Gå til innhold

Blender: Newbie spørsmål (units)

Hidden

Anbefalte innlegg

Jeg har downloadet Blender 2.8 for å endelig lære å lage tracks (med landskap, starter med Blender) for Racer. Fant en tutorial, men den henviser til bruk av units i en grad jeg ikke har funnet ut hvordan funker for meg. Å telle noen units er ikke noe problem når man bruker Ctrl tasten, da de knepper automatisk avsted i måleenheten units, men når tutorialen ber meg forstørre en Bezier circle jeg har laget til 200 units, hvor på skjermen kan jeg se hvor mange units jeg drar den ut?

Tutorialen virker greit ellers, med mange henvisninger til tastatur shortcuts i programmet. Jeg lurer bare på dette med units og hvordan jeg ser en oversikt over det.

Jeg vil garantert ha fler spørsmål etterhvert, men før jeg forpester folka i Racer forumet med slikt, tenkte jeg det kunne være greit å komme seg forbi det grunnleggende :wink:

www.racer.nl - selve simmen er bare 10Mb stor, og kjører forbausende bra på denne trege P3 500 maskinen.

Jeg vil vel bruke 3D s.m. for terrenget, tenker jeg. Men må tross alt lære å bruke et relativt enkelt program som Blender før jeg gyver løs på tyngre ting.

På forhånd takk for svar :woot: - og om du/dere har laget tracks eller biler til Racer, vær så snill å post en link. Jeg ville også satt pris på deres erfaringer med f.eks. Blender, ZM og 3D s.m. Jeg ønsker hovedsaklig å lage baner med andre ord. Biler også, selvsagt, men baner er hva jeg virkelig ønsker å bli bra på å lage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...