Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvite prikker på skuldre og øvre del av rygg - hva er dette?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann,

de siste få årene har jeg gradvis opplevd å få en slags hvite prikker på skuldrene og øvre del av ryggen. Jeg er veldig usikker på hva disse er for noe og hvordan jeg blir kvitt dem. Legen mente det var fordi huden ikke fikk puste og skrev ut en kortisonkrem men den fungerte altså ikke.

Det er ikke en skade i pigmentet, men små arr eller klumper som ligger utenpå.

Noen tanker om hva det kan være?

Er det mulig å fjerne disse på noen måte? Anonym poster: 3e9f53ad30e5ac1aa5c9cd3bb1237542

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for forslag!

Jeg sjekket alba og den ligner ikke spesielt på det. Pityriasis versicolor lignet heller ikke så veldig. De merkene jeg har er ikke like organiserte som disse mønstrene. De kommer over tid, som små arr eller kviser. Legen mente det var fordi huden ikke fikk puste og eventuelt pga. mye svette og slikt, og det kan stemme. Det er nok ikke så uvanlig, men jeg finner det plagsomt, og er bekymret fordi det sakte men sikkert dukker opp fler.

Her fant jeg endelig et bilde på nettet som ligner. Mine er litt større og mer synlige og det er flere av dem, og de er hovedsakelig på rygg og skuldre, som jeg finner veldig sjenerende for å ta av meg skjorta om sommeren f.eks

Noen som har noen anelse hva dette er?

Får visst ikke lov å poste bilde direkte

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTif8c2b2MuGe4pJRU1eTIsB6zLQK11BoSQI-GeB4sRK-0cK32mw Anonym poster: 3e9f53ad30e5ac1aa5c9cd3bb1237542

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...