BBC Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har et MSI K7T266 Pro2 RU. Der kunne jeg ha tenkt meg å plassere en 80 GB hdd, som er full av data, på en av raid-kontaktene. Såvidt jeg har forstått, så må dette gjøres ved å sette opp noe som heter single striped raid. Manualen er mangelfull på dette området. Så det jeg spør om, er: -Har noen gjort det? -Forsvinnger data (blir "uleselig") ved oppretting av raidet? Har lest her men er fortsatt litt i tvil... Lenke til kommentar
ROLS Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 du kan bruke raid tilkoblingene som vanlig ide...dvs...hvis du har to av dem.....kan du ha fire hdd tilkoblet. Det er først når du går inn i raid menyen at du kan sette opp om du skal ha striping eller mirroring etc.......men dette trenger du ikke røre hvis du bare skal bruke denne disken som en vanlig disk. Hvis du skal boote fra denne disken.....må du anngi det i raid menyen. singel striped raid??......såvidt jeg vet må man ha 2 disker for å kjøre raid.....både striping og mirroring krever det. hvis det er det du tenker på......da mister du data som er på disken. rols [ Denne Melding var redigert av: ROLS på 2002-02-13 14:30 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Vet ikke om du misforstår litt, men jeg skal altså ikke kjøre raid. Skal bare ha 1 harddisk som master på ide3. Er det noen som har gjort dette uten tap av data? Uttrykket "single striped raid" er ikke mitt og jeg også synes det er ett misvisende utrykk, ettersom det altså ikke er snakk om raid. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Les svaret fra ROLS en gang til. Dersom du bare skal koble 1 stk harddisk til RAID kontrolleren, fungerer kontrolleren som en vanlig IDE kontroller. Du må ikke blande raid inn i dette i det hele tatt. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Har forhørt meg om dette på Psdata support og de sa at dette kortet ikke hadde den muligheten du kunne bruke raid tilkoblingene kun til raid Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 22:49, hjalle skrev:Har forhørt meg om dette på Psdata support og de sa at dette kortet ikke hadde den muligheten du kunne bruke raid tilkoblingene kun til raid Da har ikke PSdata support peiling, fordi det er mulig. Det jeg spurte om, var om data blir slettet/ødelagt hvis man plasserer 1 harddisk på f.eks. Ide3 og oppretter striping på kun den. Har i alle fall oppfattet det slik at man må opprette et stripet "raid" på den for at det skal fungere. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Mulig de ikke har peiling men deres svar var at denne muligheten var fjernet på dette kortet, den fantes på eldre msi kort og på de fleste asus kortene, men får du det til vil jeg gjerne få vite det da jeg har planer om det samme som du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå