Arne_F Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei! Jeg og samboeren min vurderer å flytte til Kristiansand, grunnet studier. Vi bor i Fredrikstad fra før av, men ønsker en miljøforandring, og synes at Kristiansand virker som en fin by å bo i. Tanken på å flytte virker ganske skummelt, da vi allerede har en brukbar leilighet (leie), faste jobber, venner og familie. Flytter vi ned til sørlandet, starter vi med blanke ark, som både er grunnen til vi vil flytte og grunnet til vi vil bli hvor vi allerede er. Der er selvfølgelig en risiko for at vi får jobb, men ikke et sted og bo eller omvendt. Dette gjør tanken på å flytte enda skumlere. Grunnen til at jeg spør her på forumet, er om det er noen som kan fortelle litt om studiemiljøet og byen. Er det noen steder der det er fint å bo, er det noen steder vi bør holde oss langt unna og er det noe annet vi bør vite om? Dette er en stor avgjørelse for oss, så all input tas i mot med takk. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Så lenge dere har studie eller jobb så ser jeg for meg at dere vil klare dere fint sosialt. Tror Sørlendinger (er en selv) er veldig greie å bli kjent med så lenge man har en naturlig grunn til å møtes (eks skole/jobb). Det kan nok være litt verre om man skulle dratt ut på byen for å finne venner. Når det kommer til hvor man skal bo så blir det jo selvfølgelig preferanser. Personlig liker jeg best østsiden av byen og jeg tror "Søm" kan tilby fine boliger til en grei pris. Jeg tror dog jeg hadde holdt meg et stykke unna blokkene på Slettheia, Tinnheia og Dalane. Hvordan studiemiljøet er kan jeg ikke svare på. Jeg vet bare at jeg har en god venn som er fra Østlandet som studerte på BI og han var storfornøyd med studiet og det sosiale rundt. Han begynte å like seg godt Kr.sand og det var et vanskelig valg for han å flytte tilbake! Når det gjelder arbeidsmarkedet så kjenner jeg ikke til annet enn at det er ganske stor vekst innen olje og maritim næring. Har ikke bodd i byen selv på noen år men det er denne type virksomhet som går igjen når jeg hører om arbeidsmarkedet! Håper det var til hjelp og så er det bare å spørre om det skulle være noe mer! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 ellers kan linken i signaturen vere verd en kikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå