Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kontakt med eks-en når man er i et nytt forhold?

Gjest medlem-278404

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-278404

Har et spørsmål; hva synes dere om at en har kontakt med eks-en sin hvis den nåværende kjæresten hans IKKE synes det er greit - og både den det gjelder OG eks-en veit om det? Er det greit at dem går bak ryggen på den nåværende kjæresten og har et vennskap fordi dem ikke vil lage drama og føler at det blir opp til dem? Eller er dette noe den nåværende kjæresten burde ha mye å si i?

Endret av medlem-278404
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri nektet kjæresten min å ha kontakt med eksen, forutsatt at dette var rent vennskapelig. Hadde ikke godtatt ukentlige hang-outs med mindre det var barn med i bildet, men å spørre hvordan det går innimellom og møtes på felles fester o.l ser jeg ikke problemet i. Hadde det derimot vært tegn til følelser hos enten eksen hans eller ham ville jeg satt ned foten ganske raskt. Det er heller ikke greit å ha kontakt bak ryggen på nåværende partner, så det kan du ta opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

Takk for svar.

Nei, men når jeg sier venner, mener jeg virkelig venner. En man betror seg til, drar på kino med, spiser sammen og besøker hverandre..

Lenke til kommentar

Å ha kontakt med eksen? Greit. Å være gode venner med eksen? Greit. Å snike bak ryggen på nåværende kjæreste? Ikke greit på noe vis, uavhengig av "edle hensikter". Personlig ville jeg også satt ned foten og bedt om at ting som angikk meg eller forholdet vårt ikke ble diskutert med eksen uten at jeg spesifikt ga tillatelse til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns personlig at det å være gode venner med eksen er litt...creepy. Såklart, det kan være gode grunner til at de slo opp som ikke fører til at man automatisk hater den andre part, men respekten for ny/nåværende kjæreste bør fortsatt være såpass at når du uttrykker misnøye med et tett vennskapelig bånd så bør både din kjæreste og eksen holde seg for gode til å skulle være ekstremt vennskapelige.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

Jeg syns personlig at det å være gode venner med eksen er litt...creepy. Såklart, det kan være gode grunner til at de slo opp som ikke fører til at man automatisk hater den andre part, men respekten for ny/nåværende kjæreste bør fortsatt være såpass at når du uttrykker misnøye med et tett vennskapelig bånd så bør både din kjæreste og eksen holde seg for gode til å skulle være ekstremt vennskapelige.

Noterer denne.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

Må ikke gjøre noe for at partner føler seg uelsket og ikke respektert!

Denne er jeg enig i! Jeg mener nemlig at det er den nåværende kjæresten som skal føle seg verdsatt og respektert. Og synes ikke dama/typen noe om at kjæresten har kontakt med eks-en (da mener jeg kontakt som å møtes osv), synes jeg kjæresten skal respektere det. Er trossalt den man er sammen med som skal priorites - ikke eks-en! Er vel så mange andre enn en eks å være venner med. Kontakt med eks kan også skape litt usikkerhet, så i mine øyne er det ingenting positivt med det med mindre dama/typen aksepterer det.

Endret av medlem-278404
Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

Er det fordi du ikke liker eksen som person, ikke liker "vennskap med eks" som konsept, eller hva?

Basert på ditt siste innlegg virker det som om du har litt primadonnanykker.

Mest det at jeg ikke liker "vennskap med en eks". Nei, har ikke store problemer med dette, bare lurer på hva folk mener om temaet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...