare fanboy påstander da eller? :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Joda, fikk en wiiU i hus her om dagen, og det er ikke noe å rope hurra for. Er bare ungene på 3 og 6 som gidder å bruke den, han på 11 prøvde en liten time før han gikk tilbake til xboxen sin ;)

Har du et spill til begge maskinene som ser grafikkmessig bedre ut eller går "smoothere" på en av dem?

Lenke til kommentar

Har du et spill til begge maskinene som ser grafikkmessig bedre ut eller går "smoothere" på en av dem?

Ja, eldste guttungen ville prøve Black ops II på wiiU, og jeg synes det blir litt tegneserieaktig i forhold til xboxen.... Grafikken er helt grei, men det er helt klart forskjell ja :)

Lenke til kommentar

Ja, eldste guttungen ville prøve Black ops II på wiiU, og jeg synes det blir litt tegneserieaktig i forhold til xboxen.... Grafikken er helt grei, men det er helt klart forskjell ja :)

Da er vel problemet at tredjepartutviklerspill ikke er ordentlig optimalisert for wiiU enda, dette problemet ettersom jeg har forstått har eksistert på tidligere spillkonsoller, som ps2, der hvor grafikken i starten var ganske dårlig, men etterhvert ble bedre. Man får nok bare vente å se :) men det virker jo rart om grafikken skulle være bedre på Xbox egentlig :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Har selv wiiU og Xbox360. Kjøpte nylig Sonic all stars racing til wiiU. Ble litt skuffet grafikkmessig over spillet, og trodde først at det var wiiU som ikke leverte nok kraft til å gi god grafikk.

Eurogamer har en haug med direktesammenlikninger, inkludert dette. Samlet sett virker det å være veldig hipp som happ på kryssplattformspillene. Internt er likevel maskinene ganske forskjellige, så det vil nok alltids være noe som fungerer bedre på den ene eller den andre avhengig av hvilke flaskehalser som utfordres i et gitt spill i en gitt scene.

Lenke til kommentar

Mhp på grafikk er BLOPS 2 identisk på Wii U og XBox 360, og litt bedre enn PS3. Wii U hadde skuffende nok lavere frame rate enn de to andre.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u-face-off

På papiret burde Wii U kanskje etter hvert gi noe bedre grafikk enn de andre, til tross for slapp CPU. Det er sikkert en god del å hente på optimalisering, men det gjenstår å se i praksis.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-wii-u-graphics-power-finally-revealed

I følge denne er skjermkortet antagelig en del kjappere enn på 360 men virker som andre ting bremser en del. Får inntrykket av at styrkeforholdet blir mer eller mindre likt som mellom de forrige generasjonene, at Wiiu er bittelitt raskere enn ps3/360 men samtidig milevis unna neste generasjon fra konkurrentene når det kommer til kraft.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer...inally-revealed

I følge denne er skjermkortet antagelig en del kjappere enn på 360 men virker som andre ting bremser en del. Får inntrykket av at styrkeforholdet blir mer eller mindre likt som mellom de forrige generasjonene, at Wiiu er bittelitt raskere enn ps3/360 men samtidig milevis unna neste generasjon fra konkurrentene når det kommer til kraft.

Nintendo har jo egentlig aldri gått inn for å være kraftigere enn konkurrentene, de satser på revolusjonerende spillmåter, noe som solgte dobbelt så mye som playstation og xbox til tross for dårligere grafikk på wii. Om de har fått den HD grafikken til mario spill osv som xbox og ps3 har til sine spill i dag har de jo egentlig gjort et stort framskritt om man får spille mario i HD :)

Lenke til kommentar

Dobbelt så mye er nok i drøyeste laget. Ved årsskiftet hadde Wii solgt 99.3 millioner, Xbox 360 75,9 millioner og Playstation 3 omtrent det samme (kun Sony vet nøyaktig siden de har sauset sammen PS2 og PS3 det siste halve året). På verdensbasis er det nok også en del flere som har enten en PS3 og/eller en Xbox 360.

Lenke til kommentar

Nintendo har jo egentlig aldri gått inn for å være kraftigere enn konkurrentene, de satser på revolusjonerende spillmåter, noe som solgte dobbelt så mye som playstation og xbox til tross for dårligere grafikk på wii. Om de har fått den HD grafikken til mario spill osv som xbox og ps3 har til sine spill i dag har de jo egentlig gjort et stort framskritt om man får spille mario i HD :)

Nei er klar over at Nintendo la seg bakpå etter Gamecube. Som sagt så ser det ut som de legger seg på samme linje som sist. Det blir spennende nå som de ikke egentlig har noe like nytt og spennende som forrige gang. Om ikke tredjeparts støtten blir bedre kan jeg ikke forstå hvordan de skal kunne lykkes, men igjen forstod jeg deg ikke helt med wii heller. Wi, har vell heller ikke solgt så veldig mye mer enn de andre konsollene, totalt selger uansett de raskere konsollene mye bedre.

Lenke til kommentar

Dobbelt så mye er nok i drøyeste laget. Ved årsskiftet hadde Wii solgt 99.3 millioner, Xbox 360 75,9 millioner og Playstation 3 omtrent det samme (kun Sony vet nøyaktig siden de har sauset sammen PS2 og PS3 det siste halve året). På verdensbasis er det nok også en del flere som har enten en PS3 og/eller en Xbox 360.

Poenget var bare at nintendo klarte seg bra selv om grafikken ikke nådde opp i motsetning til sine to konkurrenter :)

Nei er klar over at Nintendo la seg bakpå etter Gamecube. Som sagt så ser det ut som de legger seg på samme linje som sist. Det blir spennende nå som de ikke egentlig har noe like nytt og spennende som forrige gang. Om ikke tredjeparts støtten blir bedre kan jeg ikke forstå hvordan de skal kunne lykkes, men igjen forstod jeg deg ikke helt med wii heller. Wi, har vell heller ikke solgt så veldig mye mer enn de andre konsollene, totalt selger uansett de raskere konsollene mye bedre.

Det er da kommet noen tredjepartsutviklerspill som kjører fint på wiiU så langt, som tekken tag tournament 2, sonic allstars racing osv. Men optimalisering trengs enda for å utnytte wiiU fult ut, da det foreløpig ikke er kommet noen spill til den som klarer å belaste den 100%.

Lenke til kommentar

Får håpe dette ikke er nintendos siste hjemme konsoll :hrm: ser ikke helt lovende ut med flere devs som alerede forlater platformen.

Det er alt for tidlig å dømme wiiU sin karriere på spillfronten enda. Konsollen har jo bare vært ute i 3 måneder enda, og har dermed ikke så mange gode spill enda. Hverken playstation eller xbox hadde flere gode titler lansert med seg når de kom ut(rett meg om jeg tar feil). Har wiiU selv etter å ha hatt wii i 6 år, og var kjempefornøyd med den. Man må i alle fall vente ett år eller to til utviklere har fått tid til å optimalisere spill for wiiU, og at den har fått flere titler å spille(mario kart, super smash osv.), før man kan gi konsollen en skikkelig anmeldelse mener jeg. Tror mange kommer til å kjøpe konsollen kun for å spille Super Smash Bros U. Men hva mente du når du sa at noe forlater plattformen?

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...