Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows 7 installasjons-DVD vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Har installert en ny SSD-harddisk og har kjøpt W7 64-bit OEM. Jeg setter DVD-en i DVD-ROMen, starter PC-en på nytt, og ingenting skjer. Jeg har endret boot-rekkefølgen i BIOS, uten at PC-en min ser ut til å bry seg om det. Den starter bare Vista på normalt vis, men DVD-ROMen jobber underveis, så det er ingenting galt med den såvidt jeg kan skjønne. Hvis jeg endrer boot-rekkefølgen på harddiskene, så den tomme SSD-en booter før den gamle HDD-en, får jeg bare en feilmelding som lyder "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Trykker jeg en tast, så begynner DVD-ROMen å jobbe, før den samme beskjeden dukker opp på nytt.

Har prøvd å fikse problemet i to timer nå, men kommer ingen vei. Noen som vet hva dette kan være, og hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer bare det samme som når jeg forandret boot-rekkefølgen så SSD-en startet før HDD-en, "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Jeg kan trykke til tastaturet mitt faller fra hverandre, beskjeden gjentar bare seg selv. DVD-ROMen jobber og installasjons-DVDen snurrer rundt der inne, det er det som er rart. Maskinen skjønner åpenbart at det er en disc der inne, så hvorfor vil den ikke starte? :/

Lenke til kommentar

bruk Linux live cd last ned wine last ned hirenbootcd KOPIER TIL C åpne bootice velg wee boot skriv

find --set-root /HBCD/grldr /HBCD/grldr

find --set-root --active command

find --set-root /bootmgr /bootmgr

find --set-root /ntldr /ntldr

eller nt6 tryk bcd edit velg disk c boot kopier windows cd til c

start maskin på nytt imstaøøer windows eller boot eller start mini xp gjenta det samme

Lenke til kommentar

Oppdatering: Når jeg startet nå nettopp, fungerte det faktisk, windows was loading files. Miraklenes tid er ikke forbi, tenkte jeg like før jeg fikk en bluescreen, feilkode Stop 0x0000001a MEMORY_MANAGEMENT. Har søkt, uten at jeg skjønner helt hva feilen gjelder eller hvordan man fikser det. Forventer intet mindre enn en utfordring fra Windows! Jeg har 6 GB RAM som har fungert feilfritt i snart 5 år, så kan ikke skjønne at det skal være der problemet ligger.

Etter to omganger med lasting av filer og påfølgende bluescreen er jeg nå tilbake til den samme feilmeldingen fra min forrige post.

Endret av fanboy67
Lenke til kommentar

Hver gang jeg slår av maskinen, så setter jeg installasjons-DVDen i DVD-ROMen i håp om at den vil boote når jeg slår den på igjen. I dag gjorde den faktisk det, så nå sitter jeg endelig her på nytt OS, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor det har vært så problematisk. Kan det være DVD-ROMen som begynner å skrante?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...