Gå til innhold

WiiU vs ps3/xbox360

Anbefalte innlegg

Ehem, la meg liste opp:

• Heavy Rain (dette spillet alene er verdt det)
  • Alle Ratchet & Clankk-spillene
  • Sly-spillene
  • Uncharted-spillene
  • inFamous-spillene
  • Resistance-serien
  • Killzone-spillene
  • MotorStrom-spillene
  • LittleBigPlanet-spillene
  • All-Stars Battle Royale
  • Beyond: Two Souls
  • Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
  • Journey
  • The unfinished Swan
  • Dust 514
  • God of War-spillene
  • Heavenly Sword
  • Gran Turismo 5
  • Twisted Metal
  • Starhawk
  • The Last of Us
  • The Last Guardian
  • Dragons Dogma
  • Metal Gear-spillene

Det var alt jeg kom på, beklager hvis det ikke er nok for dere.

Greit, kildene mine var funnet i hastverk. Men dere er virkelig naive hvis dere ikke tror på fakta...

Uansett, nye kilder: http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-22-thq-clarifies-wii-u-horrible-slow-cpu-claim-but-developer-concern-remains

http://kotaku.com/5962354/the-wii-u-has-a-horrible-slow-cpu-according-to-these-developers

http://www.nowgamer.com/news/1689397/slow_cpu_will_shorten_wii_us_life_dice_dev.html

Der har dere en del pålitelige kilder. Dere klarer ikke innse fakta, hvilket er synd for dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehem, la meg liste opp:

• Heavy Rain (dette spillet alene er verdt det)
  • Alle Ratchet & Clankk-spillene
  • Sly-spillene
  • Uncharted-spillene
  • inFamous-spillene
  • Resistance-serien
  • Killzone-spillene
  • MotorStrom-spillene
  • LittleBigPlanet-spillene
  • All-Stars Battle Royale
  • Beyond: Two Souls
  • Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
  • Journey
  • The unfinished Swan
  • Dust 514
  • God of War-spillene
  • Heavenly Sword
  • Gran Turismo 5
  • Twisted Metal
  • Starhawk
  • The Last of Us
  • The Last Guardian
  • Dragons Dogma
  • Metal Gear-spillene

Det var alt jeg kom på, beklager hvis det ikke er nok for dere.

Greit, kildene mine var funnet i hastverk. Men dere er virkelig naive hvis dere ikke tror på fakta...

Uansett, nye kilder: http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-22-thq-clarifies-wii-u-horrible-slow-cpu-claim-but-developer-concern-remains

http://kotaku.com/5962354/the-wii-u-has-a-horrible-slow-cpu-according-to-these-developers

http://www.nowgamer.com/news/1689397/slow_cpu_will_shorten_wii_us_life_dice_dev.html

Der har dere en del pålitelige kilder. Dere klarer ikke innse fakta, hvilket er synd for dere.

Ingen av de spillene du ramset opp interesserer meg, så for min del er det ikke nok. Ikke innse fakta??? Man kan jo ikke bare tro på alt noen sier om de ikke kan komme med kilder som tilsier at det er fakta. Prosessoren i wiiU er av nyere dato, og flere spillutviklere har måttet slite for å presse den, pluss at når få spill er optimalisert til konsollen enda, kan man ikke dømme konsollen, spesielt siden den kun har vært ute i 3 måneder. Siden du er fanboy av ps3 ville du nok ikke sagt mye positivt om en konkurrerende konsoll uansett. Ekte spillglede har som regel ingenting med hvor kraftig hardware en konsoll har, og dersom wiiU skulle ha bedre hardware enn den allerede har ville det kostet mer og.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Ingen av de spillene du ramset opp interesserer meg, så for min del er det ikke nok. Ikke innse fakta??? Man kan jo ikke bare tro på alt noen sier om de ikke kan komme med kilder som tilsier at det er fakta. Prosessoren i wiiU er av nyere dato, og flere spillutviklere har måttet slite for å presse den, pluss at når få spill er optimalisert til konsollen enda, kan man ikke dømme konsollen enda, spesielt siden den kun har vært ute i 3 måneder. Siden du er fanboy av ps3 ville du nok ikke sagt mye positivt om en konkurrerende konsoll uansett. Ekte spillglede har som regel ingenting med hvor kraftig hardware en konsoll har, og dersom wiiU skulle ha bedre hardware enn den allerede har ville det kostet ner og.

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du spiller spill i det hele tatt dersom ingen av følgende spill kan stimulere den relativt smale spillsmaken din... Listet opp minst et spill fra enhver sjanger som finnes.

Man kan dømme en konsoll ut i fra førsteintrykk, men jeg vet mer om den enn som så. Bare fordi prosessoren er av nyere dato, betyr ikke det at den er god. Ærlig talt, bare å gå ut av et spill og tilbake til menyen tar laaang tid..

Bare se på den du. Ashens avslutter Batman: AC og tar tiden på det...

Og jeg er ingen PS3-fanboy jeg liker PC mye bedre.

Lenke til kommentar

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du spiller spill i det hele tatt dersom ingen av følgende spill kan stimulere den relativt smale spillsmaken din... Listet opp minst et spill fra enhver sjanger som finnes.

Man kan dømme en konsoll ut i fra førsteintrykk, men jeg vet mer om den enn som så. Bare fordi prosessoren er av nyere dato, betyr ikke det at den er god. Ærlig talt, bare å gå ut av et spill og tilbake til menyen tar laaang tid..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BH9QPZA8sK8#t=1260s

Alt av fps spill osv som kan fås til både ps3 og PC, velger jeg mye heller å spille på PC. Nintendo sine spill interesserer meg mye mer enn ps3 sine, og det er derfor jeg valgte wiiU og ikke ps4/720. Lastetidene er jeg enig med deg i, men det har sålangt ikke påvirket spilleopplevelsen. Valget mellom ps, Xbox og Nintendo går rett og slett på smak og behag.

Lenke til kommentar

Du skjønner det, lille venn uten noen form for peiling på debatt og diskusjon, at det er forskjell på å ikke ville inse fakta, og på å se at det man får servert er en patetisk youtubevideo fra en random fyr uten noen verdi. :)

/patronizing

Hvis du hadde lest både mitt innlegg og det etterfølgende hadde du kanskje sett både hva vi kritiserte og hva vi (ikke) påstod.

Lenke til kommentar

Du skjønner det, lille venn uten noen form for peiling på debatt og diskusjon, at det er forskjell på å ikke ville inse fakta, og på å se at det man får servert er en patetisk youtubevideo fra en random fyr uten noen verdi. :)

/patronizing

Hvis du hadde lest både mitt innlegg og det etterfølgende hadde du kanskje sett både hva vi kritiserte og hva vi (ikke) påstod.

Usikker på om jeg skal rapportere deg for personangrep her... Til pass for deg. Uansett har jeg lest det dere har skrevet, og jeg blåser vanvittig tynt i hva dere mener om meg og mine evner i en diskusjon.

Jeg mener jeg har rett, dere mener at dere har rett.

Internett i et nøtteskall: vi blir aldri enige. Greit, jeg kommer aldri til å kjøpe en Wii U, og dere vil aldri kjøpe PS3. begge går sikkert glipp av noe. Finito.

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skal rapportere deg for personangrep her... Til pass for deg. Uansett har jeg lest det dere har skrevet, og jeg blåser vanvittig tynt i hva dere mener om meg og mine evner i en diskusjon.

Jeg mener jeg har rett, dere mener at dere har rett.

Internett i et nøtteskall: vi blir aldri enige. Greit, jeg kommer aldri til å kjøpe en Wii U, og dere vil aldri kjøpe PS3. begge går sikkert glipp av noe. Finito.

Altså ærlig talt da, det er ingen som har angrepet noen personlig her. Det bare virker som om du har missforstått mye av det vi har skrevet, pluss at du var jo ikke særlig mye bedre når du påpeker at jeg har snever spillsmak fordi jeg ikke liker det samme som deg av spill. Poenget var at valg av konsoll går etter personlig interesse, og at den ene ikke er bedre enn den andre. Du mener at wiiU ikke er like god som ps3, og begrunner det med en liste av spill som ps3 har, ergo spill som DU har interesse for. Men jeg syns det blir for dumt å kritisere wiiU hardwaremessig da teknologien er helt annerledes og nintendo Wii hadde en kjempesuksess selv om den lå bak i grafikk. En konsoll skal dømmes etter spillene den har og spillgleden den kan gi, ikke etter en person som har personlig smak for ps3 spill, siden da er det kun ps3 som vil få et godt resultat uansett.

Lenke til kommentar

Jeg HAR en PS3. Og har ingen bestemte meninger om CPU-en i Wiiu. Det var bare måte du hoppet inn i tråden, angrep alt og alle, og så bruke en random youtube video med noen som sa noe om hva andre visstnok hadde sagt som var rimelig... etellerannet.

Lenke til kommentar

Etterpå ga jeg dere flere kilder... Overså dere dem? Og dere sier at jeg overser postene deres...

Med personangrep mente jeg at han kalte meg ubetydelig. Og ja, jeg rapporterte det.

Jeg listet utrolig mange spilll fra utrolig mange sjangre der, skjønner ikke HVILKEN ukjent sjanger du interesserer deg for, men der var det minst et fra de sjangre som i dag lages...

Jeg prøvde å stoppe kranglen der, men hei og hå, det er på igjen... Jippi. :nei:

Lenke til kommentar

Så du tror ikke det henger samme med en optimalisering\software problem?

Du vitner nok en gang om total mangel på sirkulasjon i topplokket, som svelger rått alt som stemmer med din egen oppfatning av ting.

Som sagt, du har ingen troverdighet heldigvis.

Lenke til kommentar

Så du tror ikke det henger samme med en optimalisering\software problem?

Du vitner nok en gang om total mangel på sirkulasjon i topplokket, som svelger rått alt som stemmer med din egen oppfatning av ting.

Som sagt, du har ingen troverdighet heldigvis.

Lo godt når jeg leste dette. Noen folk er så selvgode at jeg blir kvalm, rakker ned på andre som om de var ubetydelige nobodys...

Da suger jo både prossessoren og operativsystemet da? Du kan ikke forsvare de vanvittige load-tidene, det vet du selv. Wii U er en treg konsoll, og innnerst inne vet du det like godt som meg.

Lenke til kommentar

Lo godt når jeg leste dette. Noen folk er så selvgode at jeg blir kvalm, rakker ned på andre som om de var ubetydelige nobodys...

Da suger jo både prossessoren og operativsystemet da? Du kan ikke forsvare de vanvittige load-tidene, det vet du selv. Wii U er en treg konsoll, og innnerst inne vet du det like godt som meg.

Lo godt selv når jeg leste det, men det var mest fordi jeg var enig i det. WiiU har vært på markedet i 3 måneder, og det er ekstremt mye som vil forandres med tiden. At loadinga på menyer osv går litt saktere enn forventet ødelegger overhodet ikke selve spillgleden, noe som du tydeligvis ikke vet hva er. Hva så om loadinga ikke går lynraskt? Det er jo spillene konsollen gir som betyr noe.

Du mente også at du hadde ramset opp alle spillsjangerene, men hva om jeg ikke spiller akkurat det spillet du ramset opp innen sjangeren? Har jeg snever spillsmak av den grunn? Ærlig talt, syns ikke du bør uttale deg om ting du ikke vet hva er.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Lo godt selv når jeg leste det, men det var mest fordi jeg var enig i det. WiiU har vært på markedet i 3 måneder, og det er ekstremt mye som vil forandres med tiden. At loadinga på menyer osv går litt saktere enn forventet ødelegger overhodet ikke selve spillgleden, noe som du tydeligvis ikke vet hva er. Hva så om loadinga ikke går lynraskt? Det er jo spillene konsollen gir som betyr noe.

Du mente også at du hadde ramset opp alle spillsjangerene, men hva om jeg ikke spiller akkurat det spillet du ramset opp innen sjangeren? Har jeg snever spillsmak av den grunn? Ærlig talt, syns ikke du bør uttale deg om ting du ikke vet hva er.

Da PS3 og XBOX kom ut, hadde ingen av dem noe som helst problemer. De gikk ut av spill på 2 sekunder, og startet dem like raskt.

Nei, det ødelegger ikke spillgleden, men dersom du finner ut en dag at du faktisk har lyst til å spille noe annet... Altså, det er et problem som aldri skulle vært der. Det er ren og kjær latskap fra Nintendos side, ikke skyld på developers!

Jeg tror jeg har gitt deg et litt feil intrykk av hvem jeg er, men det får så være. Du går glipp av noe dersom ingen av de spillene interesserer deg. Greit, la meg fortelle om de beste av spillene på listen:

Heavy Rain:

Fra det kritikerroste Quantic Dream. I spillet tar du rollen som fire interessante spillkarakterer, der hovedkarakteren heter Ethan Mars. Ethan mistet sønnen i en bilulykke, og har blitt skilt fra konen. Han lever alene med sønnen Shaun, men dette varer ikke lenge. Oragami-morderen kidnapper Shaun, og Ethan må gjennom diverse prøver for å finne ham

Dersom du ikke vet det, har Heavy Rain fått masse god god kritikk og til og med revulosjonert måten spill forteller en historie på. Her er det du som tar alle valg. Du bestemmer hvem som skal dø. Du velger mellom de over 20 forskjellige endingene.

Sjanger: Adventure/"drama"

Uncharted

I Uncharted styrer du eventyreren Nathan Drake på leting etter den fortapte byen El Dorado. Spillet mikser gåteløsning, skyting og platform på en brilliant måte. Spillene er noen av de best ratede spillene denne generasjonen.

Sjanger: Action Adventure

Gran Turismo:

Blir kalt den mest realistiske kjøresimulatoren til dags dato. Nuff said.

Sjanger: Bil

The Last Of Us:

Ikke det klassiske zombiespillet (ulikt repetive ZombieU) du hadde ventet. Spillet setter stort fokus på historie og ansvarsfølelse, og blander inn mye skrekk, stealth og action. Ranket over GTA 5 mange steder blant de mest forventningsfulle spillene 2013.

Sjanger: Action adventure/"drama"/Horror

LittleBigPlanet:

Har du aldri hørt om dette koselige "plattformspillet", har du ikke fulgt godt nok med. I spillet styrer du Sackboy, som du kan endre som du vil. Du spiller først gjennom en rekke historielevels med ekstremt god kreativitet og oppfinnsomhet, før du kaster deg løs i det andre folk har laget. Du kan også lage egne nivåer og spill i baneeditorer. Spillet bli kalt det kraftigste spillkreasjonsverktøyet I ET SPILL til dags dato.

Sjanger: Plattform

KillZone:

Halos største konkurrent. Et episk FPS-spill med masser av action og OPPFINNSOMHET. Og det er ikke ofte man finner i et FPS.

Sjanger: FPS/action

Har dårlig tid, så jeg tok bare de jeg hadde tid til. Legg gjerne igjen en klage, for jeg vet at du kommer til å gjøre det...

Lenke til kommentar

Kilde (Treg CPU):

Wii Us CPU (Espresso) er definitivt tregere enn både Cell og Xenos når det kommer til SIMD-operasjoner, og den kjører også på en betydelig lavere klokkefrekvens.Problemet oppstår når du påstår at Cell og Xenos vil være raskere til å utføre spillkode:

• Espresso har en betydelig mindre branch misprediction penalty enn Cell og Xenos.
  • OOE sørger for at når en kritisk branch misprediction oppstår vil Espresso kunne hoppe videre til neste operasjon uten å kaste bort et tresifret antall nanosekunder (i verste fall over et millisekund) på å hente data fra Cache, EDRAM eller DRAM.
  • Rykter skal ha det til at Espresso har langt lavere latency mot Cache, EDRAM og DRAM enn både Xenos og Cell, som igjen hjelper på branching.
  • Ettersom GPUen har tilgang til EDRAM og RAM uten å ofre alt for mange klokker på overføring av arbeid frem og tilbake kan større SIMD-operasjoner utføres på GPUen, og en GPU basert på VLIW5-arkitekturen iWii Us skala er mange ganger raskere enn en Cell, Xenos, Jaguar (som angivelig skal brukes i neste generasjon PS*Box,) og til og med en i7-3960x.

Kort oppsummert er det lite til felles mellom Espresso og Cell/Xenos utenom at de er utviklet av IBM, du kan likegodt sammenligne en sportsbil med en motorsykkel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Understreker bare poenget mitt der du :)

Lenke til kommentar

Etterpå ga jeg dere flere kilder... Overså dere dem? Og dere sier at jeg overser postene deres...

Med personangrep mente jeg at han kalte meg ubetydelig. Og ja, jeg rapporterte det.

Jeg listet utrolig mange spilll fra utrolig mange sjangre der, skjønner ikke HVILKEN ukjent sjanger du interesserer deg for, men der var det minst et fra de sjangre som i dag lages...

Jeg prøvde å stoppe kranglen der, men hei og hå, det er på igjen... Jippi. :nei:

Jeg har da ikke kritisert kildene du faktisk kom med til slutt. :) Ellers er jeg en stor tilhenger av at folk, på diskusjonsforum som ellers, får den tilbakemeldingen de gjør seg selv fortjent til.
Lenke til kommentar

Wii Us CPU (Espresso) er definitivt tregere enn både Cell og Xenos når det kommer til SIMD-operasjoner, og den kjører også på en betydelig lavere klokkefrekvens.Problemet oppstår når du påstår at Cell og Xenos vil være raskere til å utføre spillkode:

• Espresso har en betydelig mindre branch misprediction penalty enn Cell og Xenos.
  • OOE sørger for at når en kritisk branch misprediction oppstår vil Espresso kunne hoppe videre til neste operasjon uten å kaste bort et tresifret antall nanosekunder (i verste fall over et millisekund) på å hente data fra Cache, EDRAM eller DRAM.
  • Rykter skal ha det til at Espresso har langt lavere latency mot Cache, EDRAM og DRAM enn både Xenos og Cell, som igjen hjelper på branching.
  • Ettersom GPUen har tilgang til EDRAM og RAM uten å ofre alt for mange klokker på overføring av arbeid frem og tilbake kan større SIMD-operasjoner utføres på GPUen, og en GPU basert på VLIW5-arkitekturen iWii Us skala er mange ganger raskere enn en Cell, Xenos, Jaguar (som angivelig skal brukes i neste generasjon PS*Box,) og til og med en i7-3960x.

Kort oppsummert er det lite til felles mellom Espresso og Cell/Xenos utenom at de er utviklet av IBM, du kan likegodt sammenligne en sportsbil med en motorsykkel.

Du må ha studert datakomponenter fra topp til tå opp gjennom årene :) Flott at du skrev dette, var ikke klar over hvordan espresso egentlig fungerte i forhold til cell og xenos.

Mener du at espresso er like god og eventuelt bedre enn de andre da, eller ødelegger den lave klokkefrekvensen ytelsen den kan gi i spill?

Lenke til kommentar

PlayStation 4 er nå offisielt annonsert, og det samme er specsa på konsollen. Den slår WiiU ned i støvlene, bare ett år etter WII U ble annonsert...

Fant noe annnet interessant, les dette: http://www.spill.no/...rtikkel&id=4009

Og du mener at Wii var like god grafikkmessig som kjeksbox360 og ps4? Wii ble banket av xbox 360 og ps4 grafikkmessig selv om de kom ut like etter hverandre, men allikevel klarte nintendo å selge bedre enn dem begge to. Hvorfor? Ganske enkelt fordi nintendo hadde en egen spillmåte, samt egne nintendo spill som folk elsker. Mange kommer til å kjøpe konsollen KUN for å spille Zelda.

Med wiiU kan man endelig spille nintendo sine spill i Full HD 1080p, hva mer trenger du for å bli fornøyd med konsollen egentlig??? Det var det mange syntes var negativt for wii, den hadde jo dårligere grafikk enn sine konkurrenter, men gjorde det at den solgte dårlig? LANGT ifra.

Glem prossessor, skjermkort, rambrikker, design og alt det der. Er det virkelig det som betyr noe for deg, eller er det spillene en konsoll gir som betyr noe?

Den artikkelen du la ut der leste jeg, og som jeg har sagt 140 ganger tidligere så er det alt for tidlig å dømme konsollen når den kun har vært ute i 3 måneder og nintendo ikke har fått tid til å lage de klassiske spillene enda, det er da den kommer til å selge som hakka møkk. Skjønner godt at den ikke selger godt akkurat nå, det er jo nesten ingen gode titler til den.

Snart kommer Zelda, Mario, F-Zero og supersmashbros og da kommer den til å selge.

Men svar meg nå på dette: Hva mer trenger man til wiiU enn nintendo klassikerne i Full HD 1080p?

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Og du mener at Wii var like god grafikkmessig som kjeksbox360 og ps4? Wii ble banket av xbox 360 og ps4 grafikkmessig selv om de kom ut like etter hverandre, men allikevel klarte nintendo å selge bedre enn dem begge to. Hvorfor? Ganske enkelt fordi nintendo hadde en egen spillmåte, samt egne nintendo spill som folk elsker. Mange kommer til å kjøpe konsollen KUN for å spille Zelda.

Med wiiU kan man endelig spille nintendo sine spill i Full HD 1080p, hva mer trenger du for å bli fornøyd med konsollen egentlig??? Det var det mange syntes var negativt for wii, den hadde jo dårligere grafikk enn sine konkurrenter, men gjorde det at den solgte dårlig? LANGT ifra.

Glem prossessor, skjermkort, rambrikker, design og alt det der. Er det virkelig det som betyr noe for deg, eller er det spillene en konsoll gir som betyr noe?

Den artikkelen du la ut der leste jeg, og som jeg har sagt 140 ganger tidligere så er det alt for tidlig å dømme konsollen når den kun har vært ute i 3 måneder og nintendo ikke har fått tid til å lage de klassiske spillene enda, det er da den kommer til å selge som hakka møkk. Skjønner godt at den ikke selger godt akkurat nå, det er jo nesten ingen gode titler til den.

Snart kommer Zelda, Mario, F-Zero og supersmashbros og da kommer den til å selge.

Men svar meg nå på dette: Hva mer trenger man til wiiU enn nintendo klassikerne i Full HD 1080p?

Hvis du så på pressekonferansen, hadde du vist absolutt hva Sony vil gjøre med PS4. De fokuserer på mer enn selve boksen denne gangen, de vil gjøre det til en drøm for både utviklere OG spillere, men samtidig gi kraft og grafikk bedre enn noe annet til dags dato.

Bare linker til pressekonferansen deres jeg, så kan dere se på om dere gidder. Hvis dere ikke gjør det, kan dere nemlig ikke argumentere mot meg lenger. Dere vet sansynlighvis nada om Sonys nye konsoll.

Link til alt som ble vist på pressekonferansen (IGN): http://www.ign.com/wikis/playstation-4/Video_of_the_Conference?abthid=51264a9bb525f1245500004e

For deres egen skyld, burde dere lese. Dere vil nemlig forstå hvorfor PS4 blir bedre enn både Wii og WiiU. Det handler ikke bare om specs denne gangen, ser dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...