Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføring av "live" lyd via internett? Noen som har peiling

Anbefalte innlegg

Går det an å overføre lyd m/god kvalitet via internett? Det skal brukes to PC med (dobbel) ISDN

Lyden må også være "live" Blir det bare sånn "noe bedre enn radiokvalitet" Noen ideer? Jeg er like grønn som han her :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her: http://www.usbpre.com/datarates.htm

Dobbel ISDN gir 128 kbps, men minus overhead vil jeg tippe at en optimal streaming kan havne på litt over 100 kpbs. Altså en litt dårlig mp3-fil. Man skal derimot ikke se seg blind på bitrate i mp3-filer, ettersom tale og musikk er to vidt forskjellige ting. Tale kan være bra ned til ~64 kpbs.

Når det gjelder programvare for å overføre live tale, kan kanskje MSN Messenger eller NetMeeting være et alternativ. Om man kan sette min/max bitrate vet/husker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Takker for tipset :smile: vet du hvor jeg finner WindowsMediaServer? Får bare fram sider som ser slik ut: (japan)

p‚µ‚ÄAŽíX‚̃TƒCƒg‚̃Rƒ“ƒeƒ“ƒc‚ŃIƒ“ƒfƒ}ƒ“ƒhŠwK

Commodore 64 *HK-Ja *CPU-1 duppeditt *SK-Innebygd, m/TVut *RAM/ROM-64Kb *HD-Hææ? *CD-Rom -"Device not found" *Diskett-Ekstern *Skjerm-25" Philips *Kibård -I kabinett *Mus-I kjelleren *Tilbehør-Morropinne *3DMark score-"Error!String too long" Sååå mye??

[ Denne Melding var redigert av: JOG på 2002-02-16 00:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...