Gå til innhold

[Løst] Samsung 9-serie - "myk" touchpad

LarsM

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt en Samsung 900X3C siden januar. Hittil har alt vært fryd og gammen, inntil touchpadden forandret karakter i går. Før har jeg kunnet kjenne og høre et markant klikk da jeg presset på nedre, venstre hjørne, men i dette har nå forandret seg. Av en eller annen grunn, så kjennes det ut som det er mer motstand der nå, klikket er borte og jeg får ikke like god respons. På høyre side av touchpadden er ting uforandret. Vet ikke om dette var noe særlig til forklaring, men er det noen som kjenner igjen problematikken? Og evt. har et tips til hvorfor og en løsning? Man får nesten følelsen av at noe har lagt seg mellom flata på touchpadden og klikk-sensoren under.

- Lars M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være noe har løsnet der inne som kan komme på plass igjen hvis du rister litt på den samtidig som du trykker på venstreknappen.

Uansett høres dette ut som en garantisak. Kanskje du til og med er innenfor returfristen? Da ville jeg benyttet meg av den og fått en ny.

Men nå skjønner jeg ikke hvorfor du bruker denne funksjonen i det hele tatt. Det er mye enklere med tap (en rask touch med fingertuppen) for venstreklikk, hvor som helst på flaten, tap med to fingre for høyreklikk, dobbelttap for dobbeltklikk. Eventuelt sett opp dette i Kontrollpanel, Styrepute.

Endret av twb
Lenke til kommentar

Men nå skjønner jeg ikke hvorfor du bruker denne funksjonen i det hele tatt. Det er mye enklere med tap (en rask touch med fingertuppen) for venstreklikk, hvor som helst på flaten, tap med to fingre for høyreklikk, dobbelttap for dobbeltklikk. Eventuelt sett opp dette i Kontrollpanel, Styrepute.

Smak og behag. Jeg har benyttet mye tapping på tidligere PC-er, men på denne liker jeg feedbacken jeg får av et klikk såpass at jeg heller vil benytte meg av det. Hele flata er en eneste stor knapp også, så det er ikke fæle bevegelsen man trenger for å nå en sone der et klikk registreres.

Edit:

Men ang. det jeg spurte om, så gjorde jeg litt som du foreslo - ristet litt og trykket febrilsk og hardt i enkelte områder. Jeg hørte ingen løse deler, men det virker som trykkene forbedret en del. Takk for tipset. :)

Endret av LarsM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...