TigerJack Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Kanskje litt rar overskrift, men jeg skal altså bytte harddisker på min bærbare PC. Har i dag 2 stk. snurredisker som er satt opp i RAID 0 (Tror i hvertfall det er det det heter). Diskene vises i allefall bare som én disk på PC´en. Har nå kjøpt en 120 GB SSD disk og en 750 GB HDD som jeg skal gå over til. Spørsmålet er om jeg må gjøre noen endringer i Oppsettet/BIOS? Gikk inn og så på innstillingene og fant følgende under "SATA Operation": I dag står den på RAID Autodetect / AHCI Jeg har følgende 3 valg som jeg kan benytte: RAID Autodetect / ATA RAID On RAID Autodetect / AHCI Skal jeg endre fra dagens situasjon? Evt. er det andre ting som må gjøres i BIOS? Så et spørsmål til. Benyttet meg av Windows 8-kampanjen og lasta ned oppgraderingen til Win8. Kan denne benyttes til ny installasjon, dvs. kan jeg boote fra den på en blank disk? Endret 9. februar 2013 av TigerJack Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Fant ut av dette. Gikk fint å bare bytte disker. Ser ut til at RAID-innstillingen kun gjelder for de diskene som var der fra før. Når jeg la inn de to nye diskene fikk jeg to separate volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå