Gå til innhold

Mac kjøp

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en Mac Air 13" kommer til å bli brukt til nett surfing nett bank og se film via Viaplay / andre medier. Er som sakt en helt vanlig pc bruker . Vil jeg merke stor forskjell fra en med I5 . 4 GB i forhold til en med I7 4 /8 GB . Tenker her også på pris om jeg vil ha noe igjen for å legge til noe eksta . Har W7 Samsung pc i dag som jeg ikke er så veldig fornøyd med. Den går ofte i lås. Den har I7 8GB og harddisk. Noen som kan gi meg gode råd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt bruk klarer du deg helt fint med Core i5 og 4GB RAM. Air har også SSD som standard, som gir rask oppstart av OS X og programmer. Redigerer man HD-video, så kan man ha behov for Core i7 og 8GB+ RAM. Siden man ikke kan oppgradere RAM i etterkant, kan du øke levetiden til maskinen ved å gå for 8GB RAM, gitt at du har penger å bruke.

Lenke til kommentar

Til ditt bruk klarer du deg helt fint med Core i5 og 4GB RAM. Air har også SSD som standard, som gir rask oppstart av OS X og programmer. Redigerer man HD-video, så kan man ha behov for Core i7 og 8GB+ RAM. Siden man ikke kan oppgradere RAM i etterkant, kan du øke levetiden til maskinen ved å gå for 8GB RAM, gitt at du har penger å bruke.

. Takk for svaret . Kommer nok til å gå for 8 GB RAM. Penger er ikke noe problem men til mitt bruk er det ikke nødvendig å kjøpe det grommeste . Vil egentlig ha en pc som jeg kan ha i mange år uten problemer . Ha vært uheldig med tidligere pc kjøp og byttet etter ca 2 år , blitt anbefalt Mac så håper dette kan bli et godt kjøp ??
Lenke til kommentar

Takk for alle svarene :-) då blir det nok en I5 med 8GB Ram . Håper jeg blir fornøyd med å gå fra Windows til Mac da . Selv om jeg ser det er en del uenighet om hva som er best av Windows og Mac. Men vil uansett gå for en Mac .

Lenke til kommentar

Husk at du ikke er låst til OSX (Mac sitt operativsystem). Så skulle det være totalt bom for deg med det OSet kan du alltids installere windows eller linux. Selv er jeg kjempefornøyd for at jeg konverterte til Mac for noen år siden (på laptop, stasjonær forblir windows fremover).

Lenke til kommentar

Jeg gikk tilbake til Mac for noen år siden etter mer enn ti år som Windowsbruker, og angret ikke på det. Jeg har hatt Windows installert siden det ble praktisk anvendelig med Intel-Mac'ene, men gjør stort sett det meste i OSX. Windows bruker jeg hovedsaklig til programmering og litt spilling. Begge systemer fungerer helt utmerket på Mac'ene.

Har selv en 13" Air (med både OSX og Windows 7) og synes det er en strålende maskin til det meste. (Ikke til kraftige spill selvsagt, og til grafisk arbeid bør man ha en større skjerm.) Stasjonært bruker jeg iMac.

Geir :)

Lenke til kommentar

Min vil bli brukt til det som jeg nevnte i innledningen.

Derfor jeg velger å gå over til Mac er at jeg har hatt så mye problemer med Windows maskiner.

Har prøvd forskjellige merker uten noe særlig hell. Den siste jeg hadde var ut og inn av service 4 ganger,fikk da en ny til slutt. Var mildt sagt drittlei kan du si.

Har blitt anbefalt Mac av andre som ikke opplever noe problem med dem.

Sikkert noe problem der også men kansje mer stabil maskinvare .

Lenke til kommentar

Min vil bli brukt til det som jeg nevnte i innledningen.

Derfor jeg velger å gå over til Mac er at jeg har hatt så mye problemer med Windows maskiner.

Har prøvd forskjellige merker uten noe særlig hell. Den siste jeg hadde var ut og inn av service 4 ganger,fikk da en ny til slutt. Var mildt sagt drittlei kan du si.

Har blitt anbefalt Mac av andre som ikke opplever noe problem med dem.

Sikkert noe problem der også men kansje mer stabil maskinvare .

For å si det rett ut ... Det eneste problemet jeg hadde med macen var når jeg skulle installere Microsoft Office... Ironisk nok så ville ikke office inn uten problemer.

Gikk over til mac på akkurat samme grunnlag som deg, problemer med windows. Bare tull, tweaking og "idiotproblemer" hele tiden. Ting som ikke jobbet sammen osv.

Lenke til kommentar

Hva skal man med Office på Mac, når man har Pages, Numbers og Keynote, for ikke å snakke om Google Docs? Jeg er så glad jeg slipper den tunge office-dritten på mine maskiner (både PC og Mac)!

Veldig godt spørsmål. Her er ett kjapt svar: Hadde nøkkel til office fra før så slapp å kjøpe noe ekstra der og da ;) Men blir vel konvertering med tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...