IntelAmdAti Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Fra Nvidia-forumet, over 100 sider med brukere som klager på stuttering og lag med 6xx-serien (GK104 Kepler). https://forums.gefor...er-discussi/128 Jeg har dette problemet selv.. "Oppgraderte" fra et Radeon 5970+5850 til et Asus DirectCUII GTX 670 og er veldig misfornøyd med kortet. Var misfornøyd med 5970-kortet også pga "stuttering" i bildet, selv med høy framerate opplevdes skjermbilde som hakkete og ujevnt i spill. Kommer aldri til å gå for en multi-gpu løsning igjen. Jeg har prøvd alt jeg kan tenke på, men ting lagger veldig med geforce-kortet. Jeg bruker EVGA Precision X og det meste ser stabilt ut, temperatur ligger på rundt 60 grader. GPU clock stabilt på 1280Mhz, Memory Clock stabilt på 3005Mhz. Memory usage under 1000Mb. Det som skjer er at GPU usage synke fra 98% ned til 60-80% i et øyeblikk. Noen ganger dropper GPU usage helt ned i 0-10%. Power % synker også i samme øyeblikk. Specsene mine er i7-980X @ 4276Mhz H100 vannkjøler 3x4Gb Corsair Vengeance DDR3-1600 Asus P6X58D Premium OCZ Vector 256Gb SSD 3TB WD Green harddisk XFX Pro Series 1000W PSU Asus VG278H 120hz skjerm På de gamle grafikkortene mine var det ubehagelig å se på skjermen pga micro-stuttering. Med det nye kortet reduseres spillet til stillbilder innimellom. Det scorer normalt i 3d-benchmarker, får ganske gode resultater når jeg overklokker det. CPU belastning under spill er veldig lav og temperatur rundt 30 grader. Flere som har problemer med stuttering på Kepler-serien? Er snakk om micro-støtter dersom du har på vsync eller adaptiv vsync. Og ytelseproblemer dersom du har samme feil som mitt kort og gpu-usage synker til bunnivå under bruk. skal ta screenshots for å illustrere Screenshot nedenfor, legge merke til "dipsene" i GPU-use. Spillet lagger hele tiden, og når dipsene kommer stopper det helt opp i noen øyeblikk. Endret 9. februar 2013 av Pycnopodia Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 Min laptop med et GT 650M sliter med samme problemet, men det kan være problemer med Optimus eller Intel-driverne som gjør det. Eneste løsning jeg har funnet har vært å ikke spille krevende spill på den. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) På 3:36 er det en ganske fin lag-spike, men det lagger jo egentlig hele tiden. Det tar bort moroa ved spillet, det er som å spille uten lyd - tar bort innlevelsen helt. http://youtu.be/TEgU_8jdU9s?t=3m35s arni90, Det virker som at det er en strømsparingsfunksjon som kicker inn, det som er rart er at dette skjer også under lav belastning. Hvis kortet har 40% gpu-usage for å holde rundt 100 fps så dumper den likevel ned i 5-10% gpu usage med lag spike. Dette er det dårligste kortet jeg har hatt noensinne, og jeg mistenker at kortet er defekt. Har byttet følgende deler: harddisker, PSU, kabinett, bluray-spiller, rambrikker. Det eneste som ikke er byttet er cpu og hovedkort. Og lydkort, men jeg bruker det kun til headset, bruker til vanlig hdmi-utgang. Enda jeg kjøpte dette for 3 år siden er det faktisk ingen oppgraderinger til disse på markedet enda, med mindre jeg overklokker de nye delene også. Endret 9. februar 2013 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Har du huket av strømsparing i nvidia kontrollpanel da? Power management mode: Maximum Performance Er ikkje alltid det er skjermkortet sin feil at ting lagger, noe man ser nettop på nvidia forums. Veldig mye ymse, og folk med tilnærmet lik hardware har helt forskjellige reusltater. Hvilke andre spill merker du "stuttering" på da? Det kan jo faktisk hende at du har for mye grafikk på i forhold til faktisk skjermkortet/cpu klarer for å komme over 60+fps f.eks. Slå alltid av ALT av strømsparing i windows/bios og skjermkortdriver, det er mitt beste tips. OGså bruk nyeste BETA driver. Dette kan også være ganske så lurt. I tillegg installer nyeste intel chipsetdriver. www.Station-drivers.com Spiller du spilla med 3 skjermer? Endret 9. februar 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 Slet veldig med micro-stuttering på fifa 13 med gtx 680. Det var det eneste spillet jeg opplevde å ha problemer i. Prøvde mange ganger å kjøre driver sweeper for å få vekk alle gamle drivere, prøvde mange forskjellige drivere, både offisielle og beta-drivere. Prøvde alle forskjellige kombinasjoner av v-sync, active v-sync, med og uten aa, forskjellige kombinasjoner av innstillingene i nvidia control panel osv. Feilen lå i fifa, noe jeg fant ut når jeg slettet spillet fra origin og lastet det ned igjen... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Nizzen, Spilte på 1 skjerm og gjerne med all grafikk skrudd ned på det laveste slik at det så ut som en half life 1 mod :b Jeg flashet bios på hovedkortet med samme bios jeg hadde fra før, og nå virker det fint. men det ser ut som at problemet kom fra noe helt annet, at CPU hadde for lite volt. Stabil i linx og prime95 men ikke stabil framerate i spill. Har klokket ned CPU og økt volten og nå fungerer det kjempefint Endret 9. februar 2013 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 11. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) bra det løste seg jeg hadde et annet problem ang cpu volt...musa hadde en lei tendens til å henge i 3-4 sek....kun musa hang seg, ikke systemet...prøvde mye rart...til slutt var det kun litt høyere cpu volt som gjorde susen Endret 11. februar 2013 av Blazer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå