Gå til innhold

Ferguson og FA


Jefe

Anbefalte innlegg

Sa han det inn i kamera?

Med veivende armer rett i trynet på linjedommeren. Kan ikke si med sikkerhet om det kan ha vært et kamera i luftlinjen hans eller ei. Godt mulig. Er det bare rett i rett i bakkekameraet som medfører straff i følge regelboka?

 

Spøk til side: FA har driti seg ut 100% i denne saken. Heldigvis gikk det smertefritt i den første kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sa han det inn i kamera?

På hvilken måte er det relevant?

Fordi han bannet til publikum(både på stadion og tv-titterne), derfor han fikk (håpløs)straff av FA.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Fordi han bannet til publikum(både på stadion og tv-titterne), derfor han fikk (håpløs)straff av FA.

Grunnen til at Rooney fikk straff: "for the use of offensive, insulting and / or abusive language". Det står ikke noe om at det er på grunn av at det var mot kamera, fans eller noe annet. Ifølge regelverket til FA er det "offensive, insulting and / or abusive language" som ikke er lov, om det er rettet mot motspillere, dommere, kamera eller vannbæreren sier regelverket ingenting om.

 

Konklusjon: FA har straffet Rooney for selve banningen, ikke for å banne rett inn i kamera.

Lenke til kommentar

Det blir så bra fremover.

 

Når spillere som Gerrard og Drogba bommer og roper "fuck!", så skal jeg være den første til å hyle "Heldig som ikke ble utvist der!" til kameratene mine. Selvsagt er det ingen andre som kommer til å bli utvist for å banne på banen. Tilsvarende at ingen keeper får frispark mot seg selv om de holder ballen i 10-12 sekund før de sparker den ut.

Lenke til kommentar

Nokon som trur Balotelli får smekk på pungen av FA for å provosere United-supporterane? Rooney hadde vel fått tre kampar for det...

 

Haha så bitter. Balotelli får hele tiden ekstra tyn pga hans navn og rykte, det har vi jo sett i flere tilfeller - feks spesielt en latterlig utvisning. Men det er jo litt sant som de sa i dag, balotelli er vel den eneste som kunne irritert et rom uten folk, elle noe i den duren.

 

Men jeg tror egentlig fa bare ventet på en mulighet til å smekke rooney på pungen etter wigan kampen, for det var en altfor streng utestengelse det tror jeg alle er enige om, selv oss som ikke heier på manu.

Lenke til kommentar

Uttalelse fra FA om saken. "He didn't say it down the lens, no biggie"

 

Underforstått. No one involved were from Manchester United, no biggie

 

Skjønner selvfølgelig at dere er frustrerte osv., og i går skrev jeg vel også i kamptråden at Kenny burde ha fått straff hvis FA skal være konsekvente. Vet ikke om jeg har endret mening, men etter å ha fått det litt på avstand og sett det flere ganger så mener jeg at sakene hver for seg er ganske forskjellige.

 

Rooney banner direkte mot kameraet etter scoringen (vi er enige om at straffen han fikk var håpløs, og det burde gått uten noen konsekvenser). Når det gjelder Dalglish vs Wenger så er det kameraet som fanger opp diskusjonen mellom de 2. Og første gang det vises (på direkten). Så hører man ikke engang hva Kenny sier. Det er først når TV2 (sikkert også Sky) viser reprise, med tekst at man får med seg hva som blir sagt.

 

Vanskelig å avgjøre, og som sagt, forventer ikke annet enn at dere er frustrerte, men sakene er langt fra identiske. Kan også legge ved at King Kenny og Wenger skværet opp kort tid etter at de forlot gresset.

Lenke til kommentar

Uttalelse fra FA om saken. "He didn't say it down the lens, no biggie"

 

Underforstått. No one involved were from Manchester United, no biggie

Det er først når TV2 (sikkert også Sky) viser reprise, med tekst at man får med seg hva som blir sagt.

Jeg fikk ikke med meg hva Rooney sa før jeg så reprisen. Det gjelder vel de fleste.

 

Men ja, supert at denne saken dukket opp så tett til Rooney-utestengelsen. Det vil bare understreke FAs heksejakt på United enda bedre.

Lenke til kommentar

Er for en gangs skyld enig med Liverpool-folkene. Rooney oppsøkte kameraet og bannet som ville helvete, situasjonen mellom Daglish og Wenger var i utgangspunktet kun mellom de, det var kameramennene selv om oppsøkte situasjonen.

Men Dalglish visste godt at kameraet var der. Det er absolutt ingen forskjell på disse sakene, men United og Rooney vil alltid være de som må ta straffen ingen andre får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...