Gå til innhold

Kremer mot føflekker?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har da nokså en "bittersweet" hudtype.

 

Den blir fortfort brun, og kanskje litt semiraskt solbrent (har ikke blitt solbrent noe særlig før, har skjedd etter å ha vært uten faktor i Tyrkia i flere timer).

 

Anyhow, selv om huden blir fort brun, får jeg en del føflekker. Nå, jeg skal ikke på ferie, men ta solarium. Jeg vil da tro det fungerer det samme som selve solen, og at man bruker solkrem for å ikke bli brent. Det er ikke det jeg lurer på her, det er nemlig:

 

Er det en krem som hindrer føflekker? Bare små føflekker. Disse flekkene er ikke sånne motbydelig, svære og utbruddene hudkreft føflekker, bare normale føflekker. Vil helst ikke ha noen særlig fler. Jeg ble også født med en del føflekker også, så det hører bare til hudtypen min.

 

Er det noen kremer som hindrer dette?

Helst så lav faktor som mulig/ikke noen faktor. Og også lett å bli brun med.

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kremer som stopper en dannelse av føflekker tror jeg ikke at du finner noe sted. Føflekker er små pigment lager i huden din som din egen hud har behov for. Hvis du har mange føflekker så har kroppen din bruk for all den pigmenter og du bør dermed ikke fjerne føflekkene så lenge de er normale. Føflekker med kreft i eller føflekker som er farlige når det gjelder kreft taes med en liten kirurgisk operasjon... Noen krem tror jeg ikke at du får tak i.

Lenke til kommentar

Det er mulig det er jeg som er helt på viddene, men dette høres ikke ut som føflekker. Det er fregner, og da er det høy faktor som er løsningen. De er der hele året, men vil blekne i vinterhalvåret når man ikke utsettes for sol. Ellers er det eneste jeg har hørt om å skjule dem med krem. Dersom de er veldig mørke/fremtredende mener jeg på laserbehandling kan hjelpe med å blekne dem, men ikke ta meg på ordet på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...