Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kobling av spiller i en 206

Tmz

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en peugot 206 2001 mod da poloen fikk dødsdommen på eukontroll. Tenkte jeg skulle flytte over spilleren for å få litt bedre lyd i anlegget men har jo helg glemt hvordan man gjør dette her.

Den pluggen som sitter i bilen passer selvfølgelig ikke inn i spilleren. Og når jeg ser hvordan jeg hadde koblet det i poloen ser jeg at jeg bare har skjøtet alle ledningene inn i en plugg som fulgte med spilleren.

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke vet hva de forskjellige ledningene som kommer fra bilen er, hvilken som er strøm, remote, jord osv. Er jo merket med tall osv men det hjelper lite da det ikke er samme som er brukt på poloen. Har ikke turt å teste meg frem heller, litt kjedelig hvis noe ryker.

Spilleren er forørig en alpine spiller, husker ikke modell. Og går det eventuelt ann å få ordnet en overgang? så jeg slipper å klippe av ledninger skjøte osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal aldri klippe ledninger, og den pluggen som sitter i spilleren skal følge med spilleren over i ny bil. Det vanlige er å kjøpe en iso.overgang som passer til bilens ledningsnett, men hvis du har klippet av ledningene så må du først skjøte inn standard isoplugger, evt kjøpe en ny kontakt til spilleren... Hvilken alpine er det snakk om? Har du tatt med pluggen som skal sitte i spilleren, fra din gamle bil??

Lenke til kommentar

Okei, spilleren er en Alpine 9887, kjøpt fra USA så er ikke 9887r. Spilleren kjøpte jeg brukt for noen år siden og ledningene var allerede kluppet når jeg fikk den. Altså har kun løse ledninger ut ifra pluggen som passer inn i Alpine spilleren, regner med at det var en ISO kontakt som satt her før.

Har begge biler tilgengelig så ja.

Lenke til kommentar

post-105380-0-97449300-1360439517_thumb.jpg

Bilde av pluggen som går inn i spilleren

post-105380-0-80190400-1360439551_thumb.jpg

Som du ser her er det ingen isoplugg i andre enden, de er bare klipt av.

*Og her er noen bilder av pluggene jeg har i bilen, var litt vansklig å ta bilde så ble litt uskarpt men.

post-105380-0-96539300-1360439599_thumb.jpgpost-105380-0-64262900-1360439614_thumb.jpgpost-105380-0-28101400-1360439660_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Okei, takk for hjelpen. Da sater jeg på å få kjøpt overgang på mandag, så får jeg klare meg uten musikk sålenge :)

Når det gjelder ledningene fra spilleren så er det koblingsskjema om hvilke ledninger som er hva på undersiden så det skal gå greit :)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Da var alt koblet opp og jeg må bare si det at forskjellen var helt sinnsyk. Spiller både penere og høyere uten forvrenging selv uten forsterker og med orginale høytalere.

Men har denne forsterkeren liggene http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=0&prodid=395

Og lurer på om jeg skal gå til innkjøp til et nytt frontset. Hadde et morel hybrid ovasion 6 set, men det ene elementet er desverre ødelagt.

Jeg er intressert i noe som kan spille høyt, samt at de skal takle lav toner greit uten at det forvrenger. Selvfølgelig er også hvor pent og detaljert det spiller også et viktig kriterie, men ettersom jeg er student og egentlig ikke burde svi av så mye penger på det her vil jeg holde meg under 2000 kroner ihvertfall helst mindre. Vil heller ikke måtte tilpasse dører osv, så vil ha et 2 veis 5,25 set som er det som sitter fra før.

Vurderer kanskje å kjøpe 6.9 til å ha i hattehylla også, vet at det er fyfy, men bass+forsterker blir rett og slett for dyrt..

Noen tips ?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker er vel originalene i 206 coaxale elementer? men du bør velge et komponentsett for best utnyttelse og mindre slitasje.

Gladen er et veldig bra merke som du kan gå for, de har også ofte en lavere motstand for å utnytte effekten mest mulig.

DISSE for eksempel er veldig greie om du ikke har ekstern forsterker.

Eventuelt er DISSE et valg med DISSE om du vil holde deg høvelig innenfor 2000 med lyd forran og bak. Coaxal er ikke optimalt, men som 6x9 er de ikke dumme med tanke på merket, resistansen og prisen.

Lenke til kommentar

Har som sagt har jeg allerede en 150w 2 kanaler som jeg linket til tidligere. Men ser nå ut som jeg har 5,25 i dørene, har riktignok ikke sett så nøye. Dette merket har jeg ikke hørt om men spiller de høyt samtidig som de klarer dype toner? Tenkte å kun fikse høytalere forran i første omgang, så hadde vært fint med noe med litt trøkk i.

Lenke til kommentar

Gladen er bra saker ja, og spiller veldig fint. Vet ikke om det finnes overgangsringer til 6.5" til din bil, men gjør det det så har gladen et sett som spiller med skikkelig trøkk: http://www.autodesign.no/hoyttalere/komponentsett/65-16cm/gladen-sql-165 litt over ditt budsjett osv, men det spiller skikkelig tøft :)

Ellers så kan du jo vurdere å gå for dette siden du kun skal ha foran: http://www.autodesign.no/hoyttalere/komponentsett/525-13cm/gladen-sqx-130 Er ikke sikkert du vil vurdere noe 6x9 med et slikt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...