Gå til innhold

[LØST] Skjermkortdriver stopper i Windows 8


Anbefalte innlegg

Hei. Har installert Windows 8 for en god stund tilbale. Fikk så en lei feil med at skjermbildet blir fullt av artifacts og fine farger, om sider kommer meldingen “Display driver stopped responding and has recovered”. Reinstallerte Windows 8 igjen, da jeg også hadde problemer med lydkortet (Hadde oppgradert fra Windows 7. Denne gangen kjørte jeg clean install. På tross av dette har jeg fortsatt samme feil.

 

Skjermkortet hadde ingen slike problemer da jeg kjørte Windows 7. Nvidia kom så med en oppdatering til skjermkort driveren, men samme problemet vedvarer. Jeg trodde først det hadde noe med Flash da det ofte skjedde i mens jeg surfet på Youtube. Leste på nettet at man kunne skru av HW-acceleration for Flash. Dette så ut til å hjelpe litt på, men nå er det tilbake til samme mynt.

 

Jeg kan spille på timesvis uten at dette skjer. Det er kun når jeg opperer i Desktop at dette forekommer.

 

Av og til ender det også i blåskjerm og jeg må starte maskinen på nytt.

 

Maskinvaren er følgende

Asus M4A89TD, Phenom II X6 1055T, Geforce 560 1GB, 8 GB ram.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg kan si det med sikkerhet så høres det ut som om det er en hardware feil på skjermkortet ditt, at det skjedde etter at du hadde installert Windows 8 trenger ikke å ha noen sammenheng med at du har problemet. Men som sagt dette kan jeg ikke si med sikkerhet.

Hvis du har mulighet til å prøve skjermkortet i en annen maskin så vil det kunne avdekke om det er feil med det eller ikke.

 

En annen mulighet kan være at strømforsyningen er svekket.

 

Jeg tror ihvertfall at det er snakk om en hardware feil ut i fra symptomene.

Lenke til kommentar

Hei, denne type feil har vært en gjenganger det siste året i dette forumet.

 

Selv har jeg opplevd dette in win7 og senere i win8 med en amd kort.

Prøvde nye drivere, samme feil, da avinstallerte jeg driveren og startet på nytt igjen.

Så ble det automatisk funnet en nye driver fra Microsoft og problemet forsvant.

Installerte etter en stund en nye driver fra amd og nå er feilen forsvunnet.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Uten at jeg kan si det med sikkerhet så høres det ut som om det er en hardware feil på skjermkortet ditt, at det skjedde etter at du hadde installert Windows 8 trenger ikke å ha noen sammenheng med at du har problemet. Men som sagt dette kan jeg ikke si med sikkerhet.

Hvis du har mulighet til å prøve skjermkortet i en annen maskin så vil det kunne avdekke om det er feil med det eller ikke.

 

En annen mulighet kan være at strømforsyningen er svekket.

 

Jeg tror ihvertfall at det er snakk om en hardware feil ut i fra symptomene.

 

Men da skulle det vel skje ved spilling, i og med at det er da skjermkortet trekker mest strøm?

Dette forekommer kun i desktop.

 

Skal prøve å avinstallere driveren og gjøre det p@@ge gjorde. Så får vi se.

 

Kan prøve med andre skjermkort, men de andre jeg har får hånden er kun AMD.

Lenke til kommentar

Kan bare medele at dette ser ut til å ha ordnet seg etter at jeg gjorde som p@ge sa. Litt rart da nVidia-installasjonsfilen avinstallerer den gamle driveren ved oppgradering, så man skulle ikke tro det var nødvendig å gjøre det slikt, men jeg skal ikke klage. Det fungerer nå strålende!

 

Takk p@ge

Lenke til kommentar

Kan bare medele at dette ser ut til å ha ordnet seg etter at jeg gjorde som p@ge sa. Litt rart da nVidia-installasjonsfilen avinstallerer den gamle driveren ved oppgradering, så man skulle ikke tro det var nødvendig å gjøre det slikt, men jeg skal ikke klage. Det fungerer nå strålende!

 

Takk p@ge

 

har ikke vært på forumet i de siste, men de var fint at problemet forsvant

 

hilsen paul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...