spetwols Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei. Er i thailand disse dager. Mistet dessverre mitt bankkort i går, men har kun 3 dager igjen. Heldigvis, så tok jeg bilder av bankkortet både foran, og bak, da en gang jeg måtte bekrefte betsson kontoen min. Kortet er ikke sperret enda, men alle pengene er overført til sparekonto. Jeg satt over 4000kr via western union, for 3 timer siden. Første gang jeg selv bruker denne tjenesten. Sitter kun på en iPad så lastet ned bankid på AppStore, og alt gikk fint. Nå står det i min profil at pengeoverføringen behandles. De må bare kontrollere et par ting står det, så får jeg en bekreftelse på mail... Nå har den stått sånn i drøye 3 timer uten at noe har skjedd. Min far har satt over penger til meg en gang før og da gikk det på sekundet. Jeg vet ikke hvorfor, men er det fordi det er helg? Må jeg vente til mandag? Jeg aner ikke, og fant ikke ut noe særlig, bortsett fra at det står at de skal bli overført på minuttet. Noen som har erfaring med western union, og hvor lenge jeg må vente før det skjer noe? Dårlig med kontanter nå, men hotel har jeg til jeg reiser. Skal selvfølgelig få sperret kortet for som fy etter pengene er overført, og jeg kan ta dem ut. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Da fikk jeg respons. Noen som vet i all verden hvorfor dette ble avvist? Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Nå skjønner jeg ingenting. Sjekket disponibelt beløp på konto, og nå er de 4000 kronene ute av konto, pluss de 300 kr i gebyr. Hvorfor i all verden har pengene tatt veien? Er uten mobil dekning så må få de hjemme til å ringe banken å sjekke opp. Har sendt Mail til WU men vet ikke hvor lang tid det vil ta før jeg får noe respons..... Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg fikk svar nå. Hei, takk for at du kontaktet Western Union. Det finnes mange kriteria som krever sikkerhetssystemet slik at en transaksjon kunne fullføres på internett. Hvis transaksjonen mangler noe av kriteria kan den ikke fullføres på internett og ettersom det er systemet som avviste den transaksjonen kan vi ikke vite årsak. Men du skal få dine penger tilbake i løpet av 3 til 5 virkedager. Hvis du har ytterligere kommentarer eller spørsmål, kan du kontakte oss på [email protected] eller ring til 800 18 666 Med vennlig hilsen, Mara Kundeservice www.westernunion.no Selvfølgelig skal jeg ha tilbake pengene mine. Dette synes jeg er meget dårlig. På nettsiden deres skryter dem av hvor utrolig lett det er å sende penger. Jeg stolte på systemet deres. Jeg krever nesten at pengene er tilbake på min konto øyeblikkelig. Jeg er i Thailand, og dette var de siste pengene mine, som nå dem har. Det her er rett og slett forbanna dårlig service. Jeg står her nå uten fem flate på tross av dem. Jeg kommer aldri til å benytte meg av WU, og jeg vil heller ikke anbefale andre det. Lenke til kommentar
o39k Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Helt på jordet! Anbefalte familie og bruke WU ettersom jeg brukte det det i Thailand også, uten problemer, men skal tenke meg om en ekstra gang neste gang jeg må bruke pengeoverføring i utlandet. Fått nor videre svar fra dem? Lenke til kommentar
Oyvind_OA Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Veldig frustrerende det der, jeg har også brukt WU et par ganger, men kun fått det til å fungere en gang via internett. Det tryggeste er å få en person i Norge til å gå inn på et WU kontor med kontanter og sende pengene derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå