JOG Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Går det an å overføre lyd m/god kvalitet via internett? Det skal brukes to PC med (dobbel) ISDN Lyden må også være "live" Blir det bare sånn "noe bedre enn radiokvalitet" Noen ideer? Jeg er like grønn som han her :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Se her: http://www.usbpre.com/datarates.htm Dobbel ISDN gir 128 kbps, men minus overhead vil jeg tippe at en optimal streaming kan havne på litt over 100 kpbs. Altså en litt dårlig mp3-fil. Man skal derimot ikke se seg blind på bitrate i mp3-filer, ettersom tale og musikk er to vidt forskjellige ting. Tale kan være bra ned til ~64 kpbs. Når det gjelder programvare for å overføre live tale, kan kanskje MSN Messenger eller NetMeeting være et alternativ. Om man kan sette min/max bitrate vet/husker jeg ikke. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 hei er det ikke bare å prøve ut? prøv http://www.shoutcast.com mvh aloo Lenke til kommentar
JOG Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Takker for tips fra dere begge :smile: Det ser ut til at: shoutcast.com har de prog. jeg leter etter. Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Du kan eventuelt også bruke MediaPlayer, og WindowsMediaServer, som er gratis..... Lenke til kommentar
JOG Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Takker for tipset :smile: vet du hvor jeg finner WindowsMediaServer? Får bare fram sider som ser slik ut: (japan) p‚µ‚ÄAŽíX‚̃TƒCƒg‚̃Rƒ“ƒeƒ“ƒc‚ŃIƒ“ƒfƒ}ƒ“ƒhŠwK _________________ Commodore 64 *HK-Ja *CPU-1 duppeditt *SK-Innebygd, m/TVut *RAM/ROM-64Kb *HD-Hææ? *CD-Rom -"Device not found" *Diskett-Ekstern *Skjerm-25" Philips *Kibård -I kabinett *Mus-I kjelleren *Tilbehør-Morropinne *3DMark score-"Error!String too long" Sååå mye?? [ Denne Melding var redigert av: JOG på 2002-02-16 00:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå