Ceriox Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei! Jeg ønsker å oppgradere pcen min, og tenker da hovedsaklig på skjermkort og/eller CPU. I tillegg til nytt hovedkort om det skulle trengs. Hva skal maskinen brukes til? Spilling hovedsaklig. Spiller litt forskjellig, men har blitt en god del Path of Exile i det siste. Prisantydning 5000 - 7000 Skal maskinen overklokkes? Helst ikke Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Jeg foretrekker Intel og Nvidia Dette er det jeg har nå: CPU: Intel i7 950 3,07 GHz Skjermkort: Radeon HD 6950 2GB Hovedkort: Rampage II Gene SSD: Corsair F115 PSU: 750W RAM: 18GB 1600MHz Jeg bruker to skjermer, om det skulle være av betydning. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Kjør prosessoren på 3,8 GHz og ha PC-en i to år til. Eventuelt kan du koste på deg et nytt grafikkort. Lenke til kommentar
sikki Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 du har jo pc her i mange år ! heller spar pengene og kjøpt nytt når du trenger =) Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hei! Jeg ønsker å oppgradere pcen min, og tenker da hovedsaklig på skjermkort og/eller CPU. I tillegg til nytt hovedkort om det skulle trengs. Hva skal maskinen brukes til? Spilling hovedsaklig. Spiller litt forskjellig, men har blitt en god del Path of Exile i det siste. Prisantydning 5000 - 7000 Skal maskinen overklokkes? Helst ikke Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Jeg foretrekker Intel og Nvidia Dette er det jeg har nå: CPU: Intel i7 950 3,07 GHz Skjermkort: Radeon HD 6950 2GB Hovedkort: Rampage II Gene SSD: Corsair F115 PSU: 750W RAM: 18GB 1600MHz Jeg bruker to skjermer, om det skulle være av betydning. Hvorfor vil du oppgradere? Er det nødvendig? Lenke til kommentar
Ceriox Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Hvorfor vil du oppgradere? Er det nødvendig? Det er ikke alltid jeg kan kjøre spill på de innstillingene jeg vil. Jeg lagger for eksempel en del på path of exile selv etter å ha skrudd ned på innstillingene. Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Det er ikke alltid jeg kan kjøre spill på de innstillingene jeg vil. Jeg lagger for eksempel en del på path of exile selv etter å ha skrudd ned på innstillingene. Okey. Mitt råd vil være å vente til du får større ytelseshopp ved å oppgradere. Du har allerede ganske greit oppsett så du vil ikke få de største forbedringene. Hvis du venter vil mest sannsynlig få mer ytelse for pengene. Bare mitt råd, men valget er ditt. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hvilken frekvens kjører du på prosessoren? Mine erfaringer tilsier at du blir skuffet av å bruke penger på oppgradering før det er kommet komponenter med en del mer ytelse enn hva som er tilgjengelig i dag. Den generelle ytelsen har omtrent stått stille i 4-5 år mens ytelse per watt er noe forbedret. Det er mulig å få bedre ytelse, men for de som allerede har greit utstyr koster det mer enn det smaker i tillegg til sjansen for at det blir en facepalm på deg etter hvert som nylanseringene utover året blir en realitet. 1 Lenke til kommentar
Ceriox Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Hvilken frekvens kjører du på prosessoren? Mine erfaringer tilsier at du blir skuffet av å bruke penger på oppgradering før det er kommet komponenter med en del mer ytelse enn hva som er tilgjengelig i dag. Den generelle ytelsen har omtrent stått stille i 4-5 år mens ytelse per watt er noe forbedret. Det er mulig å få bedre ytelse, men for de som allerede har greit utstyr koster det mer enn det smaker i tillegg til sjansen for at det blir en facepalm på deg etter hvert som nylanseringene utover året blir en realitet. Kjører den på 3.07 GHz, som den var på da jeg fikk den. Da skal jeg heller vente litt med oppgradering. Takk for svar Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Å kjøre den så lavt er sjanseløst. Kjør den på 3.8 GHz så skal du se at du får en del bedre ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå