Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ganske nylig bygget meg en PC. Den ble bygget i slutten av september, men jeg har nå et ganske stort problem - Min frame rate er utrolig dårlig i forhold til specsene og hva den burde ha(etter min mening)

Her er hva jeg har av specs:

PSU: Corshair HX750, 80 plus Gold

CPU: AMD AM3+ FX-8120- 8 Core, 125W

GPU: XFX Radeon HD7950 3GB, 2x FAN PCI-E

Hovedkort: Asus Sabertooth 990FX, Socket-AM3+

RAM: Corsair XMS3 1600MHz Vengeance CL9 (X4) altså 16 GB RAM.

HDD: Seagate Barracuda 1 TB SATA 3.0

SSD: Crucial m4 SSD 2.5" 128GB SATA 3.0

Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower Black

Skjerm: Philips 23" LED 236V3LSB6/00

Nettverkskort: NETGEAR 11n/300 Dual Band USB Dongle

Men jeg får en utrolig dårlig frame rate, jeg har til og med overclocket prossesoren til 3,9 GHz, og frame raten lå på rundt 30 når jeg spilte BF3 - Men den sto på å yte 5% på AMD Vision Engine Control Center, så skrudde det opp til 100%. Så får en FPS på rundt 70 nå, men synes fortsatt at det er ganske dårlig.. Mulig at det er at jeg har for dårlig plass på SSDen, har bare rundt 7-8 GB igjen, har bare spill og Windows på den, men har det noe med frame raten å gjøre? Og isåfall, hva skal jeg gjøre for å forbedre den?

Håper på svar,

Mvh

Simen

Endret av SliZeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har ganske nylig bygget meg en PC. Den ble bygget i slutten av september, men jeg har nå et ganske stort problem - Min frame rate er utrolig dårlig i forhold til specsene og hva den burde ha(etter min mening)

Her er hva jeg har av specs:

PSU: Corshair HX750, 80 plus Gold

CPU: AMD AM3+ FX-8120- 8 Core, 125W

GPU: XFX Radeon HD7950 3GB, 2x FAN PCI-E

Hovedkort: Asus Sabertooth 990FX, Socket-AM3+

RAM: Corsair XMS3 1600MHz Vengeance CL9 (X4) altså 16 GB RAM.

HDD: Seagate Barracuda 1 TB SATA 3.0

SSD: Crucial m4 SSD 2.5" 128GB SATA 3.0

Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower Black

Skjerm: Philips 23" LED 236V3LSB6/00

Nettverkskort: NETGEAR 11n/300 Dual Band USB Dongle

Men jeg får en utrolig dårlig frame rate, jeg har til og med overclocket prossesoren til 3,9 GHz, og frame raten lå på rundt 30 når jeg spilte BF3 - Men den sto på å yte 5% på AMD Vision Engine Control Center, så skrudde det opp til 100%. Så får en FPS på rundt 70 nå, men synes fortsatt at det er ganske dårlig.. Mulig at det er at jeg har for dårlig plass på SSDen, har bare rundt 7-8 GB igjen, har bare spill og Windows på den, men har det noe med frame raten å gjøre? Og isåfall, hva skal jeg gjøre for å forbedre den?

Håper på svar,

Mvh

Simen

BF3 krever mye av både gpu og cpu. Du har ett godt kort, men ikke det beste, så jeg syns nå at 70fps er ganske ok jeg. Du kan alltids klokke det dersom du ønsker litt forbedring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, takk for mange svar!

Jeg har en oppløsning på 1920 x1080 ja! Jeg har ingen ekstra vifter, men tenker å kjøpe en CPU kjøler, pris klasse og kvalitet har jeg ikke bestemt meg for enda.

Jeg har også tenkt til å kjøpe meg Coolermaster HAF X Big Tower, det ser ut som et utrolig bra kabinett og airflowen kan ikke klages på!

Min average Frame rate er mellom 60 og 70 på BF3! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...