Gå til innhold

Musematte til optisk mus: Svart eller hvit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Definitivt helsvart. Finnes det hvite musmatter til optiske mus i det hele tatt?

 

 

Microplex selger Everglide-matter. Disse er spesiallaget for optisk mus. Der finner man hvit og mørk i forskjellige nyanser.

 

Det som teller er underlagets evne til reflektere lyset. Fargen er irrelevant, siden det rød lyset i utgangspunktet kan lese alle farger. Hvis en musematte har overflate som uten de store svingninger vil musen ha problemer uansett farge på undelaget.

 

En god optisk musematte er derfor en matte med nok "kontrast" til at musen blir presis, uavhengig av farge.

Lenke til kommentar

har icemat black selv, å var av den oppfatning at det var den beste matten i verden frem til nå?

fatter ikke hva som skal være galt med den? har ewerglide og func også, men denne her er bedere !!

foresten rart at prodsenten sier det da microsoft bundler dem med explorer 3.0 musa.....

så det der høres ut som tullprat.

Lenke til kommentar

har hatt IE 3.0 og svart everglide i evigheter, og byttet nylig til en ny IE 3.0 og icemat.. det er helt ekkelt hvor bra icemat'en er i forhold. minimalt med friksjon og jeg har null problemer med at musen "glipper".. så at den ikke passer til optiske mus (kanskje de ikke passer til logitech-mus.. hadde ikke vært overraskende) er tøv fra ende til annen. TØV.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
har hatt IE 3.0 og svart everglide i evigheter, og byttet nylig til en ny IE 3.0 og icemat.. det er helt ekkelt hvor bra icemat'en er i forhold. minimalt med friksjon og jeg har null problemer med at musen "glipper".. så at den ikke passer til optiske mus (kanskje de ikke passer til logitech-mus.. hadde ikke vært overraskende) er tøv fra ende til annen. TØV.

 

Det er bare blank (transparent) Icemat som ikke funker på optisk. Den som er svart funker helt fint.

 

Vurderer forresten å kjøpe Icemat black bundlet med Intellimouse 3.0 på komplett.

Lenke til kommentar

IceMat knuste jeg på mitt første LAN....fUnc fungerer bra, men søler du Cola på den sliter du litt. Ikke at jeg har hatt fUnc matte men kompisen min har, og jeg har prøvd den, både med Cola og uten Cola... :-?

 

Jeg fant ut at SteelPad var best, og den bruker jeg i nå !

 

IceMat - Black

I146722.jpg

 

fUnc

front.jpg

 

SteelPad. Og denne kan du vel søle det meste på...skal litt til for at den skal knuse også :)

117122.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...