Gå til innhold

ASUS VivoBook S400 14" HD touch, et bra kjøp til mitt bruk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke kravstor i den type spill, og det virker jo på min nåværende pc som er en C2D T7300 cpu med HD2600 skjermkort, så det vil vel uansett være en grei oppgradering i fra min 5-6 år gamle pc.

Skal se litt på linkene dere kom med. Første som slår meg er at jeg ikke vil ha større enn 14", og nummertastatur på laptop liker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har en kamerat som faktisk har denne pcen og han er strålende fornøyd med den. Speksa på den er lekre i forhold til prisen og den har samt ett flott design. Det eneste jeg ikke liker med pcen er at den har windows 8, men dette er ett "problem" som sikkert er ubetydelig for dere andre :blush:

Lenke til kommentar
  BirgerCaC skrev (På 10.2.2013 den 9.44):

Har en kamerat som faktisk har denne pcen og han er strålende fornøyd med den. Speksa på den er lekre i forhold til prisen og den har samt ett flott design. Det eneste jeg ikke liker med pcen er at den har windows 8, men dette er ett "problem" som sikkert er ubetydelig for dere andre :blush:

Den har Windows 7 en fordel spør man meg..

Lenke til kommentar

Dell XPS 13 er et fint tilbud, med SSD osv, bare vær klar over at denne har forrige generasjon CPU/grafikk. HD3000 grafikken er ikke kraftigere enn ATI HD2600 som du har på den gamle maskinen.

Selv syns jeg prisen på denne er ganske god: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1321959

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/toshiba-satelliteu940-104/177855.5055/ syns jeg også er fin.

skal du ha en skikkelig ULTRA book, så er denne svært fin men over budsjettet ditt; http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/toshiba-satellitez930-113/182205.5055/

1,12Kg!!! bakbelyst tastatur, ekstremt liten og nett, SSD og lavt støynivå.

Lenke til kommentar

Hvordan er da Intel HD Graphics 4000 mot mitt gamle HD2600 kort?

Om det viser seg at jeg får en mye bedre maskin for 500-1000 kroner mer så skal jeg nok alltids klare å tyne budsjettet noe.

Om det er windows 7 eller 8 spiller liten rolle. Ligger begge, og har lisens på begge, så kan velge etter eget ønske der.

Bakbelysning på tastatur må jeg si frister stort, men så var det dette med touch skjerm som jeg gjerne vil ha også.

Får se litt ekstra på alternativene og se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

HD4000 er vel en 40-50% kraftigere enn AMD mobility radeon HD2600. Så ikke noe monsterkort uansett.

Her er at par alternativer som er verdt å titte innom:

http://www.dustinhome.no/product/5010666596/asus-vivobook-s550-ci5-1-7-8gb-500-24-ssd-gt635m-15-6-touch-w8

Vivobook med dedikert Nvidia GT635M grafikk og touchskjerm. Fin pris i forhold til specs. GT635M er over dobbelt så kraftig som intel HD4000, men vel strengt tatt ikke nødvendig om du bare sjeldent spiller spill.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1464790

Asus U38N med fullhd!! 13.3" IPS touchskjerm. Denne har også bakbelyst tastatur. Denne er dog basert på AMD CPU for å få prisen lavere, ut fra bruksbeskrivelsen din trenger nok ikke dette å være noe problem, grafikkytelsen er omtrent lik som intel HD4000, men CPU ytelsen er en del under intel sine prosessorer.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer en sånn en sjøl, og en hovedgrunn for meg er at den har svakhetene sine på steder som passer for mitt bruk:

* Litt svak og lavoppløst skjerm - helt greit, for til lengre tids bruk, vil jeg bruke den med stor stasjonær skjerm.

* Tastaturet og touchpaden er ikke de beste. Igjen, dette betyr ikke så mye. for mobil bruk, og skal jeg skrive litt mer og jobbe mer intenst, bruker jeg mus og tastatur uansett.

* Ikke SSD-disk - helt fint - det setter jeg inn om jeg trenger det, og får dermed en grei backupdisk ut av den som sitter i.

* Felles utgang for hodetelefon/mik - bruker det såpass lite til avspilling, at jeg lever greit med svakheter med opplegget.

* Ikke beste WLAN, og funker Bluetooth i det hele tatt? Med den lave prisen, går det greit å bytte denne enheten.

* For svak grafikk for endel spill - som jeg ikke bruker uansett.

Så det jeg ser som styrker, pr idag må jeg opp i mye dyrere alternativer for å matche hele dette settet:

* Touch-skjerm - Windows 8 er jo lagt opp til det

* Rimelig rask prosessor, dette har vist seg viktig i forhold til "future-proof".

* 8 GB max minne - nyttig

* Helt grei vekt - klart en kan ønske seg lettere, men lite nok.

* 14" er for meg mye greiere over tid enn 13"

* HDMI-utgang

* Grei kombinasjon av 24GB SSD cache og HDD gjør at en ikke MÅ oppgradere til SSD før en evt har oppgaver, SSD-cachen ser ut til å funke veldig bra til dagligdagse oppgaver

Skulle ønske ASUS kunne lage en oppdatert versjon med litt bedre hardware - men jeg synes den er ganske grei som den er også.

Endret av SNratio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...