Gå til innhold

Oppgradering av pc til 5000-7000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å oppgradere pcen min, og tenker da hovedsaklig på skjermkort og/eller CPU. I tillegg til nytt hovedkort om det skulle trengs.

Hva skal maskinen brukes til?

Spilling hovedsaklig. Spiller litt forskjellig, men har blitt en god del Path of Exile i det siste.

Prisantydning

5000 - 7000

Skal maskinen overklokkes?

Helst ikke

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Jeg foretrekker Intel og Nvidia

Dette er det jeg har nå:

CPU: Intel i7 950 3,07 GHz

Skjermkort: Radeon HD 6950 2GB

Hovedkort: Rampage II Gene

SSD: Corsair F115

PSU: 750W

RAM: 18GB 1600MHz

Jeg bruker to skjermer, om det skulle være av betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg ønsker å oppgradere pcen min, og tenker da hovedsaklig på skjermkort og/eller CPU. I tillegg til nytt hovedkort om det skulle trengs.

Hva skal maskinen brukes til?

Spilling hovedsaklig. Spiller litt forskjellig, men har blitt en god del Path of Exile i det siste.

Prisantydning

5000 - 7000

Skal maskinen overklokkes?

Helst ikke

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Jeg foretrekker Intel og Nvidia

Dette er det jeg har nå:

CPU: Intel i7 950 3,07 GHz

Skjermkort: Radeon HD 6950 2GB

Hovedkort: Rampage II Gene

SSD: Corsair F115

PSU: 750W

RAM: 18GB 1600MHz

Jeg bruker to skjermer, om det skulle være av betydning.

Hvorfor vil du oppgradere? Er det nødvendig?

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid jeg kan kjøre spill på de innstillingene jeg vil. Jeg lagger for eksempel en del på path of exile selv etter å ha skrudd ned på innstillingene.

Okey. Mitt råd vil være å vente til du får større ytelseshopp ved å oppgradere. Du har allerede ganske greit oppsett så du vil ikke få de største forbedringene. Hvis du venter vil mest sannsynlig få mer ytelse for pengene. Bare mitt råd, men valget er ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken frekvens kjører du på prosessoren?

Mine erfaringer tilsier at du blir skuffet av å bruke penger på oppgradering før det er kommet komponenter med en del mer ytelse enn hva som er tilgjengelig i dag. Den generelle ytelsen har omtrent stått stille i 4-5 år mens ytelse per watt er noe forbedret. Det er mulig å få bedre ytelse, men for de som allerede har greit utstyr koster det mer enn det smaker i tillegg til sjansen for at det blir en facepalm på deg etter hvert som nylanseringene utover året blir en realitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken frekvens kjører du på prosessoren?

Mine erfaringer tilsier at du blir skuffet av å bruke penger på oppgradering før det er kommet komponenter med en del mer ytelse enn hva som er tilgjengelig i dag. Den generelle ytelsen har omtrent stått stille i 4-5 år mens ytelse per watt er noe forbedret. Det er mulig å få bedre ytelse, men for de som allerede har greit utstyr koster det mer enn det smaker i tillegg til sjansen for at det blir en facepalm på deg etter hvert som nylanseringene utover året blir en realitet.

Kjører den på 3.07 GHz, som den var på da jeg fikk den. Da skal jeg heller vente litt med oppgradering. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...