Elgmos Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei Har i det siste hatt problemer med pc'n. Skjer som oftest under spilling, men har opplevd at den hang seg mens jeg så på film og. Når den først henger seg så stopper alt og det blir en jevn hakkete lyd i fra headsettet. Har prøvd å la den stå slik i ca 5min uten at noe skjer. Eneste som får liv i den igjen er hard restart. Specs: i5-2500k 3.3GHz 8gb Kingston DDR3 HyperX 1600MHz ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Cores 1280MB Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5" - :C disk med win instalasjon Western Digital Caviar® Green 1TB - disk med alt annet Cooler Master CM 690 II Advanced Sort Kjører Win7 Bruker to skjermer, type Samsung SyncMaster I det siste har jeg og merket at den bråker betraktelig mer enn da jeg kjøpte den. Like før den stoppet opp siste hørtes det ut som om den skulle ta av. Speedfan data Idle: Load: Dette var etter ca 2min med Path of Exile (turte ikke vente for lenge i tilfelle den hang seg igjen, og jeg måtte skrive alt på nytt) Det skal sies at begge målingene ble gjort med en stor bordvifte inne i kabinettet. Hva må gjøres for å bli kvitt dette problemet? All hjelp mottas med stor takknemlighet. Lenke til kommentar
Elgmos Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Etter den frøs sist gang fikk jeg en Cpu error screen under startup, dum som jeg er glemte jeg å se nærmere på denne... Mulig det var relatert til cpu fan, men husker ikke helt. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Vcoren din er jo 1.35.. Har du klokket cpu? Hvordan kjøler bruker du? Hvordan strømforsyning har du? Endret 11. februar 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Bruk hwmonitor eller coretemp/realtemp og se hva tempen er. Ålreit temp på cpu'n ser jeg, minus 60c Endret 11. februar 2013 av otl Lenke til kommentar
Elgmos Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Har ikke klokket cpu nei, har forsåvidt null peiling på hva spenningsverdiene skal/burde være. Har Corsair TX 850W PSU. Edit: Dette er idle temperaturer. Endret 11. februar 2013 av Elgmos Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) alt for høye tempraturer. Gå inn i biosen og ta en titt på volt innstillingene dine, har du ingen snøring bare load optimized default i bios. Du har jo overklokket ser jeg. Så sjekker du tempen etter det. (Hvis det trengs) ---> Neste du kan gjøre er å ta av cpu vifta, rengjøre den, sett på ny pasta Men få ned den overklokken Cpu'n din ligger på over 4.3ghz, det er det som er årsaken til problemet ditt Skyhøy idle temp, tror det er høyeste jeg har sett.... Endret 11. februar 2013 av otl Lenke til kommentar
Elgmos Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Idle CPU temp er nede på 50 nå. Klokkehastigheten ligger rundt 3,3MHz igjen. Veldig merkelig at den har blitt klokket opp til 4,3, ettersom jeg ikke har gjort noe i biosen selv. Skal se hvordan den oppfører seg under spilling, men det ser ut til å være langt bedre nå. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ingen årsak, men det er sikkert blitt auto-oc via knapp eller et program. Men bra det ble en løsning på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå